Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
Anne

Anne

16-08-2020 om 10:53

Mijn kinderen zijn al volwassenen maar...

In het huis van mijn buren (dat te koop staat) zit een week lang een samengesteld gezin. Ze hebben een hérrie met elkaar! Praten (ouders) onderling hard met elkaar, de kinderen zijn lawaaiig, door de kleinsten wordt op de ramen geslagen. Geen enkele correctie. Alle ramen staan open, de tuindeuren, de tv op kinderzender hard aan. Ik ben dolblij dat ze vandaag vertrekken en ze mijn buren niet zijn. Hoezo leven deze mensen zo met zichzelf zonder hun kinderen te leren rekening met hun buren te houden? Ik stel deze vraag hier omdat ik me afvraag of jullie, met kinderen in deze leeftijd, ook rekening houden met de buren.

Forumbeheer Ouders Online

Forumbeheer Ouders Online

16-08-2020 om 12:36

Waarschuwing

We merken als beheer dat men regelmatig de regels overtreedt. Het is niet de bedoeling om in het openbaar naar 'trollen' te verwijzen. Daarvoor stuur je een mail naar [email protected]

De reacties zijn dus ook (wederom) verwijderd en degenen die het betrof hebben een mailtje ontvangen met uitleg. We hopen dat degenen die de reacties hebben geplaatst voortaan bedenken dat het er voor nieuwkomers niet gezelliger op wordt zo. Je weet nooit of het echt is of niet. Als je niets leuks weet te zeggen, zeg je maar niets. Negeren dus.

Met vriendelijke groet,

Forumbeheer Ouders Online.

Kopzorg

Kopzorg

16-08-2020 om 13:21

Heb ook niet echt iets leuks te zeggen

Wel iets zinnigs mag dat wel?

Natuurlijk leer ik mijn kinderen om rekening te houden met de buren maaaaaar.......

Als de "eisen" van de buren zo ver gaan dat normaal leven en spelen onmogelijk wordt dan is het jammer voor de buren.

Onze huizen zijn nogal gehorig en de vorige buurvrouw had en heel wensenlijstje gemaakt. Geen wasmachine aan tussen 20.00 en 8.00, niet douchen na 23.00, niet stofzuigen na 20.00 uur.
Ze kwam ook echt ieder keer aan de deur als we "in overtreding" waren. Dat ging dan over een kind dat we om 3.00 even onder de douche zetten nadat ze haar bed en zichzelf had onder gespuugd. Een stofzuiger die om 21.00 nog even uit de kast kwam om de rommel van een gebroken suikerpot op te ruimen. Toen kon buurvrouw de boom in en maakten sommige dingen soms meer herrie dan strikt noodzakelijk was. Een kinderfeestje met 7 jongetjes uit groep 3. Dat heb ik niet als politieagent geprobeerd het geluid terug te dringen.

Over redelijke eisen valt met mij te praten. Als de buren timmeren op de ramen normaal vinden dan heb ik daar mee te dealen. Pas als het na 23.00 uur gebeurt kan ik vragen of ze dat niet willen doen, met de plaatselijke APV in de hand.

ElenaH

ElenaH

16-08-2020 om 13:26

Maakt dat wat uit?

'Hoezo leven deze mensen zo met zichzelf zonder hun kinderen te leren rekening met hun buren te houden? Ik stel deze vraag hier omdat ik me afvraag of jullie, met kinderen in deze leeftijd, ook rekening houden met de buren.'

Wat heb je er aan om dat te weten? Ik woon niet naast jou, dus van mijn herrie of stilte merk je niets.

Anne

Anne

16-08-2020 om 14:09

Euhm

Ben al een week met mezelf in overleg wat ik van het lawaai hiernaast vind. Wat ik acceptabel vind of wat acceptabel is. Overdrijf ik misschien? Kan ik het omdenken? Is het normaal dat ik van de herrie in de buurtuin in mijn eigen tuin niet kan lezen en dus naar binnen vlucht?
Ik stelde een gewone serieuze vraag over hoe anderen dit ervaren en hoe anderen hiermee omgaan maar word direct afgekat. Wat jammer. Ook dáár kan ik niet zoveel mee merk ik 😕

ElenaH

ElenaH

16-08-2020 om 14:11

Anne

'Is het normaal dat ik van de herrie in de buurtuin in mijn eigen tuin niet kan lezen en dus naar binnen vlucht?'

