Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
Mamvan4

Mamvan4

22-10-2014 om 21:45

Leuk spel gezocht

We zoeken een nieuw gezinsspel. Iets wat we met meerderen kunnen spelen maar wat niet langer dan 45 minuten ofzo duurt. Kinderen zijn in de leeftijd van 8-14, jongste doet goed mee.
Wie heeft een tip?


Donderkopje

Donderkopje

22-10-2014 om 21:52

Doolhof!

Kan je ook eenvoudig nivo verzwaren of vergemakkelijken...

Hanne.

Hanne.

22-10-2014 om 22:22

kaartspel

Hier zijn kaartspelen favoriet.

quix
uno
koehandel

(Leeftijd 8/10)

Twister

.....

Carcassonne

Leuk!

Jessica O

Jessica O

23-10-2014 om 08:01

doolhof

Is hier ook een favoriet, net als drakenwraak en stad, land, rivier
En een ouderwets potje pesten

Barvaux

Barvaux

23-10-2014 om 08:10

Onze nieuwste favorieten

Monopoly deal (let op er is ook nog een ander monopoly kaartspel in omloop wat niet leuk is). Zo ontzettend leuk, zit ook goed in elkaar. Je moet alleen bij 2 personen 5 setjes en bij 3 personen 4 setjes maken in plaats van altijd 3. Daar is niets aan bij minder deelnemers. Je kunt het dus van 2-4 personen spelen en met een extra versie kunnen er nog meer mensen meespelen.

Kolonisten van Catan: het snelle kaartspel (lag vrij goedkoop bij de blokker) is ook erg leuk. Leuker dan het gewone kaartspel. Kan ook van 2-4 personen.

Barvaux

Barvaux

23-10-2014 om 08:11

Hanne

Ik vind op zich koehandel wel leuk maar in ons gezin past het voor geen meter. Hoe gaat het bij jullie? Wint bij jullie niet altijd hetzelfde? Heeft iedereen dezelfde strategie?

Eens denken

Ik kom ook op Doolhof (hoog favoriet) en Twister (vergt wat flexibiliteit haha). Daarnaast "snel" monopoly, dan verdelen we vooraf de straten alvast en kun je gelijk "aan de bak" zeg maar.
En pesten, mens-erger-je-niet blijven ook leuk.
En jokeren en rummicub.
Oei, wij doen vrij veel spelletjes dus
Groet,
Sanneke*

Hanne.

Hanne.

23-10-2014 om 08:58

Koehandel

Ik geloof niet dat mijn kinderen een hele duidelijk strategie hebben bij koehandel. En (dus) wint ook niet altijd de zelfde. Kan misschien ook komen omdat we het spel pas een paar maanden hebben. We hebben de ideale strategie nog niet gevonden zeg maar.

Bij ons gaat het dan wel weer 'fout' bij monopolie. Daar wint oudste altijd. Geen idee hoe, maar ik denk dat ik 1 op de 10 keer win en oudste de andere 9 keren.....

Barvaux

Barvaux

23-10-2014 om 09:22

Hanne

De monopoly waar ik het over had is dus een kaartspel, lijkt niet op het gewone monopoly en is echt heel erg leuk.

Het is wel grappig dat degene die hier bij koehandel wint (slimme oudste) verliest bij monopoly (dan wint de jongste vaker).

Nee Koehandel is hier vooral leuk als oudste niet mee doet maar ik kom er maar niet achter wat de reden is. Ik denk dat de rest niet tot het gaatje gaat ofzo en teveel moeite doet voor de dieren met minder waarde. Of ik vind het gewoon geen leuk spel, kan ook

marie

marie

23-10-2014 om 10:44

Weervolven van Wakkerdam

Weerwolven van Wakkerdam schijnt ook heel leuk te zijn.

Ulla

Ulla

23-10-2014 om 10:45

Hier

Monopoly junior, de Betoverde Doolhof, Cluedo, Wie was het?, Triviant familie editie, Memory, etc.

hier

Is Boonanza erg geliefd.

