Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
Juliëtte

Juliëtte

23-11-2015 om 08:39

Nog wat concrete vragen mbt kinderfeestje

Dochter wordt 9, we doen een thuisfeestje. Heb in een vorige draad goede tips gekregen.
Nu een paar concrete vragen:
1. de proeverij (hapjes proeven en raden wat het is). Hoe doe je dat precies. Wat werkt het leukste? Eén voor een een hapje laten proeven (terwijl de rest dan weet wat het is) en die moet raden? Of allemaal een blinddoek voor en hetzelfde hapje en dan opschrijven wat ze denken dat het is? En wie de meeste goed had, heeft gewonnen, zoiets? Ik neig naar het laatste. Brengt me op vraag
2. waar vind ik een stuk of 8 goedkope blinddoeken? Theedoeken werken niet bij mij.
3. We gaan uilenballen uitpluizen. Wat doen we met de vondsten? Op papier plakken of zo? Iemand een idee?

Juliëtte

Juliëtte

24-11-2015 om 07:33

ff up

Misschien heeft iemand nog tips?

Mijn suggesties

Waarom werken theedoeken niet? Ik zou toch voor theedoeken gaan, zou niet weten wat anders. Ik zou allemaal tegelijk laten proeven. En niet op laten schrijven, maar gewoon meteen zeggen. En dan houd jij bij wie wint. Of niet, is eigenlijk nergens voor nodig...
Voor de uilenballen zou ik voor ieder kind een bakje of zakje regelen om mee naar huis te nemen, lijkt me handiger dan een vel papier. Je hebt van die cadeauzakjes bij Xenos en AH, die zijn er wel leuk voor denk ik.
Succes!

blinddoek

Ik zou ook een theedoek die je in een driehoek vouwt en dan knopen doen maar :een sjaal, een trui en dan de mouwen achter t hoofd knopen ( trui op t hoofd naar achteren meeknopen dan he, anders proeft t zo lastig ) kan ook
Blind schrijven is wel lastig maar ook grappig, zou ik wel doen. Kunnen ze daarna lachen om hoe gek ze geschreven hebben.
De uilenballen zou ik in een potje/bakje meegeven. Een zakje maakt al snel de broze botjes kapot.

Juliëtte

Juliëtte

24-11-2015 om 14:43

Oja potjes natuurlijk

Da's een goed idee, kunnen ze het goed vervoeren. Ik heb nog wel genoeg kleine glazen potjes. Naam erop, klaar.
Oké, dan laat ik ze allemaal tegelijk proeven, lijkt mij ook wel het leukste.
op de een of andere manier lukt blinddoeken mij nooit met theedoeken, die zijn te klein misschien? Maar ik heb wel nog wat zweetbanden liggen, daar gaat het ook vast mee.
Thnx! Altijd een hele bevalling, zo'n feestje. Nog 5 te gaan.....

bieb63

bieb63

24-11-2015 om 21:20

voor het proeven is 'vocht' ook leuk

Voordeel t.o.v. 'vast' is dat de structuur hetzelfde is, dus daar herken je het niet echt aan. Is best grappig.
Voorbeelden van verschillende 'vochtjes': water, melk, azijn, div. limo's/sap, ketjap, vissaus (haha), witte wijn (??). Alleen puntje van de tong er in en dan raden. Hier heel leuk geweest.

Suze

Suze

25-11-2015 om 07:00

vocht

Dat proeven is leuk. Ik zou het inderdaad tegelijkertijd doen en laten opschrijven. Juist grappig. Eentje winnaar laten zijn doet het ook goed. Hoeft geen grote prijs te zijn, evt nepmedaille of echt kleinigheidje, gaat meer om het idee.

Met vocht zou ik geen wijn doen. Ik verbied het mijn kinderen tot ze 18 zijn, zou het niet fijn vinden als andere ouders het aan mijn kinderen zouden aanbieden, al is het maar met de tong proeven. Las staan op deze jonge leeftijd. Er zijn genoeg andere dingen te proeven.

Suze

Suze

25-11-2015 om 07:03

quiz

Wat ook nog leuk bij het partijtje kan is een quiz met allerlei vagen over eten en drinken. Vinden ze vaak ook wel leuk. Vragen kan je zelf bedenken of op internet vinden. Niet teveel vragen doen. Die neiging heb ik wel omdat ik het zelf dan zo leuk vind).

Juliëtte

Juliëtte

25-11-2015 om 07:36

Vocht

Goed idee! Vissaus.....dat zullen ze fijn vinden Ik ga nog eens goed in mijn keuken op zoek. Heb ook Olvarit erop staan, ben benieuwd wie dat nog herkent.
Wijn doe ik idd niet, maar azijn kan natuurlijk wel. En mijn dochter wil per se dat ik er corned beef bij doe, want dat is "net kattenvoer".
Quiz vind ik ook leuk.
Nou, komt vast wel goed. Dochter kwam op het idee om ook een pauze in het feestje in te lassen (wegens de aanwezige drukke jongetjes). Vond ik een super idee. Speeltuin vlakbij, ff uitrazen en we zijn weer een halfuur verder

Tijgeroog

Tijgeroog

25-11-2015 om 08:44

Uileballen

Neem van dat hele brede dubbelzijdige tape, bij de bouwmarkt. Plak dat op een stuk stevig papier en dan kun je zo alle onderdelen van de uilebal erop plakken. Dan kun je ook de vergelijkbare botjes bij elkaar plakken enzo, dat geeft een leuk resultaat.

Jamie

Jamie

25-11-2015 om 10:05

opschrijven

Laat ze bij het opschrijven steeds het cijfer van de volgorde er voor zetten anders kunnen ze geen enkel antwoord meer terugvinden als ze blind iets opschrijven. Geef ze ook een A3 papier

Yaron

Yaron

25-11-2015 om 13:00

proef spelletjes

Geen tips van mijn kant, maar ik vond de proefspelletjes vroeger het ergste wat er was. Geen idee wat je in je mond hebt vind ik nog steeds heel erg naar.

Juliëtte

Juliëtte

25-11-2015 om 13:55

Yaron

Ik moet er zelf ook niet aan denken!
Maar ik ga natuurlijk geen kinderen dwingen. Ik schat in (ik ken die kids natuurlijk een beetje) dat ze het erg leuk, hilarisch en spannend vinden. En degene die dat niet wil, mag helpen de anderen te voeren. Wedden dat dat leuk is

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.