Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Schoolreisje

ik heb eigenlijk een heel raar iets waar ik mee zit. Maar mijn dochter gaat binnenkort op schoolreisje naar de Efteling. Ze wil dan voor het eerst in de Python gaan. Ze is 7 jaar en is daar nog nooit in geweest. 
Ze is eigenlijk heel erg mager/smal voor haar leeftijd. Eigenlijk ben ik gewoon bang dat ze uit het karretje valt. Misschien raar van me maar ik zit er best mee. 🙈


Hoe lang is ze? Ze moet minstens 1.20 zijn om erin te mogen. En ik zag dat hij komende week in onderhoud is, dus dan kan ze er niet eens in.

En ik snap je bezorgdheid. Zou ik zelf ook hebben denk ik. Maar vooral de lengte is van belang, niet de breedte. Ik hoop dat ze een leuke dag heeft, en jij niet teveel stress die dag.

als ze minimaal 1.20 meter is dan is er geen probleem. Omvang hoeft niet gemeten te worden. En jij denkt toch niet dat een medewerker van de Efteling iemand toelaat waarvoor het niet veilig is

Zolang ze de lengte eis haalt is het echt veilig. Daar controleren ze ook serieus op, zeker bij clubjes kinderen. Die beugels zitten helemaal om je schouders heen geslagen. Echt, er is geen kind van 120cm die zo smal is dat ze daar tussendoor past.

Als kinderen er uit komen vallen was dat al eerder gebeurd en was de attractie gesloten.
Je zit er heel stevig in en dat wordt ook nog bij iedereen gecontroleerd. Ze kan er absoluut niet uit. (En ik ben ook met hele kleine en tengere kinderen in de python geweest)

niet bang zijn ze zal er niet uit vallen

Haha, ik zou hartstikke trots zijn op zo'n dochter! Ik ken pubers die er nog niet in durven .

ja er vallen inderdaad regelmatig kinderen uit de python.... ?

Athan schreef op 26-06-2022 om 01:29:

Haha, ik zou hartstikke trots zijn op zo'n dochter! Ik ken pubers die er nog niet in durven .

Focus hierop, wat zal het voor je dochter een overwinning zijn, iets wat ze niet snel zal vergeten.

Kleine meisje worden groot, een daar moet jij haar als ouder de ruimte voor geven.

Als het niet veilig zou zijn, zou ze er niet in mogen. Er is niet voor niks een lengte eis. Genoeg smalle kinderen die daar wel in gaan. En als het wel ergens mis gaat, hangt dat niet af van jouw aan- of afwezigheid.

Laat je dochter lekker genieten en een leuke dag hebben met haar vriendinnetjes.
Mijn dochter van zeven is nog iets te klein voor de python, die zou maar wat graag ruilen.

Loslaten. Er staat personeel bij en die letten echt wel op of ze aan de lengte eis voldoet. Zo'n park zit er echt niet op te wachten dat er iemand uitvalt. Laat haar genieten van haar eerste python rit, en wees wellicht blij dat je er zelf niet in hoeft.

De beugels zijn stevig en zit nog een flexibel zwart harnas tussen die op de borst rust. 

Lisa, dat is mama zijn van een opgroeiend kind: steeds maar weer (leren) loslaten en doodsangsten uitstaan. Overal wolfijzers en schietgeweren zien opduiken. En moeilijk dat zoiets is! Lees maar wat ik schreef in het topic 'mijn zoon is flauwgevallen'. 
Daar zijn wij moeders voor. Om te denken dat achter elke hoek de dood van ons kind schuilt. En daar zijn het kinderen voor. Om te bewijzen dat achter bijna geen enkele hoek de dood zit. 

Wees maar zeker dat:
1. Jouw dochter zelf ook wel zal uitkijken (niet teveel goede raad geven mama, dan heeft ze er zelf geen plezier meer aan)
2. De leraars te taak hebben om ook alles mee in goede banen te leiden.
3. (Bijna het belangrijkste): het personeel van de Efteling veiligheid en verantwoordelijkheid met stip op nummer 1 hebben staan.

Heb maar samen met je dochter voorpret van het Efteling bezoek en fantaseer maar hoe leuk het allemaal gaat worden.

Ik wens jou een innerlijk rustige dag en jouw dochter een fantastische Python-beleving.

SpiritedMagpie74

SpiritedMagpie74

26-06-2022 om 11:01

letterkoekje schreef op 26-06-2022 om 10:50:

Lisa, dat is mama zijn van een opgroeiend kind: steeds maar weer (leren) loslaten en doodsangsten uitstaan. [...] Daar zijn wij moeders voor. 

En wij vaders zullen het baggetaliseren en/of afdoen met een grappige opmerking. Zo ook nu 😏
Als zij dat nu leuk vindt, laat haar. Het zal wel loslopen. Ze is niet de enige 7-jarige die er in gaat en er wordt goed opgelet. De Efteling is veiliger dan een kermisattractie. En als ze tussen de beugel doorglipt, kan ze zich nog vasthouden aan het handvat, toch? (dat laatste is als grapje, juist om moeders op stang te jagen..  😏)
Daar zijn wij vaders voor.

SpiritedMagpie74

SpiritedMagpie74

26-06-2022 om 11:06

nlies schreef op 25-06-2022 om 23:54:

als ze minimaal 1.20 meter is dan is er geen probleem. 

En reken maar dat die 1.20 cm gekozen is met een flnke safety-margin.
Het is niet zo dat iemand van 1.10 cm onmiddelijk een gevaar oplevert, maar er moet ergens een grens worden getrokken (die ze extra veilig kiezen -- niet de efteling zelf, maar TUV-mensen ofzo) 

Daddy_gijs schreef op 26-06-2022 om 11:01:

[..]

En wij vaders zullen het baggetaliseren en/of afdoen met een grappige opmerking. Zo ook nu 😏
Als zij dat nu leuk vindt, laat haar. Het zal wel loslopen. Ze is niet de enige 7-jarige die er in gaat en er wordt goed opgelet. De Efteling is veiliger dan een kermisattractie. En als ze tussen de beugel doorglipt, kan ze zich nog vasthouden aan het handvat, toch? (dat laatste is als grapje, juist om moeders op stang te jagen.. 😏)
Daar zijn wij vaders voor.

pestkop!  

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.