Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Sleutel mee

onze zoon van 10 jaar (groep 7) gaat binnenkort een middag minder naar de opvang. Hij krijgt dan een sleutel mee om het huis in te kunnen.

Maar waar laat hij die sleutel nu? In zijn broekzak, jaszak, aan een koord om de hals, in zijn tas? Ik ben wel benieuwd hoe jullie het sleutel verhaal hebben opgelost.

Ik hoor graag jullie ervaingen en tips.

Thanx Jacobien

Tine Winkel

Tine Winkel

18-02-2015 om 11:29

bij ons

met een soort karabinerhaak vast aan een lus in de tas. werkt prima. Na gebruik bergt dochter m daar gelijk weer op, dus als ze de schooltas bij zich heeft gaat het altijd goed.

Katniss

Katniss

18-02-2015 om 11:37

Vakje van de schooltas

Mijn 10-jarige krijgt hem mee in het vakje van haar rugzak. Na gebruik gaat hij direct weer in de keukenla omdat hij anders zeker weten zoek raakt

Mikke

Mikke

18-02-2015 om 11:37

Haak

Hier hangen sleutels met een haak aan 'n riemlusje van de broek. Fietssleutel wordt er automatisch bij gehangen, kluissleutel op school ook. Gaat al jaren goed, toevallig gisteren de eerste keer in 5+3 jaar dat er 'n sleutel kwijt is... Maar volgens kind zou hij ergens in huis moeten liggen.

mieke

mieke

18-02-2015 om 11:46

fietssleutel

Mijn zoons doen de fietssleutel met de huissleutel aan elkaar. Fiets hebben ze altijd bij zich en doe doen ze altijd op slot. Zoons bewaren allebei de sleutel in hun jaszak. Zak gaat dicht met een rits.

Hanne.

Hanne.

18-02-2015 om 12:06

tas of bij juf inleveren

De fietssleutel zit in de tas.

De huissleutel zou van mij ook in die tas mogen, maar kind heft bedacht om deze bij juf in te leveren. Om te voorkomen dat hij vervolgens zonder sleutel thuis staat levert hij de fietssleutel dan ook bij juf in.

Ik vind het omslachtig, maar voor hem werkt het.

De sleutel hangt overigens aan een keykoord met nog een grote sleutelhanger er bij. Ik vermoed dat alleen een klein sleuteltje nl snel kwijt zou raken (thuiskomen -> sleutel ergens neergooien -> oeps kan'm niet meer vinden)

vail

vail

18-02-2015 om 12:08

Ik durf hem ook niet mee te geven dus verstop ik hem thuis ergens. Kluissleutel hangt aan fietssleutel maar ik verdenk zoon er ook van dat hij zijn fiets vergeet op slot te zetten, dus daaraan is ook geen optie

ja en

Kinderen hadden een sleutel met een lus aan de binnenkant van de tas. Voor een noodgeval lag er ook een sleutel onder een pot in de tuin.

Barvaux

Barvaux

18-02-2015 om 13:10

Hanne

Waarom hangt je zoon zijn fietssleutel niet aan zijn huissleutel?

Hebben mijn zonen al jaren zo. PLUS natuurlijk een opvallende redelijk grote sleutelhanger met mijn 06 nummer.

Hanne.

Hanne.

18-02-2015 om 13:18

geen idee

Geen idee waarom hij de fiets en huissleutel niet aan elkaar vast maakt. Zoals gezegd, wat mij betreft bewaart hij alles in zijn tas. Dit is een methode die hij prettig vindt.

Angela67

Angela67

18-02-2015 om 13:47

geniaal idee

sinds ik het jaren geleden hoorde heb ik het onthouden voor chaoot nr 1 hier:
koop zo'n rugzaksluiting die uit twee delen bestaat.
Naai het ene deel in de rugzak vast (buitenvakje bijvoorbeeld).
Aan het andere deel maak je de huissleutel vast met een touwtje (vrij lang).
Klik de delen van de sluiting aan elkaar en stop de sleutel goed in het vakje.

Als chaoot hier voor de deur staat ritst hij vakje open, pakt sleutel (en die kan niet uit de tas want zit vast!) , doet deur open en stopt sleutel weer in tas. En zelfs als hij dat laatste niet doet zit sleutel nog steeds vast aan de tas/de sluiting.

en omdat de sluiting los kan van elkaar kan de sleutel ook zonder rugzak gebruikt worden indien nodig.

Fietssleutel gaat overigens met zo'n muskethaak aan z'n broekriemhaakje. Maar liever niet huissleutel daaraan, want fietssleutel kwijt heeft hij zelf last van, maar huissleutel kwijt heb ik last van . . .

gr Angela

Barvaux

Barvaux

18-02-2015 om 13:53

Angela

Veel rugzakken hebben dat tegenwoordig ook gewoon bijgeleverd

amk

amk

18-02-2015 om 14:42

vakje

in een vakje in haar tas en als ze dan binnen is in het sleutelmandje.

Angela67

Angela67

18-02-2015 om 14:44

Barvaux

die hebben vast ook van dit geniale idee gehoord

@amk: dat zijn al twee handelingen die je moet automatiseren; in tas stoppen én in bakkie leggen. . .

gr ANgela

amk

amk

18-02-2015 om 15:14

valt mee

want ik stop 'm in de tas, en dat mandje was haar eigen idee voor mijn sleutels. Sinds dien zijn we geen sleutels meer kwijt geraakt.

ja valt mee

Wij deden eerst ook losse sleutels en als ze dan thuis kwamen legden ze die naast de telefoon. Dat was eerst wel even inoefenen. Als ik thuis kwam deed ik samen een rondje jas op de kapstok, sleutel en mobiel bij de telefoon. Omdat dochter bang was de sleutel te verliezen, nadat zoon een paar keer zijn sleutel bij vader had gelaten, hebben we die toen vastgemaakt aan de binnenkant van haar rugtas, huissleutel en fietssleutel.
En we bewaren hier nog steeds de reservefietssleutels met een naamkaartje in de la. Zelf heb ik mijn reservefietssleutel aan mijn sleutelbos. Sinds ik een keer op een winkelcentrum mijn sleuteltje kwijt was.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.