Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Sinterklaas playlist

Ik wil voor mijn kinderen een playlist maken met originele sinterklaasliedjes. 
Zie ginds komt te stoomboot en al van dat horen ze overal wel, dus ik ben op zoek naar de leuke niet-klassiekers. Graag teksten zonder zwarte piet vermelding (ik hoef geen discussie, gewoon mijn persoonlijke voorkeur). 

Welke liedjes moeten er zeker op?


Liefie_xxx schreef op 12-11-2022 om 13:17:

ik, en mijn kinderen (inmiddels 18 en 20 jr) zijn opgegroeid en ook fan van Bert en Ernie - hoor wie klopt daar kinderen. De liedjes zijn geweldig, zoals wachten duurt lang, en de pakjespolka.
Helaas nog met zwarte piet, eigenlijk zouden ze voor zover mogelijk deze cd aan moeten passen (knip en plak werk?). echt super leuke liedjes!

Hetzelfde geldt voor 'kerstfeest met bert en ernie', geweldig die humor met als topper ' ik ben een kerstbal'.

Ondanks dat mijn kinderen ouder zijn - en fanatiek tegen zwarte piet - worden beide cd's elk jaar meerdere keren gedraaid.

Ja het zijn zo’n gezellige liedjes idd er wordt flink op gedanst hier! Jammer van ‘zwarte’ piet (al valt dat volgens mij nog wel mee als ik ze zo even snel door mn hoofd laat gaan).  We luisteren ze toch en leggen uit dat het Piet is en dat er allerlei verschillende pieten zijn in het verhaal van Sinterklaas, Zwarte is er een van HoofdPiet een andere etc. Zo hopen we het op te lossen. Het sk journaal helpt natuurlijk een handje mee dit jaar, want iedereen kan Piet zijn of worden. Handig, want wij houden ook in het midden of alles echt is of niet. 

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

12-11-2022 om 15:20

Mevrouw75 schreef op 12-11-2022 om 08:30:

kijk nou, gevonden!
https://www.minidisco.nl/piet-ging-uit-fietsen/?amp=1

Piet ging uit fietsen
Toen klapte zijn band
Hij moest toen gaan lopen
Met de fiets aan zijn hand

Hij kwam in een dorpje
En zei tegen de smid
Ik geloof dat er in mijn achterband
Een pepernootje zit

De smid moest toen lachen
En plakte zijn band
Toen kon Piet weer fietsen
Door heel Nederland.

Snelle Piet ging uit fietsen


https://www.youtube.com/watch?v=nd_k4Q0Ko2Y&ab_channel=MathildeSanting%2CThijsBorsten%26GeertjeAalders-Topic

Mevrouw75 schreef op 12-11-2022 om 08:30:

kijk nou, gevonden!
https://www.minidisco.nl/piet-ging-uit-fietsen/?amp=1

Piet ging uit fietsen
Toen klapte zijn band
Hij moest toen gaan lopen
Met de fiets aan zijn hand

Hij kwam in een dorpje
En zei tegen de smid
Ik geloof dat er in mijn achterband
Een pepernootje zit

De smid moest toen lachen
En plakte zijn band
Toen kon Piet weer fietsen
Door heel Nederland.

Wij zongen altijd vroeger:.

Toen kwam hij in *naam dorp* en zei tegen de smid...

Ik heb dus serieus jaren en jaren gedacht dat heel Nederland dit liedje zong met de naam van ons dorp erin 🤣🤣🤣.

En met schaamrood op de kaken moet ik bekennen dat dit echt jaren te lang was (ik was ergens rond de 23 ofzo toen ik erachter kwam dat dit niet zo was 😅)

Ik had net op Spotify de Sinterklaas 2022 playlist aangezet. Volgens mij zaten daar geen zwart pieten in. Ook de roe voor stoute kinderen was verdwenen. Dat vind ik wel beter, maar de nieuwe versie van sommige liedjes zijn nog wel wennen voor man en mij. De versie van je kindertijd zit nog zo ingesleten in je hoofd. 

De sinterklaasversie van Anna Boot 

Ik vind die van ageeth de haan ook goed te doen. 

Bb19bb21 schreef op 12-11-2022 om 20:32:

Ik vind die van ageeth de haan ook goed te doen.

Ik ook! 

De klassiekers met moderne tekst en 2 nummers die volgens mij nieuw zijn. Pietje moe en Dank u wel Sinterklaas.

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

13-11-2022 om 00:51

Voor de mensen met Spotify; https://open.spotify.com/playlist/2Q6PEy4Q8yFlaF3abqnyMz?si=bd44d701a0e94c8e

Blijwin is een artiest die kinderdisco's organiseert. Hij heeft een playlist gemaakt met Sinterklaas dans en feestmuziek gemaakt.

MoederBarberin

MoederBarberin

13-11-2022 om 04:22 Topicstarter

al twee pagina's met tips! Leuk, ik ga morgen eens wat nummers opzoeken

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.