Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
Beertje37

Beertje37

18-04-2019 om 17:40

Musical groep 8

Vandaag zijn de rollen verdeeld voor een van de belangrijkste momenten van de basisschool, de musical. Resultaat: minimaal 4 huilende kinderen en een zeer onevenwichtige rollenverdeling.
Hoe gaat dat bij jullie?


Mvantwee

Mvantwee

23-04-2019 om 18:45

Hier de meesten wel tevreden.

Op de school van onze kinderen worden de rollen wel aardig verdeeld. Sommigen hebben natuurlijk een grotere rol dan aanderen, maar niemand is tekstloos. Tenzij ze het zelf echt niet willen. Vorig jaar waren er twee die het podium niet op wilden, die mochten samen licht en geluid doen. Dit jaar doet onze oudste de musical en daar zijn twee rollen erg groot. Die zijn gesplitst en worden dus gespeeld door 4 kinderen.
Maar aan de andere kant denk ik: als het niet helemaal naar de zin is, worden ze daar hard van. Of ze stappen naar juf/meester om te vragen of ze er niet een paar zinnetjes in kunnen schrijven.

E

E

24-04-2019 om 19:59

groep 8

In groep 8 gaat het hier eigenlijk wel goed. Ik heb nog nooit gehoord dat kinderen ontevreden zijn met hun rol. Iedereen doet leuk mee en wie niet op het toneel wil mag achter de schermen werken.

De problemen hier spelen vooral met de maandvieringen in groep 6/7. Al heb ik het vermoeden dat dat komt door wie daar voor de klas staat. (juffen met "lievelingetjes")

Mijntje

Mijntje

25-04-2019 om 08:48

solo

Hier kreeg een meisje een rol waarin ze (als enige) een solo moest zingen. Sommige meisjes jaloers, sommigen opgelucht omdat ze dat nooit durfden. Het meisje was er zelf heel blij mee, maar was misschien toch minder muzikaal dan ze zelf dacht. Ze kon totaal geen toon houden. Ik heb haar heel erg geprobeerd te helpen, 1 op 1, tips & tricks.
Bij de generale repetities en vooral bij de opvoering ging het totaal mis. Dit vond ik erg sneu en ook niet goed voor haar zelfvertrouwen (die al niet hoog was), dat gehoon van de andere kinderen. Ik snap ook niet dat haar juffen niet eerder ingrepen en bv een muziekinstrument lieten meespelen (ter geheugensteuntje).

Bregje

Bregje

01-05-2019 om 19:35

Waarom zal je iedereen in het programma boekje moeten vermelden?

Wij hebben kinderen in groep 5 en 6 en mijn man helpt groep 8 al jaren met de musical. Hij oefent 2x in de week met ze een half jaar lang. Maar hij wilt niet genoemd worden in het boekje, het gaat om de kinderen. Hij wordt wel altijd bedankt en krijgt een groepsfoto. Maar de eer is voor de kinderen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.