Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
Dendy Pearson

Dendy Pearson

08-02-2015 om 12:51

kinderfeest 6 jaar

Zoon van 6 gaat ergens in maart of april zijn kinderfeest houden. Hij was in december jarig, maar hij wil zijn feest graag in de wetlands hiervlakbij houden, dus moeten we even wachten op redelijk weer en het water moet weer gezakt zijn.

Nou ben ik echt helemaal niet goed in kinderfeestjes, ik vind het echt een beproeving. Voor dochter hebben we het ook altijd ergens anders gedaan en dan werd het georganiseerd. Maar zoon wil het zo en dan kan hij het ook zo krijgen.

Nu zoek ik tips. Wat ga ik doen in de wetlands? Iets speurtochtachtigs ofzo. Hij neemt 2 jongens en 2 meisjes mee, die allemaal niet te beroerd zijn om goed vies te worden, dus een paar schone broeken gaan iig mee.

Wie denkt met me mee? Het zijn allemaal makkelijke kinderen die ook allemaal goed met elkaar overweg kunnen.

grt. Dendy

Moni

Moni

08-02-2015 om 19:49

Geen idee wat de wetlands zijn

maar als je 4 makkelijke kinderen meeneemt, gemengd qua geslacht en ze zijn allemaal makkelijk en kunnen goed met elkaar overweg. Dan komt het helemaal goed.
Verzin een speurtocht, spelletjes, vraag wat ze zelf willen, maak veel foto's, vraag waar zij foto's van willen, en maak naderhand een prachtig fotoverslag als presentje om mee te nemen (op het feestje geef je ze aan het eind een tegoedbon voor een foto-verslag.

Zorg wel voor minimaal 2 personen begeleiding. Daar mag best 1 persoon een puber zijn. Die zijn goed in dollen met 6-jarigen......

Dendy Pearson

Dendy Pearson

08-02-2015 om 22:17

wetlands

De wetlands zijn de uiterwaarden van de rivier die hier vlakbij is. Daar kan je heerlijk struinen. Nu staat het water heel hoog, maar als het weer laag is heb je overal poeltjes om heerlijk in te klooien.

Er worden voor oudere kinderen ook wel rondleidingen gehouden. Met echte lespakketten enzo.

Dat was ik niet van plan. Maar ik wil iig voor elk kind een schepnet kopen om van alles te kunnen opvissen. Een picknick is vast ook leuk. En ik denk dat ik ook wat spelletjes achter de hand moet hebben, maar daar ben ik dus heel slecht in.

ren je rot

Dat doet het hier altijd heel goed. Stapeltje vragen maken. Bijvoorbeeld hoeveel wenkbrauwen hebben Bert en Ernie samen? Antwoord a en b maken (a is 4 en b is 3). Kinderen moeten naar links als ze denken dat het a is en naar rechts rennen als ze denken dat het b is. In dit geval rent iedereen naar a maar het is b

Meestal heb je aan 10 a 15 vragen wel voldoende.

Tijgeroog

Tijgeroog

09-02-2015 om 13:24

Niet te veel

Hier kunnen ze zich altijd heel goed vermaken met inderdaad een schepnet, wat emmertjes, touw, een bal. We hebben wel eens een speurtocht gemaakt met lintjes in de bomen, die eindigde bij een zak met drinken en chips. Dat was bij ons absoluut het grootste georganiseerde vermaak op een buitenspeelfeestje.
Je schrijft maart, april. Is in maart het water al genoeg gezakt? Ik kan me herinneren dat het dan ook nog regelmatig redelijk hoog stond.

Dendy Pearson

Dendy Pearson

09-02-2015 om 13:38

Tijgeroog

Ja, dat hoop ik dus. Maar een week van tevoren kan ik dat wel inschatten.

Het is in zijn geheel nogal een gewaagd plan. Er kan een hoop misgaan zeg maar. Er lopen in de wetlands ook runderen en van die paarden. De wetlands zijn heel groot, maar de kans is dus aanwezig dat ze dan net daar lopen waar wij willen zijn.

Maar zoon wil het zo graag. Het is een prachtige lokatie. En ik heb echt geen betere ideeen.

Tijgeroog

Tijgeroog

09-02-2015 om 14:14

Dendy

Ik weet het, ik ken ze.

Marjoleine64

Marjoleine64

09-02-2015 om 17:32

Hut bouwen?

Hier gaan ze vaak met de scouting de grienden in als het weer en de waterstand dat toelaat. Dat klinkt een beetje als jullie wetlands. Een lekkere strook wild terrein tussen dijk en rivier, flink begroeid en met overal poeltjes. Dan doen ze daar 'survival' activiteiten, een kreek oversteken op een touwbaan etc, liefst als onderdeel van een speurtocht of wedstrijdje. Dat gaat uiteraard over grotere groepen, en meestal iets oudere kinderen, maar ook de jongste groep doet dat wel. Inderdaad, wel met voldoende begeleiding. Ook een hut bouwen van natuurlijk materiaal (takken, riet) wat ze ter plekke bij elkaar moeten zoeken doet het altijd goed. En dan natuurlijk wat lekkers eten in de hut.

creabea

creabea

09-02-2015 om 22:49

zand en modder

wij hebben hier ook uiterwaarden, en onze kinderen vermaken zich nog het beste met maken van zandkastelen, altijd weer. Dus aan de rand van het water gaan zitten, schepjes en emmertjes mee en graven maar. Er zijn ook een hoop keitjes bij de rivier, daar kun je leuk mee bouwen.

En als je eind maart/begin april gaat heb je ook wel kans op kikkerdril Of misschien zijn er bevers in die wetlands? Dan kun je op zoek gaan naar afgeknaagde stokken, ook leuk.

En verder zijn er in de bieb heel veel boekjes te leen met ideeën voor kinderfeestjes, groepsspelletjes in het algemeen en op internet ook. Misschien kun je daar nog iets vandaan halen.

Estafette

Een soort estafette spelletje is altijd leuk buiten. Een parcoursrecord met touw, bal en iets om omheen te rennen (pylon) ofzo. Zagen misschien nog leuk aks er bomen zijn?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.