Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
WDLotte

WDLotte

02-12-2016 om 15:52

Ons zoontje heeft ineens schrik van zwembadwater.

Ons 6 jarig autistisch zoontje durft de laatste tijd niet meer in zwembad water. Zelfs niet in het bubbelbad. Wij gaan regelmatig met hem zwemmen en hij vond het altijd leuk om met mij en mijn man te spelen in het water. Sinds vorige maand durft hij niets meer in een zwembad, dan drukt hij zich tegen papa en laat hij niet los.

Zou chloor een effect hebben op autisme ofzo? We hebben al laten testen of hij misschien allergisch is geworden aan chloor maar volgens het onderzoek zijn daar geen sporen van. Hij begint te bibberen van de schrik bij het zien van zwembadwater. Er is ook nooit iets gebeurt tijdens het zwemmen waardoor hij schrik gepakt heeft.

FV

FV

02-12-2016 om 17:32

Vervelend

Dat is erg vervelend.

Mijn dochter had wel zwemles in een zwembad maar moest afzwemmen in een ander zwembad, dat water was anders en kouder. Ze vertikte het om er in te springen en huilde alles bij elkaar. Ze was ook gezakt, toen gingen we er wekelijks zwemmen en uiteindelijk kwam het wel goed. Stap voor stap onder begeleiding.

Gaan jullie altijd naar het zelfde zwembad? Of is het bij elk zwembad?

Tegenwoordig heb je ook zwembaden die wat zouter zijn misschien werkt dat?

WDLotte

WDLotte

05-12-2016 om 00:32

Elders geprobeert

In onze omgeving zijn er 2 zwembaden. Bij de andere hebben we hetzelfde probleem. Ik ga zo is een zwembad die wat zouter zijn opzoeken en is proberen.

Specht

Specht

05-12-2016 om 09:55

Andere insteek

Ik weet niet of je kind van spelen met andere kinderen houdt, maar heeft je kind een neefje, nichtje of goed vriendje waarvan je de ouders ook kent, en die zwemmen leuk vinden?
Misschien kunnen jullie dan een keertje met elkaar gaan zwemmen.
Meer of minder zout in het water, allergie, ik denk toch dat er eerder ongemerkt iets is gebeurd waarvan hij geschrokken is, of waar hij bang voor is.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.