Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Kinderfeest spyctive! Heeft iemand dit?

Hallo,

Ik zou misschien een kinderfeest van spyctive willen geven. Wie heeft er ervaring mee en is het leuk?
Kanik hem misschien van iemand overnemen tegen kosten?

Sneeuwitje

Sneeuwitje

18-09-2015 om 22:13

feestje

Dochter heeft net een feestje van een vriendinnetje gehad met spyctive. Ze was er superenthousiast over. Ze hadden van tevoren een 'geheime' uitnodiging gehad; toen ze binnenkwamen was de vader verkleed als 'geheim agent' (met zonnebril en al, die ze ging nepfouilleren en zo en ze moesten zeggen hoe ze heetten, dus of ze daarmee binnen mochten komen). Begon al leuk dus. Ze gingen opdrachten doen, er zat een filmpje bij, ze konden bellen. Ze kregen allemaal een speciale taak (van bellen tot spullen dragen of beslissingen nemen). Het was een soort speurtocht maar dan met een opdracht om geheim agenten te bevrijden (daar moesten ze een code voor vinden).

Ze vond het dus erg leuk, dochter is 8, de rest van de kids ook, het was een gemengde groep, zowel jongens als meisjes.

Ik heb het zelf dus niet, dus helaas kan je het van mij niet overnemen

Sneeuwitje

Kikki39

Kikki39

19-09-2015 om 08:53 Topicstarter

Leuk

Bedankt voor je reactie, geslaagd dus.

Amare

Amare

19-09-2015 om 11:24

hier ook

mijn dochter heeft ook een spyctive kinderfeestje gehad bij een vriendinnetje. Was erg leuk. De kinderen waren toen tussen de 10 en 12, dus ook voor die leeftijd is het geschikt.

GS

GS

24-09-2015 om 00:47

ook ervaring

met dit kinderfeestje. Hier met minder succes. Op zich hartstikke leuk, wandeling door je buurt/bos/park met opdrachten. Maar jemig, wat hebben ze het ingewikkeld gemaakt. Zelfs wij als ouders snapten er op een gegeven moment niks meer van. De antwoorden moesten op het ene vel geschreven worden, andere antwoorden weer op een ander vel. Elk lid van het team had eigen opdrachten te doen, maar met 8 adhd'ers weet je al dat ze zelf vergeten voor welke vragen zij zelf nou verantwoordelijk waren. Doordat het zo onoverzichtelijk was wat nou de bedoeling was, raakten we met z'n allen de kluts kwijt met het opschrijven van de antwoorden waardoor we het ook niet goed hebben opgelost. Een domper. Ik heb me nog nooit zo geradbraakt gevoeld na een kinderfeest.

Jamie

Jamie

24-09-2015 om 07:54

Heb je wel geklaagd na afloop want je betaald er een hoop geld voor. Heb je jezelf ook wel vooraf ingelezen?

GS

GS

24-09-2015 om 11:42

ingelezen

Zeker wel, maar dat van die verschillende antwoordvellen werd pas gaandeweg duidelijk. Al lopende waren die vellen steeds zoek en schreven de kinderen de antwoorden op het verkeerde vel. Ook de reden waarom die vraag op het ene en de andere vraag op het andere vel moest was niet duidelijk en dat frustreert dan. Maar ik snap je vraag wel, het voelde ook best wel dom: 2 universitair geschoolde volwassenen die het niet voor elkaar kregen helderheid te verschaffen voor de kids in de brij van informatie en papieren! Halverwege raakte de helft van hen dan ook hun aandacht kwijt en tegen het eind was niemand meer 'in de stemming'.
Geklaagd heb ik achteraf niet, geloof ik. Misschien wel wat tips gegeven? Het materiaal was namelijk keurig verzorgd en het idee is ook leuk. Ook het verdelen van taken is heel leuk. Maar bijv bij de taken 'bellen' en 'gebeld worden' ging het bij ons al mis. Kind A mocht 'bellen' maar de spy aan de andere kant (van de organisatie) had het op dat moment te druk, dus zou terugbellen! Ja, taak van de ander dus! Je raadt het al: gierende ruzie over wie op mocht nemen, want kind A vond dat die terugbel voor hem was, omdat die extra was. Kind B vond dat hij mocht opnemen omdat het zijn taak was. Eigenlijk had kind A wel een punt, maar je**s wat baal je dan. En dan was onze groep niet de makkelijkste, zoals ik al zei allen adhd en/of ander etiket, wat de zaak alleen maar gecompliceerder maakte.

