Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Sjoelbak kinder of gewoon

We waren van plan om een kindersjoelbak te kopen voor de verjaardag van dochtertje die bijna 4 wordt. Maar nu lees ik op internet dat er ook genoeg kleine kinderen met een gewone sjoelbak spelen. Wie heeft er ervaring met een kindersjoelbak? Dochtertje is nu bijna 1 meter. Is een kindersjoelbak niet zonde van het geld? Ze krijgt ook nog andere cadeaus dus sjoelbak is niet supernoodzakelijk maar misschien wel leuk

sjoelbak op zolder

Dochter heeft met sinterklaas paar jaar geleden van schoonouders een kindersjoelbak gekregen. Er wordt wordt weinig meegespeeld. Hij staat momenteel op zolder, ze kunnen het pakken als ze willen, maar lego, barbies, computers, knutselen vinden ze hier leuker. Het is denk ik een beetje wat voor soort kind je hebt. Dat mijn kinderen er niks meedoen wil natuurlijk niet zeggen dat jouw kind er weinig mee zal doen. Wat grootte betreft is hij prima. Zelf kan ik er ook nog mee sjoelen

AN8011

AN8011

29-10-2016 om 10:08 Topicstarter

Bij oma

Een van haar oma's heeft ook een kleine sjoelbak en daar doet mijn nichtje van 6 ook eigenlijk niets meer. Dochtertje van mijn vriend heeft die sjoelbak nog nooit gezien dus ik weet niet of ze dat leuk zou vinden. Ik wist ook niet dat mijn moeder een kindersjoelbak heeft. Dat hoorde ik pas van haar toen ik vertelde dat we er een wilden kopen. Duplo, knutselen, kleuren, puzzelen en memory vindt ze in ieder geval leuk

hier

op de bso kunnen de kleintjes prima met de grote, we hebben wel een kleine maar die trekt snel krom. We maken de grote wel wat gladder met bv meubelpoets en dan schuiven ze al goed.

Tango

Tango

29-10-2016 om 19:37

Grote

Mijn ouders hebben een grote sjoelbak. Deze komt eenmaal, hooguit tweemaal per jaar tevoorschijn om te gebruiken. Meestal met Kerst, soms een keertje extra als we met de familie bij elkaar zijn.
De laatste keer deed mijn neefje van 3 ook mee en hij kon er al mee overweg. Een kindersjoelbak lijkt me dus niet echt nodig.
Maar de vraag is inderdaad of het ding veel gebruikt zal worden. Mijn ervaring is dat je het niet makkelijk pakt en het ook niet echt een spelletje voor even tussendoor is. Je bent er best lang mee bezig.

Morgaine

Morgaine

30-10-2016 om 06:55

Grote

Mijn kinderen hadden een kleine en daar hebben ze werkelijk nooit mee gespeeld. Sjoelen is toch meer een familiegebeuren (en dan hooguit een paar keer per jaar) en voor volwassenen is zo'n kleine bak niks. Als de bak goed glad is kunnen kinderen er ook vrij snel mee overweg.

Jaina

Jaina

30-10-2016 om 12:14

Gewone

Wij hebben een gewone grote sjoelbak. Ook mijn kleindochter van 3 kan daar al best redelijk mee spelen.
Maar in de praktijk wordt er sowieso weinig meegespeeld. Hij komt een paar keer per jaar tevoorschijn maar na 1 uurtje is het dan wel weer genoeg. We hebben die bak al jaren maar sjoelen is nooit echt bij iemand enorm favoriet geworden.
Eigenlijk hebben de kleintjes nog het meeste plezier er van, Als de bak staat uitgesteld kunnen de kleinkinderen er heel leuk meespelen (niet volgens de regels maar gewoon schijfjes schuiven en zo)

grote

Ik ben het eens met de rest: je kan net zo goed een grote hebben. Het belangrijkste is dat-ie goed glijdt. Wij kregen een kindersjoelbak van oma, ooit, en dat ding was vreselijk stroef. Een onding dus, en op enig moment is die gedumpt. We hebben de grote sjoelbak van andere oma gekregen. Daar stond-ie op zolder te verstoffen. Nu staat-ie bij ons te verstoffen .

Kortom: ik zou helemaal geen sjoelbak kopen want als dat ding tweemaal per jaar gebruikt wordt is het veel, en als je er toch eentje koopt, doe dan a) een grote en b) bij voorkeur van de kringloop.

Groeten,

Temet

Tonny

Tonny

31-10-2016 om 14:29

grote

die gaat een leven lang bij en kan tussendoor worden geparkeerd naast een kledingkast of zo. Ook grappig met Kerst, moederdag en andere momenten waarop allerlei familieleden aanwaaien. Een grote is voor iedereen leuk, een kleine niet.
Desnoods maak je de eerste paar jaar soepelere regels voor kinderen onder de zes. Of zo.

Tonny

Tonny

31-10-2016 om 14:30

bij=mee

foutje

knor

knor

31-10-2016 om 21:39

leuk, sjoelbak!

Als kind werd er in ons gezin jaaarenlang iedere zondag gesjoeld, heel fanatiek. Ik vond en vindt het een heel leuk spel, kan hem hier waar ik woon niet kopen maar mis het wel eens. Misschien toch maar eens zelf bouwen.

Ander geluid

Laten mijn zusje en ik wel heel veel met mijn kindersjoelbakje gespeeld hebben. Was het enige waarover we elkaar niet de tent uitvochten. Maar ja, ik was ook verslingerd aan Loco en Sio Montage. En het was ver voor het computertijdperk. Gompie, Rikkie en Slingertje op woensdagmiddag, en dan had je het wel gehad met kindervertier op het scherm. En ik werd er heel bedreven in. Van andere kinderspelletjes, klikklakken, hoelahoepen, stelten, touwtje springen en elastieken bracht ik niet veel terecht.

In mijn eigen gezin kwam de grote sjoelbak zelfs met kerst niet meer naar beneden. En ondanks dat we een vliering hebben, heb ik hem in een Marie Kondomood naar de kringloop gebracht.

Dus ook ik vind het een afrader. En voor deze verjaardag zou ik hem zeker niet kopen als je kind al rijkelijk voorzien is.
Met vier jaar hebben de meeste kleuters nog niet de goede oog/handcoordinatie om er veel lol aan te beleven.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.