Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
Emmawee

Emmawee

17-08-2017 om 00:01

Leestip voor Potterfan

Het is gebeurd. Deel 7 is uit. Welk boek / welke serie raden jullie aan?

Het magische wandtapijt

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Henry_H._Neff

Is hij verder al klaar voor wat YA sf/fantasy?
Dan ook de Loriënkronieken: https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Lorien_Legacies

En Divergent: https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Inwijding_(Veronica_Roth)

Misschien ook Phobos, en de Hongerspelen, maar weet niet hoe oud hij is?

Ad Hombre

Ad Hombre

17-08-2017 om 07:14

Meer magie

https://nl.wikipedia.org/wiki/Meester_van_de_zwarte_molen

(vond mijn zoon erg spannend)

tips

De Geestenjager van Joseph Delaney.

Ik weet niet hoe oud hij is, maar een YA die aan te raden is, de kinderen van mevrouw Peregrine

40er

40er

17-08-2017 om 08:32

Torak

En wolf was hier na de HP serie.
Inmiddels zit hij in de grijze jager en aanverwanten.

Marie

Marie

17-08-2017 om 09:33

leeftijd?

Hoe oud is je zoon?
Zelf ben ik nu (op aanraden van dochter) bezig met een serie van Sarah J. Maas - De glazen troon.
Is wel echt Young Adult en gaat over een jonge vrouw van 18.
Denk dat het niet echt geschikt is voor een 12-jarige.

Mijntje

Mijntje

17-08-2017 om 10:13

in de ban van de ring

In de ban van de ring. Om te beginnen de hobbit.
Mijn zoon was hier over enthousiast over als de Harry Potterboeken.

Phryne Fisher

Phryne Fisher

17-08-2017 om 10:18

Ban van de Ring

Mijn dochter vond dat ook mooie boeken, maar ik vond ze vreselijk terwijl we beide HP-fan zijn. Ik vond The hungergames echt heel onderhoudend, en mijn dochter heeft de hele reeks van A series of unfortunate events gelezen.
Heeft hij Harry Potter and the cursed child al gelezen? Ik heb hem net uit en het was erg leuk om weer even 'terug' te zijn.
Ik voel me trouwens wel een beetje kinds nu Jullie hebben toch veel jongere kinderen?

Oh ja, Meester

van de Zwarte Molen, dat is fantastisch! Laat hij zich nog voorlezen? Dat is zo'n heerlijk mysterieus, eng boek om voor te lezen. En doe dan ook meteen Het Oneindige Verhaal! Tissues bij de hand, wel....
En god hoe heet dat boek nou van Lindgren, over die broers waarvan er eentje overlijdt en in een hiernamaals terecht komt...ik kom er ff niet op. Schitterend, maar ook weer: tissues erbij.
Maar goed, deze laatste titels vind ik echt geweldige boeken om voor te lezen, hangt natuurlijk ook erg van je kind af.

Schylger Famke

Schylger Famke

17-08-2017 om 10:58

De gebroeders Leeuwenhart

Zie titel

Schylger

Ja, natuurlijk1 dank je! Mooie titel ook. Vond jij het ook zo hartverscheurend?

Schylger Famke

Schylger Famke

17-08-2017 om 12:18

We zitten behoorlijk op een lijn

Wat boeken betreft. Het voorlezen van 'De gebroeders Leeuwenhart' ging niet zonder slikken. Als kind heb ik het meer als sprookje gelezen, behalve het begin dan. 'Meester van de Zwarte Molen' vond ik heel spannend als kind. 'De oneindige geschiedenis' heb ik een keer in een dag gelezen toen ik ziek was. Boeken van Paul Biegel vind ik ook zo mooi, of van Tonke Dragt. Ik heb als kind ook met veel plezier 'De Witte Wolf' van Kathe Recheis gelezen en boeken van Rosemary Sutcliff. Van nu vind ik de boeken van Cornelia Funke, zoal 'De dievenbende van Scipio' en de "Inkt"-trilogie ook mooi.

Mijn Harry-Potter-en-De-Grijze-Jager-fan ligt nu trouwens de boeken van Riordan over Percy Jackson te lezen. De Hongerspelen heeft ze ook gelezen, net als Torak en wolf (leuk, zei ze over Torak toen ik over dit draadje begon) en ze is bezig met ' In de ban van de ring', maar dat vergeet ze, dus heeft haar duidelijk minder gegrepen.

Ze heeft trouwens ook net de serie van de jonge samoerai (Chris Bradford) uit en ze heeft ook de boeken over Septimus Heap (Angie Sage) gelezen. En 'De Nedergrim'. En ze heeft een trilogie Over Nicolas Flamel gekregen van een vriendin.

Schylger Famke

Schylger Famke

17-08-2017 om 12:34

Meer

C.S. Lewis, De Kronieken van Narnia
Diana Wynne Jones, Chrestomanci serie
Isabel Hoving "De gevleugelde kat"
Kunnen Reid Banks "De indiaan in de kast"

Thursday Next

Thursday Next

17-08-2017 om 12:46

Septimus Heap idd. van Angie Sage. En misschien de cirque-du-freak serie van Darren Shan. Of van Dianna Wynne Jones de Chrestomanci-boeken (of andere boeken van haar, niet alles is vertaald).

Schylger Famke

Schylger Famke

17-08-2017 om 13:11

Philip Pullman, Noorderlicht-trilogie

Riordan idd

Hoe kon ik die vergeten, die worden hier verslonden. Over een jongen die erachter komt dat Poseidon zijn vader is. Is een hele serie, plus spinoffs en vervolgen. Kun je ff mee vooruit als het aanslaat.

Mijntje

Mijntje

17-08-2017 om 14:48

ook leuk:

Deze boeken beviel onze criticus ook:
Hoe Tortot zijn vissenhart verloor, van Benny Lindelauf
De Keverjongen/Keverkoningin van M.G. Leonard
Koning van Katoren (Terlouw) en
Brief voor de Koning (Tonke Dragt)

Na brief voor de koning

Heb je ook geheimen van het wilde woud.

margaretha

margaretha

17-08-2017 om 20:04

klif- kronieken

ook een hele serie

Thursday Next

Thursday Next

18-08-2017 om 13:21

Onze potterfan

is trouwens ook weg van Lemony Snicket, a series of unfortunate events.

Emmawee

Emmawee

18-08-2017 om 13:22

Dank!

Daar kan hij wel even mee vooruit!!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.