Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
effe zo

effe zo

21-10-2014 om 12:26

puberteit vraag

dochter van 10 klaagt de laatste weken vaak over buikpijn. Niet de buikpijn van dieetfout zegt ze zelf. Ze heeft dan ook niet altijd diarree. Ook zegt ze dat ze vaak moet plassen. al vind ik het meevallen nu ik een beetje oplet.
plassen doet niet pijn het is niet branderig. Ik wil deze week wel een plasje brengen maar zouden dit ook een soort pre menstruele klachten kunnen zijn?

bibi63

bibi63

21-10-2014 om 15:32

zou kunnen

maar ik denk eerder aan spanning/stress. Vooral ook door die aandrang om te plassen (uiteraard wel slim om haar plas voor de zekerheid even te laten controleren...)
Bibi

jds

jds

28-10-2014 om 10:29

misschien

Mijn dochter zat ook al vanaf haar 10 jr te klagen over buikpijntjes. Volgens de kinderarts konden het toen idd tekenen zijn van de ontwikkelingen van de baarmoeder e.d. tot menstruatie, en ik moest er niet van staan te kijken als dit nog zo'n 2 jaar zou duren. En ze had gelijk hoor: pas toen mijn dochter 12,5 was, kreeg ze haar eerste menstruatie.
Overigens heb je het over een dieetfout: mag ik vragen welk dieet?

lisbeth

lisbeth

28-10-2014 om 13:12

reactie

stress denk ik eigenlijk niet. we hebben al eerder met spanning en stress buikpijn te kampen gehad en dit is toch anders. ze is verder ook ontspannen en rustig.

jds, mijn dochter is lactose en gluten intolerant.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.