Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
Wilgenkatje

Wilgenkatje

09-04-2018 om 21:28

ik zoek een (prenten)boek

Van lang geleden, eind jaren zeventig vorige eeuw. Het voorwoord was volgens mij van Jan Terlouw en het boek ging over een veranderende wereld.

Het centrale punt was een boom. Aan het eind van het verhaal wordt de boom wegens bouwwerkzaamheden omgehaald.
Volgens mij zijn de platen van een Oost-Europese tekenaar maar dat kan ik mis hebben.

Je kon de platenserie ook los kopen om als muurdecoratie te gebruiken. Ik heb die platen gehad, mijn vader had ze netjes op board gelijmd, maar de serie heb ik op mijn werkplek laten hangen omdat ik er in onze kleine flat van toen geen plek voor had. (domdomdom).

Iemand een idee welk boek dit was? Via Google kan ik het niet vinden.

Zeetakje

Zeetakje

09-04-2018 om 22:05

Wilgenkatje

De bulldozer schuift verder?

Wilgenkatje

Wilgenkatje

10-04-2018 om 21:41

Jaaa!!

Dat is het!! Ik heb het hier jaren geleden ook weleens gevraagd, maar toen kwam deze titel niet in beeld. Wat leuk zeg, dankjewel !

Zeetakje

Zeetakje

11-04-2018 om 08:10

Graag gedaan

Fijn dat dit het is. Zulke dingen kunnen je zo bezighouden.

Prachtige tekeningen hè?! Toen ik je vraag las, vermoedde ik meteen dat je dit bedoelde. Ik zou er nooit meer aan gedacht hebben, maar wij hebben het ook gehad. Geen flauw idee waar het gebleven is. Jammer!

Ad Hombre

Ad Hombre

13-04-2018 om 21:50

Molletje

Klinkt als een aflevering van krtek (molletje).

Wilgenkatje

Wilgenkatje

25-04-2018 om 09:37

tja

Ik was zo verheugd het boek te vinden na al die tijd. En.... de werkelijkheid valt tegen. Het boek is echt niet minder mooi dan toen, maar ik ben zo'n 40 jaar ouder. Ik bekeek de plaatjes vroeger waarschijnlijk met een gevoel van 'dat gaan wij mensen van nu anders doen'...

Maar ach, de werkelijkheid.

kaplablokje

kaplablokje

25-04-2018 om 10:05

@Ad

Ik moest ook aan het Molletje (Het Molletje in de stad) denken. En aan 'Het huisje dat verhuisde'.

Sas

Sas

25-04-2018 om 18:57

Wat leuk dat jij weet dat Krtek Krtek
heet.
Band met Tsjechië ?

Zeetakje

Zeetakje

27-04-2018 om 08:48

Wilgenkatje

Wat leuk dat je het boek op de kop getikt hebt. Jammer dat het dan toch wat tegenvalt. Door kinderogen zijn dingen vaak anders. Mooier, groter, spannender.

Ben benieuwd hoe kleine kinderen van nu het boek zullen vinden. Of zal het in de 21e eeuw voor kleine kinderen een beetje oubollig zijn?

Ad Hombre

Ad Hombre

27-04-2018 om 19:55

Sas

Totaal niet, maar molletje was hier een grote hit bij de kinderen en ieder gedownload filmpje begon met Krtek bla bla bla.

Nog steeds een aanrader trouwens voor mensen die hun kinderen iets anders willen voortzetten dan de standaard kinder tv hap!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.