Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Leukste kinderfeestjes

Toen dochter klein was, woonde ik in een flatje en daar wilde ik geen feestjes geven. Gelukkig is dochter in de zomer jarig, dus ik vierde haar feestjes in een park verderop. De leukste feestjes waren die met een paar spelletjes in een 'thema'. Dochter was bijvoorbeeld fan van K3, dus was er K3-sjoelen, een K3-speurtocht, een K3-kennisquiz (met supergemakkelijke vragen, dus altijd goed), een K3-taart (foto van K3 gephotoshopt zodat dochter er ook op stond en dan de taart laten maken door zo'n bakkerij die dat ook doet voor bedrijven), K3-dansen, enz. Het jaar daarna was het thema Winx club. Maar je kunt ook dino's, piraten of politie als thema nemen.
In het park was ook een speeltuintje, dus als de aandacht verslapte liet ik de kinderen gewoon spelen. Aan het einde konden de ouders de kinderen weer ophalen in het park.
Alle rotzooi netjes in een vuilniszak en weer naar een rustig en schoon huis.

ik ben met het feestje van mijn dochter ooit naar een boerderij geweest waar ze cavia's mochten knuffelen,  op kamelen mochten rijden,  struisvogels voeren,  en stinkdier knuffelen, een grote papegaai op hun schouder en een slang, ponyrijden, varkens verzorgen etc.  Ik weet niet of ik het nu met het oog op dierenliefde nogmaals zou doen maar over dat feestje is nog heel lang gesproken.  Het was ver rijden en niet goedkoop maar dit was echt het droomfeestje van mijn dochter.  

wij deden laatst een blote voeten pad, dat was erg leuk. allemaal opdrachtjes tussendoor. 

Mijn dochter wilde graag 'action painting' maar nadat mijn dochter helemaal door het dolle was over dat idee, bleek die locatie in de maand van haar verjaardag gesloten. Dus zei mijn man: dat kunnen we thuis ook! Hij heeft de garage helemaal bekleed met plastic zeilen en we hebben allerlei tubes verf en doeken gekocht bij de action. Toen mocht ze ook nog 'heel' de klas uitnodigen (jenaplan, dus haar jaargroep, 9 kindjes), hadden we in maart ineens 20+ graden en dus kon iedereen heerlijk in de tuin op de trampoline, bellenblaasmachine aan. Het was een heerlijk middag! 

Dit jaar wil ze naar de bioscoop, maar we hebben nog een beetje discussie over de gastenlijst...

Ik herinner mij een heel leuk kinderfeestje van mijn zoon. Zoon was 6 of 7 denk ik. Hij mocht drie vriendjes/vriendinnetjes meevragen want meer passen er niet in mijn auto.
Naar Noordwijk aan Zee gereden en een bal meegenomen. 
Na twee uurtjes op het strand naar Hans en Grietje gegaan. Pannenkoekenrestaurant. Daar mogen zij zelf pannenkoekjes bakken. Kleine pannetjes  en heel veel verschillende ingredienten op tafel.
Lekker ijsje toe. 
Op de terugweg in de auto was de hele goegemeente in slaap gevallen. 
Groot succes 

Intussen al heel wat jaren geleden maar de thuisfeestjes met speurtocht met opdrachten werden altijd leuk gevonden. Onderweg werd aangelegd bij meerdere speeltuintjes en ook eens bij mijn ouders om snoep op te halen. Ook werd er geknutseld of eierkoeken versierd. Ouderwetse spelletjes als spijker poepen en blik gooien vielen ook enorm in de smaak, beiden buiten ondanks dat het winter was. 

In elk geval hoeft een feestje op die leeftijd geen hele middag te duren, een paar uur is lang zat voor die kleintjes.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.