Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Kind sloopt schoenen

ik heb een jongen van 10 en de schoenen die hij heeft zijn binnen een paar weken kapot. Niet expres overigens. Althans, hij loopt wel ‘slordig’ maar hij maakt ze niet expres kapot.
Vorige winter uit wanhoop een paar Timberlands gekocht, na een paar weken was daar de rits ook van kapot. Nieuwe gekocht zónder rits en warempel, daar bleek niet zoveel stuk aan te kunnen. Maar nu is het zomer en ik snap wel dat hij geen timberlands aan wil. Maar wat dan? Z’n eerste paar sneakers (red rag, ook geen goedkope zooi) is er al doorheen. De zool aan de voorkant is helemaal weg.
Hij wil dus zelf het liefst sneakers en ik neig naar een goedkoop paar van de scapino. Maar ik weet niet of hij daar nóg sneller doorheen is. 

Wie heeft een tip voor ijzersterke maar toch hippe schoenen? 


Een hele andere tip: laat hem observeren door een kinderfysiotherapeut. Best kans dat hij door het 'slordige' lopen fysieke problemen gaat ontwikkelen.  Aanpakken bij de bron 😉.

voor de zomer zou ik niet verder komen dan teva sandalen.
In de winter zou je Blundstones kunnen proberen. Dat zijn workers schoenen uit australie. Ik draag de mijne nu 5 jaar en ze slijten amper.

Verder ben ik het eens  Fenyw, vraag eens een kinderfysio om mee te kijken

Red Rag heeft een zachtere zool, als hij sloft dan is ie daar zo doorheen. Od sleept hij met zijn voeten over de grond als hij remt met de fiets?
Een paar nike air uit een ouder seizoen proberen? Dan is de prijs flink lager.

Bijtje82

Bijtje82

02-06-2022 om 07:59

Hier zoon van 11 met exact hetzelfde probleem. Die verslijt meer schoenen op een jaar, dan z'n beide zussen. Nu maar een paar duurdere sneakers gekocht van Puma. Hij sloft ook wel, dat moet ie af leren. Zie bij hem op de neus ook dat als het ware zijn tenen door de voor kant komen, dus lijkt er op dat hij zijn voet niet goed afrolt en dus weinig op z'n hielen loopt. 
Hier ga ik nog achteraan. 

Wattenbolleke

Wattenbolleke

02-06-2022 om 08:39 Topicstarter

Knutselkei schreef op 02-06-2022 om 07:42:

Red Rag heeft een zachtere zool, als hij sloft dan is ie daar zo doorheen. Od sleept hij met zijn voeten over de grond als hij remt met de fiets?
Een paar nike air uit een ouder seizoen proberen? Dan is de prijs flink lager.

Ik denk dat hij inderdaad sloft. Hij voetbalt er ook mee, zal ook niet helpen. 

Is Nike air harder qua zool? Ik ga er eens naar kijken. 

O en als tip: skateschoenen. Niet van die dingetjes uit de schoenenwinkel of Vans, maar echt uit een skatestore. Die hebben versteviging zodat de schoenen al het geweld van rare truukjes op het skateboard aan kunnen.
Ik kan mijn zoon wel even om het merk vragen als je dat wil.

Je zou ook eens naar dr martens kunnen kijken, die krengen zijn eigenlijk ook niet te slopen maar zullen wel een kale neus krijgen als ie er mee gaat voetballen, maar niks wat een beetje schoensmeer niet oplost.
Maar ik zou ook naar goedkope sneakers neigen hoor voor in de zomer en dan direct 2 paar die in de uitverkoop zijn scoren. Zeker omdat hij nu nog in de groei is en toch niet langer dan 1 a 2 seizoenen met een paar schoenen doet waarschijnlijk.

Voor goedkope sneakers: Decathlon. Zolang je kind nog een kindermaat aan kan. Dat houdt wel op bij maat 40 oid en de schoenen voor volwassenen zijn meteen duurder, maar als je zoon niet op al te grote voet leeft kan je bij Decathlon voor weinig geld nog een paar jaar terecht. 

Volledig herkenbaar.
Die van de Scapino raad ik af. Zijn sowieso vreselijke synthetische dingen (stinkvoeten...), maar die heeft hij hier echt binnen 2 weken volledig naar de gallemiezen. Die voldoen helemaal aan het 'goedkoop is duurkoop' principe

De wat duurdere en betere sneakers gaan hier aanmerkelijk langer mee. Nike / Puma gaan nu al even mee en Vans ook wel. 

Ik zou wel inzetten op 'fatsoenlijk' lopen. Beter voor de voeten, houding, gewrichten etc. en kind ook meegeven dat schoenen langer mee zouden moeten gaan dan een paar weken. Ik zou ook geen zin hebben om elke paar weken nieuwe schoenen te moeten kopen. Dan moet hij er maar wat voorzichtiger mee omgaan. 
De vraag is of in dit geval duurdere schoenen de investering waard zijn. 

LostJellyfish83

LostJellyfish83

02-06-2022 om 11:30

Vans zou ik afraden. Die waren hier altijd nog sneller stuk dan de cheapass schoenen van Scapino 

Nike was voor mijn zoon wel te doen, die konden iets langer mee, in ieder geval wel één seizoen.

JtM

JtM

02-06-2022 om 11:47

Mug schreef op 02-06-2022 om 11:30:

Vans zou ik afraden. Die waren hier altijd nog sneller stuk dan de cheapass schoenen van Scapino

Nike was voor mijn zoon wel te doen, die konden iets langer mee, in ieder geval wel één seizoen.

Die ervaring heb ik niet met Vans. Zoon heeft zijn eerste paar al een tijdje en ze zien er nog mooi uit! Adidas en Nike blijft ook redelijk mooi hier. 

LostJellyfish83

LostJellyfish83

02-06-2022 om 11:57

JtM schreef op 02-06-2022 om 11:47:

[..]

Die ervaring heb ik niet met Vans. Zoon heeft zijn eerste paar al een tijdje en ze zien er nog mooi uit! Adidas en Nike blijft ook redelijk mooi hier.

Dan weet ik niet wat mijn zoon ermee uitspookte,  het viel me toen best tegen. 

Duufje schreef op 02-06-2022 om 09:51:

Volledig herkenbaar.
Die van de Scapino raad ik af. Zijn sowieso vreselijke synthetische dingen (stinkvoeten...), maar die heeft hij hier echt binnen 2 weken volledig naar de gallemiezen. Die voldoen helemaal aan het 'goedkoop is duurkoop' principe

De wat duurdere en betere sneakers gaan hier aanmerkelijk langer mee. Nike / Puma gaan nu al even mee en Vans ook wel.

Die van de scapino? Alsof ze daar maar 1 merk hebben? Misschien bedoel je het eigen merk? 

Mijn ervaring met de echte merkschoenen zijn daar beter dan de dure schoenenwinkels. Krijg zo een nieuw paar bij problemen. Dus start eens met de bon bewaren ivm sruk gaande ritsen en zolen binnen enkele weken. 

Ellori schreef op 02-06-2022 om 09:15:

Je zou ook eens naar dr martens kunnen kijken, die krengen zijn eigenlijk ook niet te slopen maar zullen wel een kale neus krijgen als ie er mee gaat voetballen, maar niks wat een beetje schoensmeer niet oplost.

Schoensmeer en een zwarte (bij zwarte DrMartens) permanent marker.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.