Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
Esjee

Esjee

22-05-2015 om 11:13

musical operazangeres kleding

De voorbereidingen voor de eindmusical zijn in volle gang, maar dochterlief heeft 1 'klein' probleempje. Ze heeft de rol gekozen van een operazangeres, volgens de rolverdeling volledig over the top. Alleen is het helemaal geen meisje-meisje. Ze wil absoluut geen jurk aan en liever ook geen glitterboa of zo. Ze heeft wel prachtige lange haren, maar meestal wil ze dat gewoon los laten hangen, nu natuurlijk ook.
Hoe kan ik haar helpen een outfit samen te stellen die wel een 'ooperazangeres, over the top' is, maar waarbij ze zich ook nog prettig voelt? Iemand ideeën?

creabea

creabea

22-05-2015 om 11:43

niet zo doordacht....

als ze zo'n rol kiest (waarom heeft ze hem eigenlijk gekozen?), moet ze ook accepteren dat daar ook bij hoort dat ze er uit komt te zien als een diva. Dat zou ik haar wel zeggen. Het is ook maar een rol, en ze spéélt iemand anders, ze is op dat moment niet zichzelf. Ik noem maar wat, Carice van Houten kan ook niet zeggen dat ze niet zo'n truttig jaren 40 kapsel wil, terwijl ze in een WO2-film speelt.
En verder: opera is echt wel stoer hoor, daar moet je écht wat voor kunnen.

Misschien kun je samen met haar op internet kijken naar foto's van opera, en zit er wel iets tussen wat je dochter acceptabel vindt.

Pieter

Pieter

23-05-2015 om 17:30

inderdaad

Ze heeft die rol gekozen dus dan moet ze die ook volledig doen. Als een jongen een vrouwenrol krijgt zal die er ook uit moeten zien als een vrouw. Als ze echt niet wil zou ik haar aanmoedigen om een andere rol te vragen of dus te ruilen.

Mikke

Mikke

23-05-2015 om 21:26

Hier

Mijn ene zoon was 'n hond in de eindmusical en de ander een oempa loempa... zijn ze in het dagelijks leven ook niet. Ik zou haar toch aanmoedigen om voor deze keer wél in die rol te kruipen, en dan maar lekker helemaal over de top! Daar is zo'n musical toch voor? En het kan vrij simpel, maar 'n lange jurk met boa hoort er toch wel bij

grappig

1 van mijn tweelingdochters speelt een bouwvakker in de musical, inclusief decolleté, haha. Ze moet dus extra billen aan en een afzakbroek. Ze ziet er zelf gelukkig wel de humor van in, maar zou zo'n operazangeres ook wel leuk vinden, denk ik!

Juist als je over de top gaat, staat het vrij ver van jezelf af, dan hoort een verkleedpartij er toch juist bij? Lachen, juist!

Hopelijk kan ze nog omgaan en gaan genieten van haar rol!

Dat is toch juist het doel van die musical?

Dat je iemand speelt die je niet bent? Dus inderdaad, bij operazangeres hoort denk ik als standaard kostuurm een mooie lange jurk. Mensen moeten wel meteen kunnen zien dat ze een musicalzangeres is.
Maar misschien kun je met je dochter kijken naar enigszins 'afwijkende' opera's zoals Les Misérables en Wicked? Misschien kan ze daar een idee opdoen voor een toch iets andere outfit die toch wel duidelijk maakt wat ze is.
Mijn zoon speelde een Chinese dame, en deed dat met verve! Hij won de rol zelfs van een Chinees klasgenootje, zo goed deed hij het .

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.