Kikki39

Kikki39

24-09-2015 om 16:04 Topicstarter

Balen

Balen zeg...
Dat moeten ze dan beter organiseren.
Wat me ook wel lastig lijkt is dat je dus met 10 kinderen samen gaat lopen? Dus niet in 2 groepen. Dat lijkt me ook al erg druk.

Maar je vindt het geen aanrader dus?

Kikki39

Kikki39

24-09-2015 om 16:04 Topicstarter

idee

Misschien iemand hier nog wel een leuk ander idee

emma78

emma78

03-04-2016 om 22:33

Onzin

Ik wil toch graag even reageren op de reactie van GS (lekker anoniem wat het bedrijf ook niet de kans geeft om te reageren op je). Wij hebben een feestje van Spyactive geboekt. Ik zag pas na ontvangst van het pakket dit bericht en hield echt me hart vast. Ik heb namelijk maar Mavo gedaan dus ik dacht echt na het lezen van dit bericht dat me heel wat stond te wachten. Niets is minder waar. Het zit echt TOP in elkaar en is echt heel erg duidelijk uitgelegd. De twee codevellen waar jij het over hebt wordt dus ook van te voren uitgelegd. En wij hadden dat we belden naar de agent, maar mijn zoon drukte hem weer weg. Toen belde de agent terug inderdaad dus de andere mocht opnemen. Ik heb gewoon een bericht naar de agent gestuurd (want ook deze mogelijkheid krijg je van te voren en ik had dus gelezen dat bij jou dat ook gebeurt was) Dus ik stuurde een bericht en toen heeft hij vervolgens nog drie keer extra gebeld en nadrukkelijk gevraagd of de kinderen hem wilden bellen als ze een verdachte zagen. Bij elke verdachte moesten de kinderen alles doorgeven. Uiteindelijk hebben de kids wel vijf keer extra gebeld naar de agent die er elke keer weer geweldig op in ging. En ook elke keer weer met nieuw materiaal waardoor het nog spannender werd.

En het spijt me zeer, maar ja het is inderdaad wel spannend en dat maakt het zo leuk, maar dan is met tien adhd kinderen zo'n speurtocht gaan doen ook wel een extra uitdaging natuurlijk.

Wij hebben geboekt nadat we de facebookpagina hebben gezien. Voor de andere die nieuwsgierig zijn. Kijk op de facebook van ze. Hier staan HEEL veel reacties van klanten die meer dan positief zijn. En die kun je niet faken dus dit vertrouw ik nog meer dan 1 moeder die zegt dat ze heel slim is, maar een eenvoudige uitleg niet begrijpt.Het spijt me zeer. Maar als je commentaar hebt, neem contact op met het bedrijf, maar plaats dit niet anoniem op internet. Daar vertrouw ik dan dus niet op. Iets te makkelijk!

emma78

emma78

03-04-2016 om 22:37

Trouwens

Nog 1 ding kikki39 je vraagt mag ik dit overnemen. Niet echt heel erg netjes of wel? Inderdaad het is niet heel goedkoop. Maar voor minder dan 100 euro kun je 15 kids mee laten doen. Dit is ook niet duur en je krijgt er wel wat voor en dus ook een geheim agent die met de kinderen belt. Koop het feestje gewoon en niet van iemand overnemen. Dat is dus gewoon diefstal. Wil je iets gebruiken? Betaal er dan netjes voor aan de maker!

Angela67

Angela67

03-04-2016 om 22:39

emma78

hoeveel aandelen heb je ongeveer?
gr Angela

vlinder72

vlinder72

03-04-2016 om 22:56

emma78

Als iemand op een forum vraagt hoe de ervaringen zijn met iets dan geven mensen daarop een reactie. Die reacties kunnen positief zijn maar ook negatief. Daar moet je als ondernemer maar tegen kunnen. Gs zegt niks ergs. Het zijn een paar punten van kritiek. Er is geen sprake van smaad.

en een facebook pagina met alleen maar positieve reacties? Dat kan niet. Er gaat altijd wel eens iets mis. Mensen zijn kritisch. Als ik zoiets zie dan denk ik eerder dat er reacties verwijderd worden.

