Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
donderkopje

donderkopje

15-02-2014 om 17:17

Paintballen voor 8/9 jarigen leuk?

Ha,
Zoonlief wordt binnenkort 9 en wil graag paintballen. Er is een organisatie die dat doet, speciaal voor kinderen vanaf 8 en kinderfeestjes onder begeleiding.
Vraag is alleen: is het echt leuk of toch tikkie te agressief? Iemand ervaring ermee?

Ikzelf hou niet van dat soort spelletjes, maar ja, ik ben een volwassen vrouw en vredelievend

zoon

zoon heeft t na veel zeuren mogen doen als laatste feestje op de basisschool. Ze krijgen dan kleinere balletjes, dan volwassenen. Sommigen schoten toch in hun enthousiasme van dichterbij,wat dus niet mocht.De balletjes deden dan toch wel zeer.Het laden ging niet bij iedereen even goed, ondanks de duidelijke instructie.
maar..... de jongens vonden t supergaaf

Dalarna

Dalarna

15-02-2014 om 18:08

yep

Ik vind 8 jarigen toch wel erg jong daarvoor, net wat Lilian zegt, die waren 11.

Marie

Marie

15-02-2014 om 19:05

Lasergamen

Wellicht is lasergamen een optie?

Tijgeroog

Tijgeroog

15-02-2014 om 21:01

Lasergamen

Dat heeft mijn zoon van acht laatst op een feestje gedaan, en hij vond het geweldig.

donderkopje

donderkopje

16-02-2014 om 11:08

lasergamen

Heeft mijn zoontje laatst op ander partijtje al gedaan. Vond hij inderdaad ook super leuk, alleen hij wil niet hetzelfde doen als dat vriendje...

Is 8/9 inderdaad te jong ja? Waarom dan? Ik moet nl. wel goede argumenten hebben wil ik dat uit zijn hoofd kunnen praten. Botweg nee kan altijd nog, maar uitleg waarom wel of niet werkt toch beter

Katniss

Katniss

16-02-2014 om 11:12

Pijnlijk?

Ik heb nooit gepaintbald, maar wel begrepen dat het best pijnlijk kan zijn als zo'n verfbolletje tegen je aan komt. Daar zou ik 8-jarigen niet aan bloot willen stellen. Lasergamen is wel heel erg leuk. Ik denk dat ik dat in gedachten houd voor volgend jaar.
Dit jaar gaat mijn 9-jarige discobowlen, een stuk minder spannend natuurlijk

mama van twee

mama van twee

16-02-2014 om 12:41

Neefje gedaan

Neefje (9) heeft het een aantal weken geleden gedaan op een kinderfeestje. Bij kinderpaintballen gebruiken ze andere verfbolletjes dan bij volwassenen; neefje voelde ze wel maar het deed niet teveel pijn, volgens hem. Alle jongens hadden het hartstikke leuk gevonden, maar neefje en zijn vriendjes zijn wel van het type kinderen: hoe harder, hoger, gevaarlijker etc. hoe beter. Ander neefje van mij (dezelfde leeftijd) zou dit niets vinden, die vind steppen al een hele belevenis. Is dus ook van het type kind afhankelijk of dit leuk is. Heb het mijn zoon ook wel eens voorgesteld, maar hij wilde liever lasergamen. Mag ook, hebben ze ook veel plezier mee gehad (hoewel neefje dat steppen al een belevenis vind, lasergamen ook niet geweldig vond).

argumenten

doet wel pijn, vriendje wat dichterbij wilde schieten en toen werd geraakt had echt een flinke blauwe buik.
Laden is lastig, als je de hendel niet goed naar achteren haalt zitten de balletjes vast en kun je niet meer schieten. Ik denk dat dit bij jongere kinderen nog eerder gebeurt dan bij ons( wij waren met 6 jongens van 12 en 4 meiden van 14, die tegen elkaar streden)
je krijgt maar een aantal balletjes per sessie, ik geloof 15 en op=op en dan kun je die sessie niet meer schieten. Bij enkel van de jongens was dit steeds en dan kun je alleen maar kijken.
Wij zijn in Eersel geweest, de 3 sessies achter elkaar waren wel heel leuk.

