Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Leed voorkomen met Sterkamp

http://gezondheid.eenvandaag.nl/tv-items/68715/naar_zomerkamp_in_plaats_van_therapeut_

Professor de Winter vind het inspelen op onzekerheid van ouders en adviseert om te accepteren dat kinderen niet allemaal hetzelfde zijn.
De directeur van de organisatie is van mening dat op een positieve manier kinderen met spel weerbaarder maken leed kan voorkomen.
Met name als er geen hulp komt omdat er eerst een etiket moet zijn. Sterkamp springt in het gat dat jeugdzorg laat liggen.
Kinderen leren om te oefenen met nieuw gedrag.

lieverdje

lieverdje

06-10-2016 om 11:29

verdienmodel

Het geeft mij sterk de indruk dat er aardig geld wordt verdiend aan kinderen die niet goed liggen in de klas. Maar misschien wordt er ook wel gemikt op ouders die geen tijd hebben om aandacht te besteden aan de problemen van de kinderen, maar wel geld voor zo'n kamp. Maar goed, ieder z'n keus.

Leen13

Leen13

06-10-2016 om 11:38 Topicstarter

Tekst en houding

Vroeger was 'veel bidden' misschien de norm en de omgangsvormen werden extern vastgesteld en voor iedereen voorspelbaar gehandhaafd maar tegenwoordig moet je je persoonlijk handhaven en dat vraagt vaardigheden en tekst in de begeleiding van je kind die niet iedere ouder vanzelfsprekend paraat heeft.
Ook al verdiep je je in de daarover geschreven boeken en ga je op opvoedingstraining.
Op een goede manier met jezelf en de ander omgaan, daar inzicht en tekst bij krijgen, op een kamp, lijkt mij een goede kans om je kind mee te geven.
Je kunt niet alles zelf.
Ik had mijn zoon daar graag heen gehad maar hij kwam niet door de intake omdat hij inmiddels al teveel problemen had. Misschien had ik dat eerder moeten doen. Dat had hem en ons mogelijk wel geholpen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.