Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Schooladvies VWO maar niet willen leren


Wasgij schreef op 22-10-2021 om 15:16:

[..]

Huiswerkbegeleiding in groep 8?

Ik wist oprecht niet dat dat ook al bestaat.

Ze blijft 1x per week na schooltijd op school om samen met een aantal kinderen en de juf aan de opdrachten te werken en te leren hoe ze het huiswerk aan moet pakken. Thuis hoeft ze dan alleen nog het leerwerk te doen als ze een toets heeft. 

CuddlyReindeer95

CuddlyReindeer95

23-10-2021 om 11:22

Mijn kinderen zitten nu in de brugklas en in de tweede, dus zeer recentelijk nog op de basisschool. Maar zij hadden echt niets aan huiswerk. Ja, af en toe een topotoets of ze moesten eens een spreekbeurt voorbereiden. In ieder geval niets waarmee je ook maar 10 minuten huiswerkbegeleiding zou kunnen volmaken. Raar hoe dat zo verschilt. Waarom doet die basisschool dit, weet je dat ook?

Hier ook een kind dat nooit topo leerde en huiswerk maakte voor groep 8. En dus ook gewoon onvoldoendes haalde. Maar nu met veel plezier in 4 VWO zit. Af en toe loopt het niet helemaal lekker qua planning en worden er veel onvoldoendes gehaald. Dan help ik even (vooral met organiseren en alles weer op de rit te krijgen) en dan bemoei ik me er niet meer mee. Volgens de mentor is het heel normaal dat leerlingen het qua planning en huiswerk niet altijd even goed overzien. 
Het niet willen leren voor toetsen in groep 8 zou voor mij geen reden zijn geweest om met een VWO advies niet te starten met VWO. Op de Havo moet je ook huiswerk maken en woordjes leren. Je kunt altijd zien hoe het loopt. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.