Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

sleehak voor kinderen ?

Hoi
Vandaag bij de Durlinger geweest voor schoenen voor mijn dochter van 7.
Zag ze me daar sandalen met een sleehak van ongeveer 5 cm.
Ze wil deze graag hebben en maakt me al de hele dag gek.
Ik zelf vind haar daar veel te jong voor. Eigenlijk begrijp ik ook niet dat je deze al kunt krijgen vanaf maat 30.
Wat is een geschikte leeftijd vinden jullie?
Zelf wil ik er voor haar nog niet aan beginnen tot ze een jaar of 12 is. Of stel ik me dan aan?
Hoor graag hoe jullie moeders hierover denken.
Groetjes

Tijgeroog

Tijgeroog

08-04-2015 om 15:35

Fijn

Wat fijn dat je ze niet koopt. Ik vind het namelijk ook helemaal niets, en ze komen er hier echt niet in. En hoe minder andere meisjes met zulke schoenen mijn 7-jarige ziet, hoe minder ze zeurt dat ze ze zelf ook wil.

Ik denk dat ze ze van mij mag hebben als ze kleedgeld krijgt, want dan zal het lastig worden om het tegen te houden. Dus een jaar of 13, 14? Maar dat wil nog niet zeggen dat ik ze dan wel geschikt vind.

dochter 14 jaar

Dochter 14 met kleedgeld koopt ze dus wel, maar moet dan van mij ook "platte" schoenen om af te kunnen wisselen.
Op die leeftijd zou het van mij ook niet mogen. Hier vind ik 14 jaar ook jong, voeten zijn denk ik wel uitgegroeid, maar toch vind ik de afwisseling dus ook belangrijk. Dochter houdt zich er gelukkig nog wel aan.

guera

guera

08-04-2015 om 16:39

5 cm?

Is best veel.
Dochter van 9 heeft vorig jaar als tussendoor schoentje wel een espadrille met sleehakje gedragen maar die was zeker geen 5 cm. 2 a 3 denk ik. Dat is voor mij wel de limit en ze mag het max 1 x per week aan.
Uiteindelijk vindt ze het ook helemaa;l niet handig met rennen e.d dus zoveel draagt ze ze niet. Met 7 had het nog niet gemogen van mij.
Maar ja er liepen toen ook hordes kinderen op lelliedellie schoenen met hakjes....

Thursday Next

Thursday Next

08-04-2015 om 16:44

zijn het deze:

http://www.durlinger.com/media/catalog/product/cache/2/image/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/2/6/26064-skechers-1.jpg

Die zijn wel erg leuk, maar zonder die hak dan... van mij zou dat ook niet mogen.
Dochter van 12 (met kleedgeld) had hier haar zinnen gezet op laarsjes met een flinke hak, dat mocht ook niet van mij. Tenminste niet als "dagelijkse" schoen, voor een keer een feest kan het wel.

Mama1972

Mama1972

08-04-2015 om 18:06 Topicstarter

Reactie

Ja thursday next dat zijn ze.
Ze zijn heel leuk maar niet die hak.
Veel te hoog en slecht voor kindervoeten die nog in de groei zijn.heb haar uitgelegd dat ze veel te jong is.
En dat ze zoiets met een jaar of 12/13 mag dragen.
Pfff en boos dat ze is haha.

Katniss

Katniss

08-04-2015 om 18:15

Blokhak

Mijn dochter had op haar 13e creepers met dubbele zool, en ook wel eens schoenen met een flinke blokhak. Ik vond het eigenlijk wel grappig, als ik dan platte schoenen aan had was ze langer dan ik. Ze heeft veel schoenen en wisselt af, dus het is niet zo dat ze elke dag op hakken liep.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.