Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
mama

mama

16-04-2015 om 11:33

mijn kind haalt laag score


Barvaux

Barvaux

21-04-2015 om 17:02

mama

Maar 25% van de kinderen haalt een A en met het nieuwe systeem haalt maar 20% van de kinderen een I. Het is dus onmogelijk dat elk kind overal een A voor gaat halen want dan worden de normeringen aangepast.

Sanne

Sanne

21-04-2015 om 18:52

Natuurlijk

Wil je het beste voor je kind! En ja, goede schoolresultaten helpen daarbij.
Maar mijn dochter zit op een praktisch helemaal witte school en daar halen ook best veel kinderen niet hoger dan het resultaat van je zoon. Niet iedereen kan goed leren, sommige kinderen hebben andere talenten.

Maar ik zou ook meer willen weten van de meester dan dit antwoord. Als je in Utrecht woont wil ik best mee als taal een barriere is. Scoort je zoon zoals hij scoort vanwege de taal bijvoorbeeld? En zo ja, hoe kan je er dan iets aan doen? Dat is toch goed om te weten.

Voor wat betreft die extra aandacht: eens. Maar goed heel veel kinderen hebben om heel veel redenen extra aandacht nodig en dat is voor school gewoon best lastig. Als je weet wat je zelf kunt doen is dat handig.

Een A-score

is de hoogste score en past bij een VWO-advies. Het is nu eenmaal zo dat het grootste gedeelte kinderen in Nederland (ongeacht hun afkomst) een advies op mavo-niveau krijgt. Ik ben het met je eens dat het heel belangrijk is om het beste uit kinderen te halen!
Dat heeft voor mij helemaal niets te maken met achtergrond of afkomst.
Wel denk ik dat het goed is om niet uit het oog te verliezen dat kinderen soms niet via de rechte weg ergens komen. Soms hebben ze een aantal zijwegen nodig om tot iets te komen.
Ik zie dat in mijn eigen werk ook. Kinderen die eerst een mavo-diploma halen en vervolgens een havo en soms ook nog Vwo-diploma. Ook zijn er verschillende constructies om via MBO toch versneld op HBO terecht te komen. Of via havo zonder diploma op het MBO.

Barvaux: precies zoals jij het zegt. Mijn zoon is zelf met rekenen door de nieuwe normering ook van een B naar een C gegaan. In de praktijk wil dit niet zeggen dat hij slechter is geworden in rekenen. Zijn vaardigheid is namelijk hetzelfde gebleven (dat getalletje staat er ook bij al het goed is)

Ik ook

ook er zelfde situatie,mijn dochter zit ook groep 6
Heeft heel veel mooiet met rekenen door mijn werk heb helaas geen tijd om haar te helpen,als ze klaar is met
Zijn huiswerk kijk ik er na ,ik heb haar tafels geleerd,topo zijn nog bezig verder doe ik niks met haar Savonds ben ik kapot door de werk.

Begeleiden jullie kinderen thuis?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.