Ja. Tenminste, in 'mijn' wijk wel.

Angela67

Angela67

16-08-2020 om 14:12

Anne

het is toch totaal verschillend van huis tot omgeving tot persoon?
gr Angela

bieb63

bieb63

16-08-2020 om 14:19

tja

Het was maar een weekje. Gelukkig voor jou. Dus je afvragen waarom dit gezin zo'n herrie maakte, geen rekening met de buren hield..... tja, wat heb je eraan? Zulke gezinnen bestaan, maar zijn niet bepaald standaard. Dus wat wil je ermee?

ElenaH

ElenaH

16-08-2020 om 14:21

Lezen in de tuin

Is geen grondrecht. Slapen met de ramen open, ook niet. Kijk af en toe eens naar de rijdende rechter, zou ik zeggen.

Anne

In je tweede bericht zeg je dat je de vraag stelde hoe anderen hiermee omgaan. Maar die vraag stond niet in je eerste bericht.

Triva

Triva

16-08-2020 om 14:37

Tja

Ik heb tot zaterdagochtend 2:30 naar de buren moeten luisteren die (niet op gedempte toon) met vrienden in de tuin zaten te praten. Dat accepteer ik dan, maar het moet niet binnen een week weer gebeuren. Ik heb dus echt niet kunnen slapen vanaf die tijd en gelukkig dat mijn man gisteren niet om 6 uur op moest, de week ervoor wel.

Ik vind het niet passen in een gewone woonwijk, schreeuwende kinderen ook niet, en al die geluiden die je beschrijft. Het zijn óf mensen die normaal geen directe buren hebben óf mensen die niet durven te worden aangesproken door de buren óf het geen zak uitmaakt wat buren van ze denken. Heb maar vooral veel medelijden met de mensen die er vandaag last van hebben.

ElenaH

ElenaH

16-08-2020 om 14:41

Triva

'Ik vind het niet passen in een gewone woonwijk, schreeuwende kinderen ook niet, en al die geluiden die je beschrijft. '

Wat versta jij onder een gewone woonwijk? Hier is het al vanaf april elke dag raak, in verschillende tuinen achter en op verschillende stoepen voor. Gelukkig hebben mijn naaste buren net hun zwembad weg gehaald, want daar leek het wel een openbaar zwembad gevuld met kinderfeestjes. En niet eens sociale huur.

Normale leefgeluiden.

Wij wonen hier dicht op en naast elkaar en iedereen houdt rekening met elkaar. Heerlijk stil. Geen kinderen die op ramen slaan en andere gekkigheden. Geen geschreeuw of t.v"s die hard staan. Ook kunnen we normaal met elkaar praten of een boek lezen. Ik heb één buurvrouw die haar huwelijksproblemen met een vriendin bespreekt via haar mobiel, lekker buiten, iets te luidruchtig door emotie, dus iedereen leeft mee.
Maar goed, daar zeggen we niets van, we weten dat ze nu écht gaat scheiden. Of alsnog weer niet....

Dus ik woon midden in de drukte en toch is het heerlijk rustig.

Addmoeder

Addmoeder

16-08-2020 om 15:07

Amsterdams woonblok

Ik woonde ooit in een blok met etagewoningen waar piano's waren, ruzies, feestjes, muziek, kinderdagverblijf, kippen en geiten (ja echt) (geen haan gelukkig) altijd wat. Je hoorde niet alleen de binnentuinen maar ook de buren boven, onder, links, rechts. Altijd kinderen. Leer ermee leven, zolang je kunt slapen, het is niet anders. Nachtenlang feesten en lawaai in de binnentuin wordt ook niet getolereerd. Provincialen die roepen dat je dan maar niet in de grote stad moet gaan wonen zitten fout: je mag best rekening houden met elkaar en het komt altijd van twee kanten. Niks erger dan een horde Amsterdammers achter je aan omdat je 's nachts teveel herrie maakt

Triva

Triva

16-08-2020 om 15:40

Elenah

Gewoon, een woonwijk met rijtjeshuizen en geen enorme tuinen, waarom is dat zo lastig?

ElenaH

ElenaH

16-08-2020 om 15:55

Triva

Omdat ik ook in een gewone woonwijk woon, en mijn ervaringen heel anders zijn.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.