En verder Blokus, kolonisten van Catan, Risk of gewoon een ouderwets potje mens-erger-je-niet of rummikub.

Marjoleine64

Marjoleine64

23-10-2014 om 14:13

Boonanza, Carcassone en Munchkin

Boonanza is erg leuk, er zijn ook uitbreidingen van te koop, met nog meer exotische bonen. Wij hebben het in vakanties veel gespeeld met de jongens die toen 10-14 jaar waren, maar vanaf 8 jaar kan zeker ook.
En verder Carcassonne (met uitbreidingen naar keuze), en ook koehandel, of 'bedriegers bedrogen'.
En de jongens zijn gek op Munchkin, vooral leuk met minimaal 4 jonge pubers onderling, als vrienden het meenemen doen ze het nog steeds (nu 15 en 17). Ik ben er nooit aan begonnen, veel te ingewikkeld voor mij.
En in een grotere groep: Weerwolven van Wakkerdam.

amk

amk

23-10-2014 om 14:16

Barveaux (monopoly kaartspel)

is dat dat kaartspel dat je gewonnen hebt zodra je de amsterdamse straten in handen hebt als je het met z'n 2-en speelt?

amk

amk

23-10-2014 om 14:21

Uno

maar ook het ouderwetse: "op stap, "het advertentiespel", ""pim pam pet" en de nieuwere spellen: "isis en osiris", "De schat van de mummie", "saboteur"

Barvaux

Barvaux

23-10-2014 om 14:43

amk

Nee, die versie ken ik niet. Het heet monopoly deal: http://www.intertoys.nl/speelgoed/monopoly-hasbro-monopoly-deal-kaartspel-566711.html echt een aanrader voor maar 5 euro

Barvaux

Barvaux

23-10-2014 om 14:48

oja amk

Saboteur hebben wij nu ook, nog maar 1x gespeeld maar de uitbreiding ligt al klaar!

amk

amk

23-10-2014 om 14:52

barveaux

Wij hebben deze: http://www.catawiki.nl/catalogus/spellen/algemene-spelnamen/monopoly/171117-monopoly-het-kaartspel

Als je na 2x door hebt dat je de amsterdamse straten moet hebben is er niets meer aan.

Ilva

Ilva

23-10-2014 om 14:55

Weerwolven

Het weerwolvenspel is wel heel erg leuk (ik zag het ergens hierboven genoemd) maar daarvoor moet je met veel mensen zijn. Om het echt leuk te maken zijn er toch minimaal 10 personen nodig volgens mij en liever nog meer.

De kolonisten van Catan is erg leuk. En Carsasonnen (of hoe je dat dan ook schrijft).

Barvaux

Barvaux

23-10-2014 om 15:06

amk

Misschien is dat het spel wat we eerst hadden. De jongens hadden van kennissen twee maal een monopolykaartspel gekregen. Het eerste was geen zak aan en toen we een paar jaar later weer een kaartspel van hun kregen dachten we dat het hetzelfde was... bijna hadden we het spel weggegeven

Astrid

Astrid

23-10-2014 om 18:00

hier

Unicef wereldspel : een eenvoudig spel met opdrachten vervullen. Je kunt het inkorten door de opdracht zelf in te korten. (ipv 5 kaarten veroveren naar 3 kaarten veroveren)
http://www.ymcajeugdwerk.nl/skins/default/images/uploads/products/Wereldspel1.jpg
Duur van 1-1.5 uur maar korter kan ook.

Levensweg: ga je studeren of werken, komen er kinderen of niet en hoeveel, spaar je of koop je. Leuk spel over keuzes maken voor je toekomst.
Duur rond een uur, ook hier kun je het zelf korter maken
http://bin.snmmd.nl/m/m1fy5rvwm2bs.jpg

Party en Co junior: in duo's vragen beantwoorden, soms een tekening maken, iets proberen te laten liplezen, uitbeelden.
Ook hier breien wij altijd zelf een eind aan en spelen meestal een uur.
http://s.s-bol.com/imgbase0/imagebase/large/FC/9/8/1/1/9200000013361189_1.jpg

Mamvan4

Mamvan4

23-10-2014 om 22:22

Hartelijk dank!

