Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Leuke groepsspellen/kampspellen voor groep 8

Ik zoek gave spellen die ik het liefst binnen kan doen met kinderen van groep 8. Wie weet nou echt een leuk spel zoals: levend bingo, of spellen van ik hou van holland, ook spannende spellen gezocht!

Erica

Erica

01-11-2017 om 16:39

Weerwolven van Wakkerdam

vinden mijn kinderen leuk. Dat kan alleen met een grote groep, dus zelf ken ik het niet.

Kikki39

Kikki39

01-11-2017 om 16:56 Topicstarter

die ken ik, is ook leuk!

Kaori

Kaori

01-11-2017 om 17:01

estafette boter-kaas- en eieren

nodig 9 ringen, pittenzakjes of iets anders in 2 kleuren, een lijn of pilonnen

2/4/6/8 teams van 2 of 3 kinderen,

je legt een boterkaas en eieren veld neer met de ringen.

kinderen in 2 teams achter de lijn en rennen maar.

Shuttles-jatten

teams van 2, pilonnen en per 2 kinderen 5 shuttles, balletjes niet te groot.

per pilon leg je 5 shuttles neer, dan mogen de kinderen 1 per team een shuttle verleggen naar een ander team. Het team met de meeste of minste shuttles is winnaar en mag een fysieke opdracht aan de anderen geven: burpies, opdrukken, turtelen. (Bedenk iets)

het dierengeluiden spel
wie-of wat ben ik. 1 kind wordt uit de groep gestuurd, de anderen bedenken wat die persoon is en dan mag die persoon gaan raden mbv ja-nee vragen.

Inanna

Inanna

01-11-2017 om 17:20

waterpong

Als bierpong, maar dan met bekertjes water. Is hier op groep 8 kamp altijd een groot succes. Hier mogen de kinderen in teams van 2 tegen een ander team (om de beurt gooien, dus je wisselt als teamleden elkaar steeds af), met een paar teams tegelijk, de verliezers vallen af en de winnaars gaan door naar de volgende ronde, tot je 1 team overhoudt en die spelen dan tegen elkaar.
Oh en ze hoeven de bekers niet leeg te drinken, ze mogen ze in een emmer leeggieten.
Het enige dat je nodig hebt zijn plastic bekers en tafeltennisballetjes en water natuurlijk

Kikki39

Kikki39

01-11-2017 om 18:34 Topicstarter

leuk

ook de estafette,
hoe werkt waterpolo dan?

Iemand ook nog iets spannends?

Inanna

Inanna

01-11-2017 om 18:39

uitleg waterpong

Je staat tegenover elkaar aan de tafel en aan beide kanten staat dezelfde hoeveelheid bekers gevuld met water.
Nu mag je om en om een bal naar de overkant gooien of met een stuit, komt hij in het bekertje dan wordt het bekertje weggehaald.
Het spel is afgelopen als alle bekers van één persoon zijn weggespeeld.

Kikki39

Kikki39

01-11-2017 om 19:17 Topicstarter

leuk

dank je

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.