Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
Sneeuwitje

Sneeuwitje

22-02-2015 om 21:16

Piratenfeestje kleuters

Hoi,

Binnenkort geef ik een piratenfeestje voor mijn zoon, die net 5 geworden is. Qua spelletjes heb ik al ardig wat kunnen vinden voor binnen, en ook wel buiten, maar de vooruitzichten zijn helaas niet zo goed. We zijn dus toch nog een beetje aan het kijken of we niet nog een dvd of iets kunnen lenen of aanschaffen, die leuk is voor deze leeftijd. Het gaat om 5 jarigen (sommigen bijna 6, anderen zij net of bijna 5).

Iemand een leuk idee? Een film van een uur is dus minder geschikt. Enige wat in mijn hoofd opkwam is piet piraat, maar ik heb geen idee of dat nog leuk is op die leeftijd....

Groetje, en bedankt voor je reactie,

Sneeuwitje

Juline

Juline

22-02-2015 om 21:35

Peter Pan?

Toen ik beverleiding was, bij scouting, met jongens van 5,6,7 jaar, hebben we weleens Peter Pan gekeken. Ik kan me herinneren dat Kapitein Haak wel erg bij ze in de smaak viel. En als de krokodil met de wekker in zijn buik eraan kwam, konden ze bijna niet meer stil zitten van de spanning. Tik-tak, tik-tak, haha zie het nog zo voor me. Maar misschien duurt dat wel veel te lang, dat weet ik niet meer.

Succes!

Pien

Pien

23-02-2015 om 14:43

Piet Piraat

Afleveringen van Piet Piraat zijn op dit moment volgens mij niet op tv, maar vast wel op dvd te koop. En anders via YouTube op een laptop kijken?

Pien

Pien

23-02-2015 om 14:44

Oh...

Ik lees nu je laatste alinea pas goed, je vraagt of Piet Piraat leuk is voor die leeftijd. Ja hoor! Hier twee zoons van 7 en 5 en als Piet Piraat voorbij komt, kijken ze daar nog graag naar.

creabea

creabea

23-02-2015 om 14:59

zeker wel

piet piraat is zeker wel leuk. Anders misschien Wicky de Viking, maar dat is wat minder piraat-achtig. Of als je toch nog een lange film zoekt: Ice Age 4? (maar die heeft wel een leeftijdsaanduiding 6+)

Sneeuwitje

Sneeuwitje

23-02-2015 om 15:29

bedankt

Het ging me idd om de leeftijd. Piet Piraat is bij Bol.com nog wel te krijgen voor een niet al te hoge prijs. Mijn zus kwam nog met 'jake en de nooitgedachtpiraten' of zoiets, iemand bekend mee? Zag er ook wel grappig uit en is qua prijs vergelijkbaar met piet piraat.

Sneeuwitje

Henriette123

Henriette123

23-02-2015 om 16:18

Lenen bibliotheek

Je kunt eerst nog even kijken of je piet piraat in de bieb kunt lenen.
Dit is bij ons gratis

guera

guera

23-02-2015 om 16:26

hoe lang duurt het feestje?

Voor kids van 5 zou ik het feestje niet langer laten duren dan 2 uurtjes. En dan zou ik dus zeker geen film van een uur doen. Je kunt gewoon 1 of 2 afleveringen van Piet Piraat doen. Of achter de hand houden.
Mijn ervaring is dat de kids veel te onrustig zijn voor een film. De helft zit er doorheen te tetteren en de andere helft roept steeds sttttiiiiilllll!.

Toen onze zoon 5 werd werd deed ik bij binnenkomst: taartje en kadootjes. Vervolgens spelletjes zoals blik werpen (op blik haaien geplakt zodat het haaien werpen werd), haai snoepjes happen, en nog meer van dat soort oud hollandse spelletjes met een piraten twist. Vervolgens moesten ze een code oplossen en de kist openen en daarin zat een klein prijsje voor allemaal. Erna frietjes eten zonder borden en bestek want zo eten piraten ook. Dus friet zo op het plastic tafelkleed en de mayo ook gewoon erop spuiten. Lekker geen afwas De kinderen vonden het GEWELDIG! (volgens mij heb ik die tip hier ooit gelezen). Toen was het wel klaar. Je kunt eventueel voor na het eten even kort piet piraat opzetten voordat ze gheaald worden.
Overigens breng ik altijd thuis want als ik het zat ben gooi ik ze in de auto en klaar ermee.

