Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
creabea

creabea

15-10-2014 om 14:29

leuke griezelfilm?

Voor een aankomend griezelfeestje ben ik mij aan het oriënteren op een evt. film, geschikt voor kinderen vanaf 7 jaar. Ik zag laatst een dvd van Hotel Transsylvania, is dat leuk? Heeft iemand nog leuke suggesties?

Oja, en Paranorman kennen we al (wel leuk!), en dat zal voor sommige kinderen die worden uitgenodigd nog wat te spannend zijn.

are you afraid of the dark

Ik vind t wel erg jong voor echte griezelfilms. de meeste films zijn 9+ en ik zou er niet onder gaan zitten met een kinderfeestje?

Dolfje weerwolfje
Igor
zijn vanaf 6 en ook iets oudere films dus die kennen ze niet?

Are you afraid of the dark was van vroeger bij Telekids een serie, rond 1999-2000 een serie waar ze elkaar griezelverhalen vertelde.(youtube heeft ze) Je zou even een stukje moeten kijken of het niet te spannend is, dat weet ik nml niet meer? Het voordeel hiervan is wel dat het niet zo heel lang is dus je kunt kijken of je meerdere losse afleveringen kijkt.En anders straks voor je eigen kind later alleen?

Geen griezel maar avonturenfilm The Goonies heeft wel veel schrik effecten, t is een oudje maar was hier een hit.

creabea

creabea

15-10-2014 om 18:12

wel kinderfilms natuurlijk

Nee joh, geen echte griezelfilms! Wel iets voor kinderen, en liefst een beetje grappig, zoiets als The Adams family. Ook niet Harrie Potter 3 met die enge dementors erin bijvoorbeeld, alhoewel dat wel officieel een kinderfilm is. Ik sta ook open voor korte filmpjes

maar the adams family

daar dacht ik ook meteen aan blijkt dus 9+ te zijn? Ik ken je gasten niet dus ik kan niet inschatten hoe ze t vinden? Zijn er veel 7 jarigen en durven die?

Een aantal oudere scoobydoo-filmpjes? Is dat wat?

amk

amk

15-10-2014 om 18:41

hoe goed ken je je publiek?

Bij kinderfeestjes zeker bij kinderen onder de 12 zal ik niet heel snel een griezelfilm opzetten.
We hebben hier een vriendinnetje van 9 dat nog in de stress schiet van David de Kabouter want er komt een trol in voor.
Ook Foeksia de miniheks kan een deel van de vriendinnen van dochter echt niet aan. Terwijl die van mij, ook 9, rustig Harry Potter kijkt.

Mikke

Mikke

15-10-2014 om 19:41

Leuk

Hotel Transylvania is leuk en volgens mij voor 7 ook echt niet te spannend. Maar het is ook geen griezelfilm natuurlijk

vlinder72

vlinder72

15-10-2014 om 20:25

Monster House

De film Monster House is ook heel eng (wel een tekenfilm) en geschikt voor kinderen.

guera

guera

15-10-2014 om 20:33

monster university

Anders monster university. Die is leuk maar gaat wel over griezelen.

Hotel Transsylvanië

Is een leuke film! En dolfje weerwolfje, al is de scène waarin hij in een weerwolfje verandert wel best eng volgens mijn negenjarige.
Hij vond de Griezelbus ook leuk, maar die zou ik eerst zelf even kijken.
En ik vind zelf Casper het spookje ook leuk.

Jesse_1

Jesse_1

15-10-2014 om 21:29

Wel tekenfilm ja

Hier een stoere 10-jarige in huis, die films met echte acteurs al heel snel eng vindt (bv home alone).

Op school hadden ze een animatiefilm (Coraline) gekeken die als 6+ werd aanbevolen en die bleek toch eigenlijk ook te eng.
Mocht je nog een enge film zoeken, dan kan ik die dus aanbevelen :-S

whoyougonnacall?

Ghostbusters dus.
Al moet ik er eerlijk bij zeggen dat het bezoek vorig jaar (toen zoon 8 werd) de aandacht er wat moeilijk bij kon houden, maar het was dan ook een stelletje stuiterballen bij elkaar. Zoon heeft de film nadien nog een paar keer gezien en vindt m erg grappig. De film is inmiddels 30 jaar oud, maar wat maakt het uit.

Anders inderdaad Addams Family, of het nog leukere Addams Family Values ('Be afraid. Be very afraid')

The Nightmare before Christmas zou ook nog kunnen, is volgens mij niet echt eng.

Overigens had ik het stomtoevallig net met zoon over Coraline. Mijn partner had die film ooit eens via de digitale tv geselecteerd voor een regenachtige zondagmiddag, denkend dat het een leuke animatiefilm was (ik was er niet bij, anders had ik m kunnen waarschuwen want ik had de recensie gelezen toen-ie uitkwam). "Kapot eng!" aldus mijn zoon. Die dus niet.

Groeten,

Temet

creabea

creabea

16-10-2014 om 12:24

bedankt voor de tips!

Ik ga eens bekijken wat het allemaal is. Misschien doen we ook wel geen film, maar mocht het slecht weer zijn en een speurtocht in het donker er niet in zit, is een film wel handig. Maken we een leuke griezelbios van de kamer

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.