Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Kind is ongelukkig

Hallo, ik heb al eens eerder gepost dat mijn kinderen alleen maar mij willen. Ondertussen is het verergert en krijgen we hulp thuis...( maatschappelijk werk) nu lijkt het goed te werken maar aan de andere kant ook erge nadelen te hebben... ik breng namelijk de jongens alleen nog maar naar bed! Mijn man doet dat gedeelte niet meer... ivm ernstige driftbuien van de oudste Als ik er voorheen niet was ging het prima, maar nu ook niet meer... alleen maar huilen, zegt zich verloren te voelen en eenzaam zonder mij! Ontzettend zielig voor hem maar ook voor mn man, die wordt ook steeds ongelukkiger! Die heeft heel erg het gevoel buiten spel gezet te worden terwijl hij lief is en geduldig. Ik weet niet meer wat ik moet doen.. voor mij is t ook lastig want eigenlijk kan ik niet meer weg! En natuurlijk wil ik alles doen om mn kind gelukkig te maken.. maar zo wordt mn man ongelukkig, t zou toch wat zijn als we hierdoor uit elkaar raken...
Ik weet echt ff niet meer hoe ik dit op moet lossen om iedereen maar gelukkig te houden..
Lucy...

Jamie

Jamie

24-09-2015 om 09:06

tja

Je hebt al hulp, wat zegt maatschappelijk werk ervan en jullie brengen ze toch hopelijk wel sámen naar bed?

mama2

mama2

24-09-2015 om 09:39

ik denk

dat je dit idd beter bij maatschappelijk werk neer kan leggen. Als het een "idee" van hun is, lijkt het mij eens goed rond de tafel te gaan zitten, want dit werkt duidelijk niet zo. Ik begrijp dat je je kind gelukkig wilt zien, maar mijn idee is dat je eerst zelf gelukkig moet zijn eer je je geluk kan doorgeven. Heerst er bij jou spanning, dan zal je dit doorgeven. Ik kan mij heel goed voorstellen dat je man zich buiten spel gezet voelt, eigenlijk, maar vergeef mij als het niet zo is, krijgt je kind nu " zijn zin" door alleen mama te hebben, tenminste, zo lees ik het. Kinderen mogen bij mij heel veel, maar bepalen niet de situatie.

Lami

Lami

25-09-2015 om 11:50

dan zeg je

tegen maatschappelijk werk: dit stukje van de werkwijze geeft zo'n groot nadeel dat de boel op bepaalde gebieden sterk achteruit gaat. Daar moeten we een oplossing voor vinden want dit is niet meer vol te houden.

Net zoals je tegen je huisarts zegt: deze kuur heeft niet geholpen, kan ik iets anders krijgen?

Blijf in overleg en zeg eerlijk wat er beter of juist slechter gaat.

Par

Par

03-10-2015 om 12:54

heel moeilijk

Lastige situatie inderdaad. Wat zegt de maatschappelijk werker hierover?

Mag ik wat vragen? Hoe vaak gaan jullie mee in zijn gedrag? Ik begrijp heel goed dat je jouw kind gelukkig wilt zien en dat het heel lastig is om hem vedrietig te zien. Soms is het nodig om door te zetten en toch zijn vader hem naar bed te laten brengen en dit een tijdje proberen vol te houden. Of om de dag? Misschien een idee om eerst samen naar boven te gaan en dat jij je terug trekt en dat papa een verhaaltje leest en dat jij daarna weer naar boven komt om een nachtkusje te geven? Hoe moeilijk sommige dingen ook zijn, het is soms een kwestie van volhouden en ook dat jouw kind in de gaten heb dat jullie beiden er voor hem zijn en dat hij niet altijd zijn zin krijgt.

Als moeder/vrouw zijnde wil je graag dat jouw gezin gelukkig is maar dat is niet alleen jouw verantwoordelijkheid maar dat van het hele gezin. Ook jouw geluk is belangrijk. En soms is ook niet verkeerd als kinderen verdrietig zijn, hoort ook bij het leven.

Mijn zoon had ook last van hele erge driftbuien, vooral als hij zijn zin niet kreeg. In het begin gingen wij er in mee zodat ze maar niet kreeg maar dat is geen oplossing. Na veel energie, tijd en tranen heft hij ze gelukkig bijna niet meer en is het in huis veel rustiger en gezelliger. Ik voelde mij in die tijd ook vaak schluldig maar ik wist ook dat dit het beste was voor hem en ook ons gezin.

Waarschijnlijk hebben jullie al van alles al geprobeerd! Sterkte ermee....

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.