Barvaux

Barvaux

23-02-2015 om 17:32

inderdaad

Kies alsjeblieft NIET voor een film. Houd het feestje dan gewoon wat korter.

Er zijn zoveel leuke spelletjes te doen binnen, er is zoveel te vinden op internet.

Barvaux

Barvaux

23-02-2015 om 17:34

guera

Precies, zelf brengen (eventueel een deel lopend en een deel in de auto als je met twee volwassenen en 1 auto bent) en een ruime eindtijd geven: tussen 3 en 4 worden ze thuisgebracht. Als je het zat bent om kwart voor drie gaan de jassen aan en als het leuk is wacht je nog een poosje.

creabea

creabea

23-02-2015 om 21:41

duur van het feestje

als er nog eten bij zit is 2 uur wel erg kort hoor.... hier heb ik pas geleden met gemak 3,5 uur gevuld met een thuisfeestje voor 5 en 6-jarigen. Een filmpje is inderdaad niet de meest originele manier om een feestje te vullen, maar het is wel handig om achter de hand te hebben. Als het weer echt te vies is, of sommige spelletjes vallen tegen en de boel slaat een beetje dood, dan is film+popcorn wel fijn!

Nog een tip voor de kleuterleeftijd: zet een grote bak playmobil/duplo/kapla neer en de kinderen spelen daar al een tijdje leuk mee. Misschien heb je al het een en ander van piratenplaymobil bijvoorbeeld, wat je kunt combineren met blokken ofzo?

Sneeuwitje

Sneeuwitje

23-02-2015 om 22:37

bedankt

Hoi allemaal,

Bedankt voor alle reacties. Ik denk dat ik niet helemaal duidelijk ben geweest Ik ben zeker niet van plan een film van een uur te gaan kijken, volgens mij schreef ik dat in de beginposting (film van uur is minder geschikt) Ik ben eigenlijk uberhaupt niet van plan om film te gaan kijken. Het feestje duurt drie uurtjes, inclusief het thuis komen uit school en een broodje knakworst eten. De film (het is Jake en de nooitgedachtlandpiraten geworden), is meer een serie afleveringen, die ik in geval van 'nood' kan aanzetten. Nood, wil zeggen als het pijpestelen regent en ze mekaar in de haren vliegen Daar ga ik niet vanuit, maar het is mijn eerste jongetjesfeestje, dus we gaan het zien, een backupplan heb ik in elk geval. We hebben in elk geval spelletjes genoeg en mogelijk is het gewoon droog, dus dan ga ik in elk geval naar buiten met ze!!

En we brengen ze ook thuis, in 2 ladingen, want maar 1 auto, dus ook dan is een film voor de laatste kids misschien nog wel handig. Op internet is inderdaad heel veel te vinden, dus ik heb een hoop spelletjes (idd haai happen, blik gooien heb ik niet meer er tussen gedaan omdat ik vergeten was lege blikken te verzamelen, beetje stom). Maar goed, er is genoeg, dus het wordt vast een leuk feestje. Tot nu toe alleen meidenfeestjes gehad, geen idee wat ik hiervan moet verwachten. Maar zoon verheugt zich er erg op, dus we gaan het zien.

Bedankt allemaal!

Sneeuwitje

Sneeuwitje

Sneeuwitje

23-02-2015 om 22:38

oh en nog

Ik ga de woonkamer zo 'leeg' mogelijk maken, banken naar achteren, salontafel uit de weg, zodat ze de ruimte hebben, en dan kunnen ze evt. nog met de lego en de houten trein spelen die beneden staat.

S.

Moni

Moni

23-02-2015 om 22:55

Nog één tip

Houd er rekening mee dat spelletjes op een jongensfeestje ongeveer 30% van de tijd duren ten opzichte van een meisjesfeestje. Hetzelfde geldt voor eten, cadeaus uitpakken, etc.
Je hebt dus veel spelletjes nodig of een leuke film En die heb je al.

Zet je hier nog een verslag. Dat vind ik altijd super, om terug te zien hoe het in het echie ging .

carootje

carootje

24-02-2015 om 09:06

Jake en de nooitgedachtpiraatje

vind ik persoonlijk leuker dan Piet Piraat. Heb het van de week nog voorbij zien komen (in het weekend op RTL8/telekids?) Zou je eens kunnen bekijken.