Wilgenroosje

Wilgenroosje

04-04-2016 om 07:05

Leuk

Ons kind heeft dit schooljaar ook zo'n spyctivefeestje gehad. Raakte er niet over uitgepraat. Was één van de leukste feestjes ooit. Ik begreep dat de kinderen op het laatst alles verdacht vonden en daardoor nogal vaak gebeld hebben en dat daar erg leuk op gereageerd werd. Organiserende ouders achteraf gesproken en die waren ook enthousiast.

Hier overigens zeker geen aandelen en niet bekend met de positieve reacties op hun facebook-pagina, want geen facebook-account. (Hoe lekker rustig is dát?)

Ook enthousiast!

Het is al weer even gelden maar beide kinderen hier hebben een keer een Spyctive feestje gegeven. Zat erg goed in elkaar!

GS

GS

08-04-2016 om 11:42

Reacties

Zie dat er gereageerd wordt op mijn beoordeling op het feestje van spy-active. Vooral Emma78 maakt zich daarover een beetje boos. (lekker anoniem!)
Ik zeg toch heel duidelijk dat het materiaal er goed uitziet en het spel verzorgd is? In praktijk gingen er wat dingen mis bij ons. En zoals ik het lees in jouw bericht, heb je daar mooi je voordeel mee kunnen doen(situatie rond het bellen)! Mooi toch?

Shariff K

Shariff K

07-07-2016 om 12:32

Spyctive

Dit kinderfeest kan ik niet aanbevelen.

Wij (met andere ouders samen gedaan) vonden het pakket niet hapklaar, teveel zelfstudie.
Op de dag zelf teveel gefriemel op straathoeken met een stuiterende groep.
De agent die ons ondersteunde belde pas veel later terug toen wij haar ergens voor nodig hadden. (Teveel feestjes tegelijk in behandeling.)
Ze was wel erg vriendelijk en correct.

Talissa

Talissa

09-07-2016 om 13:42

misschien kun je concluderen

dat het feestje niet voor elke groep geschikt is. Dat hoeft dan niet aan het spel te liggen, maar goed dat was duidelijk.

Bennikki

Bennikki

09-07-2016 om 21:50

Blij

Het is alweer een aantal jaren geleden maar ik ben alsnog opgelucht te horen dat ik niet de enige was waar het feestje totaal in de soep liep. En ja, wij zijn ook beide academisch geschoolde ouders . Ik ben nog nooit zo moe geweest als na dat feestje. Op een gegeven moment was één kind nog met het spel bezig en de rest deed 10 tellen in de rimboe. Tsja Emma, als je na een aantal maanden een draadje naar boven haalt (omdat deze draad bovenaan staat als je op spyctive googled en je misschien idd aandelen hebt?) kun je ook dit soort reacties verwachten. Volledig anoniem, volledig waar.

Marjo

Marjo

10-07-2016 om 13:27

Ouderwets

Als je het teveel gedoe vindt, waarom organiseer je dan niet gewoon ouderwets een speurtocht? Bedenk opdrachten, stippel een wandeltocht uit en laat de kinderen zelf op pad gaan. Eenmaal thuisgekomen gezellig barbecuen met z'n allen of patat eten en daarna gaan alle kinderen weer tevreden naar huis.

Mijn ervaring

Onze dochter heeft dit ook op haar feestje gedaan. Met kinderen van 10-11jaar. Het was echt super leuk, goed uit te voeren en goed verzorgd qua spullen!! Iedereen was verdacht! Een aanrader dus...

vdwal

vdwal

11-09-2017 om 15:59

Super leuk!

Zelf ben ik een ramp met het organiseren van feestjes voor mijn kinderen. Ik vond het daarom een hele uitvinding! Je hoeft zelf bijna niks te doen, even een plattegrondje uitdraaien via Googlemaps, een route wandelen et voila! Zo weinig voorbereidingstijd, zoveel genot voor mijn kinderen. Mijn jongste zoon van 8 jaar heeft dit jaar zijn feestje zo gevierd. Maar ik weet zeker dat mijn andere zoons ook een misdaad gaan oplossen komend jaar!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.