Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
pipo

pipo

29-01-2015 om 14:56

ridderfilm

voor een kinderfeestje met het thema ridders ben ik op zoek naar een film in dit thema, geschikt voor kinderen van 5-6 jaar. Liefst niet een speelfilm (mag wel, maar liever kortere films). Er wordt ook een kind uitgenodigd dat films al gauw eng vindt, dus shrek zal te spannend zijn.
Ik wil graag een film achter de hand hebben voor als het heel vies weer is op het feestje en we niet naar buiten kunnen.

groetjes,
pipo

amk

amk

29-01-2015 om 15:16

tv serie

Mike de ridder is te vinden op zappelin en daar een aantal afleveringen van opnemen?

Vind mijn 9 jarige ook nog wel leuk om te kijken tijdens het ontbijt.

Pirata

Pirata

29-01-2015 om 15:57

pipo de clownen de pppparelridder

Zie titel!

Angela67

Angela67

29-01-2015 om 16:29

floris!!!

de held uit de jaren 70 met Rutger Hauer. Vast via de bieb te lenen?

Ik zie mijn jongste nog met z'n stokpaardje door de kamer huppelen op de maat van het introliedje toen hij 5-6 jaar was

aflevering ca 20-30 minuten meen ik

gr Angela

Juno

Juno

30-01-2015 om 14:19

Jaaaa!

Floris! De latere uitzendingen waren zelfs in kleur. Als lied kan je nog Ridder Tommie van sesamstraat doen. Ik heb nog maar één kinderfeestje te gaan, maar mèn wat vond ik het altijd leuk. Krijg spontaan heimwee naar de kort verleden tijd.

amk

amk

30-01-2015 om 14:25

Juno (ot)

je mag die van mij nog wel een paar jaar organiseren hoor!

Juno

Juno

30-01-2015 om 15:59

Amk

Als je ideeën nodig hebt geef je ,aar een gil .

pipo

pipo

30-01-2015 om 16:24

leuk!

dankjulliewel voor de tips, ik ga eens kijken!

En Juno, ik vind de kinderfeestjes ook altijd zo leuk, wij hebben het tot nu toe altijd de feestjes thuis gedaan. Als je toevallig nog leuke ideeën hebt voor een ridderfeestje? Ik heb zelf ook al het een en ander bedacht, maar goede tips zijn altijd welkom.

groetjes,
pipo

Moni

Moni

30-01-2015 om 16:31

Houten zwaard versieren

Mijn dochter is ooit naar een jongensfeestje geweest waar de vader vooraf houten zwaarden had gezaagd. Die mochten ze beschilderen en beplakken.
Nadeel volgens de moeder was dat jongens daar in 10 minuten mee klaar zijn. Meisjes nemen daar gemiddeld meer de tijd voor.

Juno

Juno

30-01-2015 om 16:42

Ridderfeest

Voorgezaagd hout hebben klaar liggen en zwaarden laten timmeren. Was bij ons onderdeel van een speurtocht. Parcour laten rennen in tweetallen om pilonnen met stokpaard.
Touwtrekken.
Wapenschilden timmeren -dus al klaar hebben vóór het feest, en de kinderen moeten het beschilderen (activiteit er bij houden want ze zijn nooit allemaal tegelijk klaar)
Stoeispelen in tweetallen
Blikgooien

Ik pakte meestal de ouderwetse spelletjes en goot daar een themasaus over. Verder altijd iets gezamenlijks, iets maken, iets met competitie, iets te eten. Zoiets.

Juno

Juno

30-01-2015 om 16:49

Uitnodiging

Papier in drie gedeelten verdelen 1/3, 2/3, 1/3. Dichtvouwen. Als het goed is heb je nu de opening van de kaart in het midden zitten. Kantelen knippen, beetje hoogteverschil voor de torens is ook leuk (ik had links en rechts een toren als de kaart dicht was). Poort tekenen en op de binnenkant van de kaart alles over het feest: wanneer, hoe laat, waar, ophalen of thuisbrengen.

Haha juno...

1/3 , 2/3, 1/3. Dat is meer dan 1!!!!

Ik zou gaan voor 1/4, 2/4, 1/4.....lol!

Juno

Juno

30-01-2015 om 17:14

IngridT

Zal ik dan maar niet de rekentoets doen LOL. Ik was zo in mijn hoofd om het in drieën te verdelen dat ik daar in bleef hangen. Hopelijk is het wel duidelijk wat ik bedoelde.

amk

amk

30-01-2015 om 19:25

juno

de ideeen heb ik wel. Maar houd niet zo erg van het uitvoeren.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.