Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
Jans

Jans

23-08-2015 om 21:45

Snelle borstgroei (10 jaar)

Vandaag viel me ineens op dat mijn dochter (10,5) 'ineens' groeiende borstjes heeft gekregen. Ze was een paar weken met haar vader weg, daarna nog logeren, dus ik had haar al een week of 3 niet goed bekeken. In die tijd is ze dus van plat naar toch best wel zichtbare rondinkjes gegaan! Van mijn oudste herinner ik me dat het daar begon met 1 borst die wat pijnlijk was en dat het daarna nog máánden duurde voordat er iets begon te groeien. Dus best even schrikken dit. Ze is in haar gedrag nog zo jong en vrij en loopt het liefst alleen in een zwembroek (dat doen we dus maar niet meer).
Hebben jullie er ervaring mee dat het zo snel kan gaan? Hoe zit dat dan met de groeispurt, gaat die ook nu zo ongeveer komen?

Jans

Jans

24-08-2015 om 10:26

Niemand?

Dan gaan we het maar afwachten. Ze vind het zelf gelukkig wel leuk maar wil wel graag topjes kopen voordat ze haar eerste gymles heeft (vandaag weer begonnen op school).

Fonneke

Fonneke

24-08-2015 om 10:44

Hier ook

Ik heb een dochter van bijna 11 met ook al echte borstjes. Dat is ook best wel snel gegaan. Ze draagt ook topjes. Wat betreft de groeispurt, bij onze dochter zijn de voeten nu heel hard aan het groeien. Gisteren nieuwe sportschoenen gekocht, maat 39,5 al. Bij oudste dochter was het ook zo dat eerst haar voeten heel hard groeiden en dat ze daarna verder hard ging groeien.

Jans

Jans

24-08-2015 om 10:48

Ja, de schoenen

Dochter wilde vanmorgen dichte schoenen aan. Die hebben we in mei gekocht, had ze voor de vakantie nog aan, en bleken dus veel te klein ;-( Nu is ze op haar teva's naar school (maat 38).

Tango

Tango

24-08-2015 om 14:16

Hier ook snel

Dochter was alleen wel wat later. Rond 12 jaar begon het te groeien en echt binnen een jaar tijd een flinke c-cup. Geen idee of ze nu inmiddels is uitgegroeid, ze is nu 14. Ze hoopt zelf van wel want vindt het wel groot genoeg.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.