Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Leuke/gênante uitspraken van je kinderen


alhambra

alhambra

25-08-2023 om 20:01 Topicstarter

Dymo schreef op 25-08-2023 om 17:06:

Mijn kind heeft pigmentloze vlekjes op haar benen. Staat er zo'n moeder tegen haar kind te verkondigen: "dat krijg je ervan als je met chloor speelt". Daar heb ik ook wel moeite mee.

Nou ja! En dan nog wel een moeder.

Dan snap je toch helemaal dat je zoiets niet kan zeggen en al helemaal niet met het kind zelf erbij?

Dochter (8) vandaag tegen haar vader: 'Zoals jij het uitlegt is nog moeilijker dan mijn huiswerk maken!' 

Mijn dochter was nog klein en zag een oude mevrouw. O, zei ze met haar heldere stemmetje, mama, is dat nou een heks?

Geen uitspraak maar een actie.

Wij hebben zulk soort huisjes als raamstickers.
Dochters vonden de huisjes leuk, maar er woonde niemand in. Ze gebruikten van die gummiebeertjes, lekker nat maken in de mond, en dan tegen het raam, in de huisjes plakken. 

raamsticker-huisjes

alhambra

alhambra

26-08-2023 om 09:43 Topicstarter

S.ndra schreef op 25-08-2023 om 23:21:

Mijn dochter was nog klein en zag een oude mevrouw. O, zei ze met haar heldere stemmetje, mama, is dat nou een heks?

Om in het sprookjesthema te blijven:

Zo zag mijn dochter een moeder helemaal uit haar plaat gaan tegen haar 3 kinderen.

Reactie van mijn dochter: Oh dat is dus een stiefmoeder!

Ook als ze ouder zijn, doen ze nog wel eens onhandige uitspraken in het openbaar! 

Ik was met dochter (12) boodschappen aan het doen en ineens begon ze Jochem Meyjer na te doen met; deeeee geur van oude mannetjes, mannetjes.. (en ga zo maar door). Best hard, inclusief grappige bewegingen 😁
Natuurlijk net toen er wat oude mensen langsliepen dus ik begon wat te gebaren maar dat had weinig nut   

Toen ik daarna er wat van zei sloeg ze haar hand voor de mond, ze schaamde zich kapot maar ze had die aflevering en vooral dat liedje in haar hoofd al de hele dag 

alhambra schreef op 26-08-2023 om 09:43:

[..]

Om in het sprookjesthema te blijven:

Zo zag mijn dochter een moeder helemaal uit haar plaat gaan tegen haar 3 kinderen.

Reactie van mijn dochter: Oh dat is dus een stiefmoeder!

In zo'n zelfde situatie zei mijn zoon: nou, ik ben blij dat zij mijn moeder niet is.

Dochter (15): Ik leer heel veel van Emmely in Paris, ik weet nu dat Normandië in Frankrijk ligt!

Mijn nichtje toen ze nog klein was over geen snoep aannemen van vreemden, vroeg aan ons:  " en als ze het snoep gooien mag ik het dan wel pakken? "

HAHA!wait..what schreef op 29-08-2023 om 23:50:

Ook als ze ouder zijn, doen ze nog wel eens onhandige uitspraken in het openbaar!

Ik was met dochter (12) boodschappen aan het doen en ineens begon ze Jochem Meyjer na te doen met; deeeee geur van oude mannetjes, mannetjes.. (en ga zo maar door). Best hard, inclusief grappige bewegingen 😁
Natuurlijk net toen er wat oude mensen langsliepen dus ik begon wat te gebaren maar dat had weinig nut

Toen ik daarna er wat van zei sloeg ze haar hand voor de mond, ze schaamde zich kapot maar ze had die aflevering en vooral dat liedje in haar hoofd al de hele dag

Misschien dat dit een voorbeeld is van het feit dat dit soort voorstellingen ook niet geschikt zijn voor kinderen?

Pippeltje schreef op 30-08-2023 om 10:08:

[..]

Misschien dat dit een voorbeeld is van het feit dat dit soort voorstellingen ook niet geschikt zijn voor kinderen?

Van het feit nog wel?  

Ze zong het niet met bijbedoelingen/bewust omdat ze ouderen zag. (Dan was ze wel aan de beurt geweest en snap ik je opmerking wat beter ). Ze zong het gedachteloos omdat het in haar hoofd zat..

Ik vond dit dan weer een leermomentje voor dochter dat ze zich even bewust moest worden wat ze doet/zegt in het openbaar en hoe het over kan komen  

Leuk draadje dit.
Zoon, toen 5: Ik weet waarom ik nooit de deur mag open doen voor vreemde mensen. Want boeven hebben niet altijd een strepenpak aan.

Trijsje schreef op 30-08-2023 om 13:58:

Leuk draadje dit.
Zoon, toen 5: Ik weet waarom ik nooit de deur mag open doen voor vreemde mensen. Want boeven hebben niet altijd een strepenpak aan.

Haha! Was dat maar waar, waren ze wel heel makkelijk te herkennen 😁 schattig 🥰

Zoon aan de telefoon: Man kan je mij redden? Ik had vandaag die certificaten en cijferlijsten bij me moeten hebben om die vrijstelling te regelen maar warhoofd als ik ben; die liggen nog in de rode map op mijn bureau. Een goede foto is genoeg voor nu. 
Ik maak rode map open maak foto van de cijferlijsten en dan een van het eerste certificaat.  Daar staat als persoonlijke noot: We gaan je missen!  Vooral je punctualiteit, orde, netheid en het gestructureerd werken! Met daaronder de naam van de docent. 

Kent mijn zoon zichzelf niet goed of heeft de docent het bij het rechte eind?

Dochter moest mee naar het gemeentehuis om het id bewijs van haar broertje ophalen maar ze had er echt geen zin in. Op mijn vraag waarom ze er geen zin in had antwoorde ze "daar zijn ze toch allemaal heel gemeen?"

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.