Verder nog een tip (zit je waarschijnlijk helemaal niet op te wachten ) Je kunt de kinderen ook een eigen schatkist laten versieren: kleine houten kistjes te koop bij Xenos en laten beplakken met plakdiamantjes etc, evt vullen met chocolademunten oid. Was bij ons een groot succes (zelfde leeftijd)

Marjoleine64

Marjoleine64

24-02-2015 om 13:42

Blik gooien

kan ook heel goed met plastic drinkbekers. Juist heel erg leuk! en dan niet gooien met ballen (niet binnen in ieder geval) maar met zakjes zand.

Sneeuwitje

Sneeuwitje

24-02-2015 om 22:18

reactie

Nou Jake heb ik Hij kwam vandaag binnen.
Ik ga ze niet laten versieren, hoewel ik dat wel overwogen heb, maar de reden is dat ik al een soort kartonnen schatkisten heb, die ik ze nog laat zoeken of zo of die ze meekrijgen met wat lekkers erin en een potlood/gummetje enz.

De chocomunten heb ik gezocht maar kon ik nergens meer vinden. Stom dat ik daar niet rond sint tijd aan gedacht had, maar ja.

En de tip van plastic drinkbekers is geweldig!!! Dank, daar was ik nou niet zelf opgekomen! Zakjes zand heb ik dan weer niet. Zachte ballen trouwens ook niet, dus nog maar even bedenken hoe we dat gaan doen haha.

Ik zal nog laten weten hoe het geweest is. Morgen de laatste spulletjes opsnorren en klaar leggen, donderdagavond de traktatie maken en dan vrijdag het feestje. Komt vast goed!

Sneeuwitje

creabea

creabea

25-02-2015 om 22:08

chocomunten-snoepwinkel

hier heeft de snoepwinkel (vergelijkbaar met Jamin) ze wel altijd, misschien heb je ook zo'n winkel bij jou in de buurt?

Sneeuwitje

Sneeuwitje

26-02-2015 om 11:26

creabea

nee...ik had ze bij de jamin online winkel gezien in de aanbieding, maar de verzendkosten waren zo hoog dat ik dacht laat maar. Jamin is niet direct in de buurt. Maar het geeft niet, ik heb zilveren snoepjes en smiley winegums, dus dat komt wel in de buurt

S.

Pien

Pien

26-02-2015 om 20:14

In plaats van zand-/pittenzakken

....kun je ook prima kegelen met sokken die tot bolletje zijn gevouwen. Dus twee sokken in elkaar, zoals de meeste mensen ze in de kast bewaren. Neem grote, liefst dikke, sokken en je hebt prima 'zachte ballen'.

Sneeuwitje

Sneeuwitje

27-02-2015 om 22:49

het is geweest

En het was erg leuk!! Een heel aantal van de kleuters vonden het allemaal errug spannend, maar ze hebben allemaal genoten. Broodje knakworst gegeten, met het zeil op de vloer (want piraten eten niet aan tafel uiteraard), de kist met de trein stond er nog, dus daar hebben ze mee gespeeld, we hebben spelletjes gedaan, het weer was super, dus we zijn nog naar buiten geweest. Wie mee wilde doen deed mee en wie niet wilde niet. Het was heel relaxt dus eigenlijk. Hits waren vooral het haaienhappen (in een bak met laagje water) en het schatzoeken. het haaienhappen had ik niet verwacht, maar ze vonden het op 1 na echt heel leuk (en die ene was een beetje moe volgens mij). Dus die heeft het snoepje gewoon lekker opgepeuzeld. Toen ik de eerste paar kinderen weg ging brengen, mocht de rest nog het dvd'tje kijken en daar waren ze geloof ik wel even aan toe. Oh ja, wat echt nog heel leuk was: manlief had het verhaal van woeste willem voorgelezen, met stemmetjes en al en ze hingen aan z'n lippen!

Kortom, een heel geslaagd feestje, bedankt voor alle input nog!

Sneeuwitje

P.s. het spel met de bekers en de ballen hadden we geen tijd meer voor, dus niet gedaan, maar onthoud ik zeker voor de volgende keer, ook de tip met de sokken!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.