Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
Trainer

Trainer

30-03-2017 om 21:47

Ongelukjes bij training

Hallo alle ouders die dit lezen
Ik ben de trainen bij een turnvereneging. Er is bij mij een jonge die nu 7 lessen heeft gehad maar hij heeft tot nu toe al 5 keer in ze broek geplast. Dan zit die op de grond te luisteren en dan zie ik opeens dat ze broek nat word of als die in de ringe zwaait dan komen de druppels gewoon tot ze sokken. Ik vind het zelf niet echt een probleem want na de eerste keer heeft hij een extra zetje kleren mee gekregen ik vind het alleen zo zielig voor hem. Ik heb al geprobeert om het met de ouders te bespreken die zeggen dat hij het alleen hier heeft maar het jongentje zelf zegt dat die het vaker heeft. Wat moet ik hier nou mee aan want de vereneging wil dat die luiers gaat dragen dat kan toch niet of wel graag u reactie
Groetjes trainer.

Eerst naar de wc

Ik weet niet hoe oud deze jongen is, maar zeker op de kleuterleeftijd is dit nog vrij normaal. Als kinderen druk bezig zijn met iets, hebben ze vaak niet in de gaten dat ze nodig moeten. Het is niet voor niets dat er op school bij de kleuters een stapel kleren ligt.

Wat je kunt doen, is de jongen voor de training naar de wc sturen. Eerst even plassen dan trainen. Je zou eventueel tussendoor een keer kunnen vragen of hij naar de wc moet. Een luier zou ik niet zo snel doen, lijkt me ook behoorlijk vernederend voor die jongen.

vlinder72

vlinder72

31-03-2017 om 13:15

Voor het trainen even naar de wc sturen. En tijdens de training een drink/plaspauze. Ook dan loop je naar hem toe om hem naar de wc te sturen.

Echt?

druppels in zn sokken? Ik zal wel weer argwanend zijn......

Wilgenroosje

Wilgenroosje

31-03-2017 om 15:21

Lilian

Goed om te lezen dat ik niet de enige ben die sokken met druppels erin (opgedaan tijdens het ringzwaaien) op zijn minst opmerkelijk vind.

Vesta

Vesta

31-03-2017 om 15:35

nou nee

als je zwaait aan de ringen zakken de druppels uit je broek naar je sokken dat is niet zo gek. Middelpuntzoekende versnelling.

Phryne Fisher

Phryne Fisher

31-03-2017 om 15:44

Tuurlijk wel

Gewoon een katoenen luier met zo'n veiligheidsspeld erdoor. Dat zal hem leren.

Wilgenroosje

Wilgenroosje

31-03-2017 om 16:35

Vesta

Ik snap dat druppels zolang het jongetje niet ondersteboven in de ringen hangt niet richting oksels zakken, maar zwaaiend in de ringen zie ik wel een straaltje de sokken inlopen, maar ik zie het niet druppelen. Druppels zie ik al zwaaiend dan toch meer rondvliegen of zo. Maar misschien denk ik nu teveel in beelden.

Trainer: wat Phryne zegt: toch maar omdoen die luier. Je wilt tenslotte niet dat andere kinderen het zien druppelen of met de afsprong uitglijden over de druppels op de vloer.

En nog even heel serieus: het mag niet zo zijn dat andere kinderen het jongetje straks gaan pesten omdat zijn broek steeds nat is, dus in dat geval is een luier(broekje) echt geen slecht idee.

Trainer

Trainer

31-03-2017 om 16:54

Dank

Bedankt voor jullie snelle reactie
Ik zal nog eens met ze ouders overleggen of zij het goed vinden als hij met een luier aan komt trainen en zo niet dan moeten we toch iets anders verzinnen.

mirreke

mirreke

31-03-2017 om 16:58

LOL

wat een maf draadje weer )

Daar

Grossieren we de laatste tijd in. Kijken wie t raarste draadje heeft wedstrijd of zo

WDLotte

WDLotte

25-04-2017 om 00:06

Bespreken

Het enige dat je kan doen is met de ouders inderdaad afspreken om eventueel een luier mee te geven of een andere oplossing vinden. Maar jongetjes van die leeftijd die in broek plassen kan ook een medisch probleem zijn of psychisch maar dat is de taak van die ouders om dat te laten onderzoeken. Broekplassen kan verschillende oorzaken hebben zoals angsten, suikerziekte, teveel drinken , nierproblemen, dunne darm problemen.....

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.