Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
Mara

Mara

24-04-2015 om 18:07

Nerffeestje voor zoon, 9 jr?

Zoon viert volgende maand zijn 9de verjaardag en hij wil heel graag een nerffeestje in het park (vlakbij huis, gelukkig): lekker buiten en in de buurt (al geen gedoe met vervoer). Zijn beste vriendje is in dezelfde week jarig en ze willen het graag samen vieren. Ik gun hem zo'n nerfpartijtje alleen vraag ik me af hoe je zoiets het beste kan organiseren (zodat de sfeer leuk blijft en de chaos niet gaat overheersen). Een gezamenlijk feest, heb ik al eens eerder gedaan en dat was een succes (toen werd hij 6: speurtocht)). Maar ik heb nog nooit eerder een nerffeest gegeven, buiten met een grote groep kinderen.

Ik kom niet verder dan ballonnen schieten en op een schietschijf schieten. Daarmee krijg je niet anderhalf, 2 uur vol. Heeft iemand ervaring hiermee? Is er iets leuks te bedenken met teams of met een opdracht?

guera

guera

24-04-2015 om 19:46

deden wij ook

Maar dan in gymzaal die we afgehuurd hadden. Daar konden we met attributen mooie schuilplaatsen maken. We hebben niks hoeven organiseren. Het regelde zich wel. Ze deden gewoon in teams en schieten maar. Ze maakten zelf afspraken en regels. Na circa 1,5 u begonnen de eersten het zat te worden. Toen hebben we wat andere dingen gedaan. TikkertjE etc. Verzonnen ze ook zelf. Beste feestje ever ook voor ons.
Belangrijk is wel dat je genoeg nerfs hebt. Ik heb ook flink wat pijltjes bijgekocht. Zodat ze echt lekker konden schieten.
Zoek een deel in het park met veel schuilplaatsen en roep ze af en toe voor iets lekkers...veel plezier

vlinder72

vlinder72

24-04-2015 om 20:05

Nerfen

Hier hetzelfde. Ze regelen het zelf wel. Zelfs in huis. Ik zou naar het bos gaan. Afspreken waar ze mogen komen en heel veel pijltjes meenemen. Eerlijk gezegd vind ik op een schietschijf schieten nogal saai. Daar zijn ze na een paar minuten wel mee klaar.

nerffeestje?

wat is dat, nooit van gehoord.

Mara

Mara

25-04-2015 om 12:31

nerf

Bedankt voor de adviezen maar ik zou toch geruster zijn als we iets achter de hand hebben. Er zitten een paar (populaire) jongens in de klas die nogal wild kunnen zijn en opeens een idee in hun hoofd krijgen. Je moet echt grip op blijven houden. Regels en toezicht alleen, dat werkt misschien niet afdoende. Dan is het wel handig iets achter de hand te hebben.

Bromvlieg, een nerf is een felgekleurd speelgoed pistool dat foam kogels afvuurt en t is heel "vet" onder 9 jarigen

guera

guera

26-04-2015 om 13:58

mara

Dat was hier ook die wildebrassen met grote mond. Toch regelde het zich helemaal vanzelf. De jarige bepaalt gewoon. Dat is een ongeschreven regel. Zoon ging op de bank staan en zei: jij jij jij zitten in een team. Ik en die en die. We doen zus en zo en straks doen we iets anders. Het ging echt top. Ik had het nooit verwacht maar toch...

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.