Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
R.A.

R.A.

26-04-2017 om 10:19

kinderen met poep-problematiek

Ik was aan het googlen over kinderen met poepproblemen en dan met name in de leeftijdsfase van 6-12 jaar. Gehoopt had ik op meer forums e.d. maar ik moet het doen met hetgeen ik tegen kom. Hier een stiefdochter van 8jaar met het poep- probleem en het erge van het verhaal is "iedereen vind er wat van" Soms zit het antwoord niet in je voeding je gedrag of bewegingspatroon...Bij haar is het psychologisch want we hebben alles al geprobeerd van Dieet tot gedragstherapie, beloningssysteem noem maar op. Kinderartsen, psychologen, Centrum Jeugd en Gezin bedenk het maar of wij hebben alles uit de kast getrokken om het meisje te helpen. Helaas...Dit jaar word ze 9 jaar en het frappante is dat ze haar plassen wel op het toilet doet maar de rest niet. Ze draagt een Tena-luier en ik (stiefmoeder) ben radeloos! Ik wil haar zo graag helpen maar kan helemaal niks meer toevoegen aan wat we hebben geprobeerd en doordat ik nu met mijn eigen gezondheid kamp moet ik een keuze maken en dat is: Het meisje op te laten nemen zodat geleerden misschien wel iets vinden wanneer ze haar observeren.

Klinkt misschien vreemd...maar doordat ik het nu UIT handen geef brengt het wel rust bij mij. Ook mijn stiefdochter is BLIJ dat er iets aan gedaan word zodat men haar kan helpen van de luier af te komen.

Hoe het verloop zal zijn weet ik niet maar ik wilde hiermee zeggen dat het voor zo'n kind met dit probleem best wel moeilijk is doordat ze voor klasgenootje moet verbloemen dat ze een luier nog draagt, de leerkrachten moet vertrouwen dat ze op tijd aan de bel trekken voor verschonen en iedereen die met zo'n kind te maken heeft "Vind er gewoon wat van" De reacties die zo'n kind dan moet verwerken is best heftig en daarom heb ik wel het gevoel dat er ons geval "Te lang is omgemodderd"

Ik zou graag meer horen over dit probleem.

Demelza

Demelza

26-04-2017 om 10:40

Hier

Wij hebben ook zo gemodderd met zoon. Niks hielp. Hij leek gewoon geen tijd te nemen om naar de wc te gaan ofzo, of hij voelde het niet goed. Ook fysio gehad, hielp niks. Er speelde hier wel een lactose-intolerantie mee waardoor hij verstopping had, maar het poepprobleem ging niet over na aanpassing in het dieet.

Uiteindelijk ging het vanzelf over toen hij 14 was, gelukkig! Nu is hij 17 en het gaat echt gewoon goed en normaal! Dus er is hoop (hihi, leuke woordspeling)! Ik hoop wel dat het bij je stiefdochter toch sneller beter gaat!

Hier ook

een zoon die veel poepproblemen heeft gehad en nog met flarden.
Bij zoon kwam het door (bleek achteraf) hechtingsproblemen te zijn ontstaan.
Eerst zijn we bij cb geweest. Die stuurde ons door naar cjg. Daar heeft hij werkelijk niet aan gehad. Pas toen we via de kinderarts bij de orthopedagoog kwamen en er ook verder getest werd, kwam de achterliggende oorzaak naar boven.

Belangrijkste was: maak het niet groter.

Jackie

Jackie

06-05-2017 om 10:19

op werk

Ik had op mijn werk (als pedagogisch werker) ook eem tijdje een (autistische) client met hetzelfde probleem. Hij was toen geloof ik 8 of 9. Geen idee of het uiteindelijk helemaal goed is gekomen maar ik weet wel dat ouders ook van alles probeerden. Hij deed in ieder geval nooit een luier om (dus telkens poepbroeken verschonen..). Het was bij hem ook psychologisch. Plassen lukte wel maar poepen gewoon niet. Hij gaf het ook nooit aan als het dan toch wel gebeurd dus wij liepen er de hele tijs omheen te snuffelen. Op een gegeven moment kreeg hij toen elke avond een klysma. Ook niet fijn maar het hielp wel om de dagen poeploos door te komen.

Jackie

Jackie

06-05-2017 om 10:32

Demelza

Ben blij dat je zoon er uiteindelijk van af is maar jeetje tot zijn veertiende? Had hij dan een luier om? En op school met gymles en zo?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.