Dalarna

Dalarna

16-02-2014 om 13:34

Lilian

Precies dat aantal balletjes is ook een probleem, sommige kinderen vergeten zoiets en zijn heel snel door die ballen heen en daar heb je dan zoveel geld voor betaald.

guera

guera

16-02-2014 om 19:27

geweldig

Hier heeft zoon het voor zijn 9 e verjaardag gedaan. Ze vonden het fantastisch. Ze kregen allemaal een overall aan en de instructie en toezicht was heel goed. Dus te dichtbij schieten no way en dan nog. Een trap met voetbal doet meer pijn. Ik zou niet weten waarom je het niet zou moeten doen. 15 balletjes is belachelijk weinig. Zoek ern organisatie waar het goed geregeld is en ze veel balletjes krijgen.
Veel plezier

paintball

paintball

22-02-2015 om 01:37

kinderpaintball

Dag allemaal

Ik ben zelf eigenaar van een paintball bedrijf [naam verwijderd door forumbeheer maar reactie laten staan in verband met de waarde], dus mijn reactie zal door sommige misschien worden beschouwd als die van een slager die zijn eigen vlees keurt maar ik durf hier met 100% zekerheid te zeggen dat het kinderpaintballen absoluut veilig is de balletjes zijn kleiner en de wapens schieten beduidend minder hard. Het is wel belangrijk dat er goede instructeurs zijn die de kinderen tijdens het spel begeleiden en in de gaten houden. De belangrijkste regels zijn: houdt je masker op en probeer 5 meter afstand te houden wanneer je op de tegenstander schiet. Het type kinderwapen dat gebruikt word is ook van groot belang sommige speelvelden maken gebruik van een goedkope variant waarbij voor het laden van het wapen een hendel naar achteren moet worden getrokken hiervoor is te veel kracht vereist, dit is vooral voor kleine kinderen van 8 a 9 jaar oud bijna niet te doen. De beste wapens voor kinderpaintball zijn de schotguns deze wapens zijn zelf door de allerkleinste goed te hanteren er gaan 17 balletjes per keer in dat lijkt misschien niet veel maar ervaring leert dat dit ruim voldoende is per speelronde na elk potje (10 a 15 min) worden de wapens door de instructeurs weer volledig bijgevuld en bij ons is het gebruik van balletjes ongelimiteerd. Ik kan mij zeer goed voorstellen dat je als klant graag wilt weten waar je qua kosten aan toe bent en niet achteraf voor vervelende verrassingen komt te staan. Wij zelf hanteren een prijs van 17,50 euro per kind waarbij zij gedurende 2 uur lang onbeperkt balletjes hebben en in de pauze een consumptie en een zakje chips krijgen.
paintball is spanning en sensatie voor jong en oud

leet

leet

22-02-2015 om 01:46

Kinderpaintball zal beter zijn en dan lijkt het me leuk. 13 jarige zoon, type geen watje, heeft gepaintballd met een volwassen club en hij vond het verschrikkelijk pijn doen.

guera

guera

22-02-2015 om 11:32

goed kijken waar je gaat

Onze zoon heeft dit ook gedaan voor zijn 9e verjaardag en vond het geweldig. Alle jongens trouwens. De begeleiding was streng maar leuk. Ze hadden goede overalls aan met brillen etc. Het was geen enkel probleem en niemand heeft zich bezeerd. Dit waren allemaal jongens die nerf e d ook erg leuk vinden en ook handig zijn met die apparaten. Misschien als je kinderen erbij hebt die nog nooit een nerf hebben vastgehad dat dan het laden lastig is maar bij ons was dat niet. Wij hebben inderdaad wel gezorgd dat ze genoeg ballen hadden. Dat maakt het iets duurder maar niks zo irritant als dat je ballen op zijn.

Twee jaar laten zijn we gaan lasergamen in het bos. Dat was helemaal geweldig. Daar waren ze twee uur zoet al rennend buiten. Geweldig. Ik vind gewoon lasergamen best suf. Het duurt vaak erg kort (12 min) en is relatief duur. Ik zou zeggen lekker paintballen!

Katniss

Katniss

22-02-2015 om 11:55

Grappig

Leuk, zo'n oud draadje. Inmiddels heeft jongste haar partijtje (10) weer gehad en we zijn inderdaad gaan lasergamen. Arrangement met twee keer een kwartier lasergame en tussendoor eten en in de speelruimte spelen. Was zeer geslaagd.

Donderkopje

Donderkopje

22-02-2015 om 17:13

inderdaad: heel geslaagd, niks aan de hand

Ha, wat grappig dat mn draadje weer boven komt drijven. We zijn vorig jaar inderdaad gaan kinder-paintballen en dat was een groot succes! Laaiend enthousiaste jongens en meisjes, niks pijnlijks aan (inderdaad kleine balletjes) en goede begeleiding.

Kan het inmiddels dus prima aanraden!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.