Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Idee voor knutselspeelgoed verjaardagscadeau kleutermeisje

Hebben jullie nog leuke ideeen voor verjaardagscadeautjes voor een meisje dat binnenkort 5 wordt?. Ze vindt knutselen leuk en knutselspullen staan ook op haar verlanglijstje. Ik heb alleen geen ideeen meer wat we zouden kunnen geven of van anderen kunnen vragen. Ze heeft al een bak met klei/accessoires, bak met verf, mooie goede kleurpotloden en kleurboekje/tekenpapier Ze heeft ook al kraaltjes om sieraden te maken en heel veel stickers en ook al zakjes met veren, stoffen balletjes, vouwblaadjes, ed. We hebben al een partij strijkkralen met voorbeelden/grondplaten gekocht om als cadeau te geven.Iemand nog ideeen voor grote/kleine knutselcadeaus? We willen in ieder geval geen buchems of van die playmais.

Marit

Marit

16-09-2017 om 21:41

verkleedkleren?

Bij mijn dochter en nichtjes waren verkleedkleding op die leeftijd een hit, maar ook bv een dokterssetje om mee te spelen. Als ze al zoveel knutseldingen heeft zou ik eerder voor nu iets anders kiezen, om te voorkomen dat - zoals bij ons je huis overstroomt van de knutselspullen --. Een leuke cd (K3, kinderen voor kinderen) doet het ook vaak goed, of een cd-speler voor op de kamer (al was mijn dochter iets ouder toen ze die kreeg). Of misschien een leuk spelletje of een puzzel als ze daar van houdt.

Marit

Tent

https://dutch.alibaba.com/product-detail/2017-new-kids-play-tent-small-post-office-tent-with-36-balls-60650473682.html

Dochter had op die leeftijd een postkantoortent. Binnen een krukje en een tafel waarop ze 'post' maakte, tekeningen en plakwerkjes voor diverse mensen als oma en opa, enveloppen om die in te doen. Dan even buiten het raam een bak met 'uitgaande post'. Ze maakte ook post die ik bij haar op moest halen en af en toe in de brievenbus van de tent moest doen en spelen dat ik de postbode was, meestal 's avonds rond het eten.

Dees

Dees

16-09-2017 om 22:03

Zeepkettingen

zess zeepkettingen maken. Spullen voor gipsvormpjes, knutseltafel. En knutselwpullenbgaan op dus je kunt altijd meer papier/lijm/versiersels kopen.

AN8011

AN8011

16-09-2017 om 22:43 Topicstarter

Knutsel

@marit. Ze had vorig jaar met haar verjaardag al van ons een verkleedkist gekregen, incl zuster. Ik denk inderdaad dat ze nu nog net wat te jong is voor cd speler. Tenminste als we willen dat die langer meegaat dan een maand en we niet sochtends vroeg wakker willen worden van k3--. Ze krijgt ook al een paar (spelletjes) voor sint/verjaardag/kerst. Ze had nog niet zo veel spelletjes dus daarvoor heb ik al wat mooie in huis klaarliggen
@anneJ. Ze is ook niet zo'n tentmeisje. Ze had er een gekregen op eerdere verjaardag maar die werd totaal niet gebruikt-- dus die is weer doorverkocht. Wel leuk dat je een dochter hebt die zo postbode kon spelen--.
Ze krijgt al kapla set en furreal frenzies speelset en dus strijkkralen. Ik ben dus vooral echt op zoek naar knutselideeen waar ik nog niet aangedacht had.
Omdat ze in november jarig is schaf ik altijd in dezelfde periode cadeaus voor verjaardag en sint aan en kijk dan tegen die tijd wat ze wanneer krijgt. Dus ze krijgt niet per se die grote sets allemaal in 1 keer--. Voordeel is wel dat ik de dure dingen veel op marktplaats koop en daardoor ook veel geld bespaa

AN8011

AN8011

16-09-2017 om 22:45 Topicstarter

Gips

@dees.Gips is inderdaad leuk idee. Daar was ik zelf ook helemaal zot op--. Ik zal uitzoeken vanaf welke leeftijd dat ongeveer is.

breivork

Breivork met een mooie bol wol. Het leukst is een bol wol met draad die overgaat in verschillende kleuren. Heel erg leuk op die leeftijd en niet te moeilijk. (leuker dan punniken omdat punniken veel meer geduld vergt) Google maar eens op afbeeldingen breivork

AN8011

AN8011

16-09-2017 om 23:34 Topicstarter

Breivork

@daniellew. Net een kort filmpje gekeken over de breivork en wat een leuk idee--. Kan ze leuk kettingen, armbandjes e.d. meemaken en ik heb vroeger ook wat gebreid en wil deze winter leren haken dus dan zal het extra leuk zijn voor haar om ook met zoiets bezig te zijn. Dankje voor de tip.

