Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
Anoniem

Anoniem

01-05-2015 om 08:36

Pesten

Mijn dochter van 11 heeft een lastige tijd op de basisschool gehad wat mij veel verdriet doet.
Ze heeft veel lichamelijke problemen gehad en voelt zich hierdoor kwetsbaar en is hier regelmatig in de klas mee gepest/geplaagd. Ze kan hierdoor vaak heftig reageren op klasgenoten due dat dan weer niet begrijpen.
Afgelopen week was er een incident buiten schooltijd waarbij ze door een paar jongens uitvde klas werd uitgescholden en opgejaagd. Een paar meiden uit de klas hebben haar geholpen. Enerzijds was ze erna heel verdrietig toen ze erover sprak anderzijds kwam ze heel vrolijk thuis. Ik weet dit nooit helemaal te plaatsen.
We hebben er samen over gesproken wat de beste oplossing zou zijn waardoor het niet weer een begin van langdurig pesten wordt (wat eerder is gebeurd) en zij gaf aan dat ze het op school in de kring wilde bespreken. Ze wilde dit danwel voor schooltijd met de juf bespreken met mij erbij. Ik vond dat een goed en stoer idee, zeker omdat een groot deel van de klas erbij betrokken was en ik verwachtte dat ze daar steun aan zou ondervinden.
De reactie van de juf was dat het buiten schooltijd was gebeurd en ze het daarom niet in de klas wilde bespreken. Ook was se bang dat de klas zich (weer) tegen mijn dochter zou keren.
Ik merk dat ik moeite heb met deze reactie en vraag me af wat anderen vinden.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.