Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Skeelers

Ik zie door de bomen het bos niet meer. Ik wil graag skeelers voor mijn zoon kopen, hij is bijna jarig en wordt 9 jaar. Mijn zoon heeft kleine voeten maat 32/33. Ik zie online veel soorten, zag bij de Decathlon een paar en verder bij scapino wat. Bij de Decathlon gepast en hij reed er zo op weg (terwijl hij dat nooit eerder heeft gedaan). Die van de Decathlon zijn 45 euro vind ik aardig aan de prijs er is een goedkopere maar die zien er ook echt goedkoop uit heb het idee dat die ook zo stuk zijn.

Ik weet het gewoon niet zo goed. Heeft iemand hier een goed advies?

Al op Marktplaats gekeken naar die duurdere?

Als ze niet staan, zou ik ze toch kopen denk ik met het idee dat ik ze zelf weer doorverkoop als ze te klein worden.

Decathlon spullen lopen prima op Marktplaats.

Die van de decathlon, zijn die in maat nog verstelbaar of hebben die een vaste maat? Daar zou je ook over na kunnen denken. Want een paar skeelers van 45 euro, die voor meerdere maten gebruikt kunnen worden, zijn altijd nog voordeliger dan meerdere paren met een vaste maat, die je t.z.t. moet vervangen, omdat ze te klein zijn.

Mijn dochter skeelert al jaren prima op skeelers van Decathlon van 45€. Dat ze verstelbaar zijn is ideaal. Ik vind ze wel van goede kwaliteit en zou denk ik niet voor een goedkopere gaan. Dan krijg je van die ‘rammelskeelers’, dat skeelert niet fijn.

LawfulLark45

LawfulLark45

31-10-2021 om 20:03

Jong moet wel een beetje goeie skeelers hebben he, anders breekt ie zijn nek omdat de wieltjes er ineens af lopen of zo.Oh, en een helmpje en knie/elleboogbeschermers zijn ook wel handig. Anders doe je samen met de familie, als het niet uit kan. Of je verzint een ander cadeautje, maar goedkope kutskeelers zou ik echt niet aan beginnen.

Helemaal eens met Lady Voldemort. Geen goedkope kutskeelers 🤣. Echt, met rot materiaal is het gewoon niet prettig en bovendien levensgevaarlijk.
Kind hier had skeelers van de sportwinkel, iets van €60 maar wel verstelbaar. Letterlijk tot op de assen versleten door het vele gebruik en aangezien kind nu niet meer groeit en skeeleren dankzij het eerste goede paar nog steeds leuk vindt, voor hele hele goede kwaliteit gegaan. Bijna €300. Nu is het zelfs nóg leuker en worden regelmatig tochten gemaakt van zo'n 20 kilometer.
Ik zie het zelf meer als een investering in sport dan als speelgoed. Je koopt ook geen voetbalschoenen van een tientje als je kind per week twee keer moet trainen en een wedstrijd heeft.

Ik zou iig verstelbare kopen. En goedkoop zijn de lagers van de wieltjes vaak wat minder waardoor ze minder fijn rollen. 
En let goed op de bindingen. Ze moeten soepel sluiten, ook als het strak staat, er mag geen frictie in ontstaan. 

Ik zou voor verstelbaar en goede kwaliteit gaan, dan gaan ze langer mee en kun je ze eventueel nog doorverkopen mocht kind skeeleren toch niet meer leuk vinden.
Ik zou liever één wat duurder cadeau geven dan meerdere prullen. Ik weet niet wat je budget precies is, maar anders kan er misschien een deel van het sinterklaasbudget bij en dan voor sint wat minder besteden. 

dan

dan

01-11-2021 om 12:59

Ik zou toch voor de Decathlon skeelers gaan, zeker omdat hij er zo op weg reed. Het is misschien wel een flinke uitgave maar wellicht ook langer plezier ermee dan met hele goedkope skeelers. En naderhand kunnen ze nog doorverkocht worden.

Decembermamma

Decembermamma

01-11-2021 om 18:33 Topicstarter

Ik denk inderdaad dat we voor die van de Decathlon gaan! Ze zien er ook degelijk uit en zijn inderdaad in maat verstelbaar. En uiteraard doen we er een beschermingsset bij! 

Fenyw schreef op 31-10-2021 om 20:45:

Helemaal eens met Lady Voldemort. Geen goedkope kutskeelers 🤣. Echt, met rot materiaal is het gewoon niet prettig en bovendien levensgevaarlijk.
Kind hier had skeelers van de sportwinkel, iets van €60 maar wel verstelbaar. Letterlijk tot op de assen versleten door het vele gebruik en aangezien kind nu niet meer groeit en skeeleren dankzij het eerste goede paar nog steeds leuk vindt, voor hele hele goede kwaliteit gegaan. Bijna €300. Nu is het zelfs nóg leuker en worden regelmatig tochten gemaakt van zo'n 20 kilometer.
Ik zie het zelf meer als een investering in sport dan als speelgoed. Je koopt ook geen voetbalschoenen van een tientje als je kind per week twee keer moet trainen en een wedstrijd heeft.

Met dat laatste ben ik het niet eens, ik koop wel altijd goedkope voetbalschoenen voor 3x per week. De voeten groeien zo snel, na een seizoen is er toch weer een andere maat nodig met skeelers ben ik het er wel mee eens, dat kwaliteit heel veel uitmaakt hoe plezierig het is om te doen. 

Ayla schreef op 02-11-2021 om 01:00:

[..]

Met dat laatste ben ik het niet eens, ik koop wel altijd goedkope voetbalschoenen voor 3x per week. De voeten groeien zo snel, na een seizoen is er toch weer een andere maat nodig met skeelers ben ik het er wel mee eens, dat kwaliteit heel veel uitmaakt hoe plezierig het is om te doen.

Maar toch geen plastic met karton? Mijn kinderen kregen geen waanzinnig dure voetbalschoenen maar ik lette wel op de kwaliteit. Ze doen een jaar met sportschoenen en hebben ze zo'n vier uur per week aan, meestal wat langer. Dan moet het ook wel een beetje goed zitten. Sommige sportschoenen vallen al uit elkaar als je er maar naar kijkt.

Decembermamma

Decembermamma

08-11-2021 om 10:57 Topicstarter

Het lijkt me dat voetbalschoenen wel even van goede kwaliteit moeten zijn zeker als er 3 keer in de week op wordt gevoetbalt. Je gebruikt die dingen toch intensief. 

Op de schoolgym loopt mijn zoon trouwens op katoenen gympen vindt hij zelf het fijnste.  

Decembermamma

Decembermamma

13-12-2021 om 08:30 Topicstarter

Ik had een heel blij kind! De skeelers vond hij prachtig en zelfs de wielen waren mooi (vindt hij). Hij reed er zo op weg ook al had hij er nog nooit eerder op gereden. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.