22 reacties in 24 uur, geweldig! dankjulliewel

Brianna F

Brianna F

24-10-2014 om 09:12

Fase

Hier hoog favoriet, zelfs meneerF speelt mee, terwijl hij niet van spelletjes houdt.

Pandemie

Hier veruit favoriet: je moet met elkaar samenwerken om wereldwijd epidemieën te bestrijden. Duurt ongeveer 45 minuten en vraagt daarna om herhaling.

Tsjor

Lucerna

Lucerna

24-10-2014 om 16:56

Macchiavelli

Afgelopen Pinksteren pas ontdekt, maar ontiegelijk leuk. Verder evergreen hier: Touché.

Christel

Christel

24-10-2014 om 17:32

En een sjoelbak?

Die heb ik ooit als kerstgezinscadeau gekocht.

Tine Winkel

Tine Winkel

24-10-2014 om 23:26

het verguisde monopoly kaartspel

is hier dus wel een topper. Ook als je Amsterdam niet hebt, kun je nog veel geld verdienen. Wat ik dus juist fijn vind, is dat je ook kunt winnen als je kleinere steden verzamelt. OK, met Amsterdam kun je in één slag winnen en met de andere steden niet. Maar om nou te gokken op die 2 donkerblauwe kaarten is niet echt een slimme strategie.
Daarnaast spelen wij vaak dit spel op vakantie als dochterlief in dezelfde tent/caravan moet gaan slapen. Bij dit spel hoef je niet te praten, te dobbelen of ander geluid te maken. Je kunt het vrijwel geluidloos spelen en dat is dan juist weer heel handig.

Maar, ander spel wat hier ook graag gespeeld wordt: het verboden eiland en vergelijkbare spellen, waarbij je niet tegen elkaar maar tegen het spel speelt. Heel anders om zo te spelen.

Pedro

Pedro

25-10-2014 om 14:17

Een paar suggesties

Carcassonne is inderdaad een leuk spel. Niet al te moeilijk en goed te doen voor een 8jarige. Kan standaard met 5 man, maar met uitbreiding is 6 mogelijk. Link: http://hobby-en-overige.infonu.nl/spellen/128579-carcassonne-wie-legt-de-grootste-steden-in-zuid-frankrijk.html Prijs is 20 tot 25 euro.

Ook Boonanza is een ook goede optie. Een kaartspel waarbij ruilen centraal staat. Kan standaard ook met 5 man, maar gaat ook tot 6 met uitbreiding. De overige uitbreiding zijn niet zo bijzonder. Link: http://hobby-en-overige.infonu.nl/spellen/128653-boonanza-wie-is-de-beste-bonenteler.html Prijs is ongeveer 10 a 15 euro

Ook erg leuk: Dixit. Een spel met erg weinig regels. De creativiteit en verbeelding van de spelers zijn wat het spel leuk. Spel komt met een stapel van 84 prachtige kaarten. Ook erg geschikt met mensen die niet zo van de spelletjes zijn. maakt. Kan met 6 personen. Link: http://hobby-en-overige.infonu.nl/spellen/127884-dixit-met-recht-een-gezelschapsspel.html Prijs is ongeveer 25 a 30 euro

Persoonlijke favoriet is Ticket To Ride. Acht jaar oud is waarschijnlijk wat aan de jonge kant. Maar niet ondenkbaar. Je bouwt treinsporen op een landkaart (USA, Europa, etc) en probeert zo je geheime opdrachtkaarten te halen. Daarbij de kans lopend dat je geblokkeerd wordt door andere spelers. Maximaal 5 personen. Link: http://hobby-en-overige.infonu.nl/spellen/127677-ticket-to-ride-een-avontuurlijke-treinreis-door-amerika.html Prijs is 35 a 40 euro

Mijntje

Mijntje

25-10-2014 om 19:11

dammen en schaken

en gewoon dammen en schaken. Hier doen we bijna geen spelletjes eigenlijk, alleen deze.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.