Dees

Dees

17-09-2017 om 08:26

Zeepkettingen

zess zeepkettingen maken. Spullen voor gipsvormpjes, knutseltafel. En knutselwpullenbgaan op dus je kunt altijd meer papier/lijm/versiersels kopen.

Strijkkralen

Heeft ze al strijkkralen? Mijn dochter (bijna 7) en zoon (bijna 9) spelen daar nog steeds graag mee. Verder speelt dochter graag met barbie's , lego, trampoline buiten, verkleedkleren speelt ze niet meer zo vaak meer, maar dat deed ze wel toen ze vijf was.

Anders kun je nog denken aan een knutselkoffer, stempelset, kleurkoffer of van playdoh een speelset

Aagje Helderder

Aagje Helderder

17-09-2017 om 10:57

Als ik het zo hoor

krijgt je kind al heel erg veel aan knutseldingen en spelletjes. Zelf zou ik niet nog meer doen. Ze wordt pas 5 en op die leeftijd raken kinderen al gauw overvoerd.

Aagje

AN8011

AN8011

17-09-2017 om 11:00 Topicstarter

Strijkkralen

Ze krijgt van ons al een set strijkkralen met verjaardag. Ze vindt op kleuterschool kralenplankje het einde en heeft thuis nu alleen nog een setje grote strijkkralen voor kleinere kinderen. Ze is niet zo'n poppenmeisje, ook niet met barbies. Duplo heeft ze en speelt ze nog mee (waardoor we dit jaar nog geen lego willen kopen). Playdoy set heeft ze. Trampoline kopen we volgend jaar voorjaar omdat we net verhuisd zijn en eerst tuin willen aanpakken. Verkleedset heeft ze ook al. Stempeltjes heeft ze ook al.
Ik zag op internet van Ses een lichtslinger en dromenvanger maken. Beide wilde ik gewoom kopen voor op haar nieuwe kamer,maar het is natuurlijk veel leuker om deze slinger en dromenvanger zelf te knutselen. En kwam ook een leuke set katten/honden gips gieten van ses tegen.
Samen met de breivork dus al 4 knutselideeen. Maar ben altijd in voor nog meer ideeen

AN8011

AN8011

17-09-2017 om 11:04 Topicstarter

Aagje

Maar we moeten natuurlijk wel een verlanglijstje hebben voor kinderfeestje en familie want anders krijgt ze weer veel dingen die ze niet kan gebruiken zoals vorig jaar en dat vind ik ook zonde. En dan leggen we het een en ander in de kast en bewaren we dan voor bijvoorbeeld kerst/krokusvakantie zodat ze dan ook nog iets kan knutselen.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

17-09-2017 om 12:11

Alles van Ses

Zou ik zeggen.

Mia9

Mia9

17-09-2017 om 13:20

Was velletjes om kaarsen te versieren

Ooit een doosje van Stockmar gekocht, groot succes. Een stompkaars kopen, dan leuke vormpjes snijden of steken uit de velletjes, daarmee de kaars versieren, werd altijd mooi!

AN8011

AN8011

17-09-2017 om 13:41 Topicstarter

Ginny

Ses heeft inderdaad veel leuke doosjes. Ik heb wel alleen veel kleine pakketjes bij ses gezien. Die kan ze dan leuk vragen voor kinderfeestje. Ik was dit onderwerp ook gestart om te kijken of er ook nog 'grote' knutseldingen waren waar ik nog niet aan had gedacht zoals strijkkralen, klei e.d.

Vesta

Vesta

17-09-2017 om 13:44

waarom spullen?

Wij zijn daar zoveel mogelijk van afgestapt tegen de tijd dat dochter 4 werd.
Ze krijgt nu dingen als: een dagje uit met opa en (stief)oma, een abonnement op een tijdschrift, samen naar de film met alles er op en eraan. Een setje bonnen die je kunt inwisselen voor bv: een keer zo laat naar bed als je zelf wil, ontbijt op bed, niet hoeven afruimen etc. Theater of bioscoopkaartjes doen het ook altijd goed.

Of als het toch spullen moeten zijn: spullen voor haar sport

specht

specht

17-09-2017 om 14:37

An8011

Als je kind nu nog met duplo speelt, zou je misschien toch vast kunnen starten met het aanschaffen van LEGO, grote kans dat ze dat ook leuk gaat vinden.
Wij merkten bij onze kinderen ,dat het toch het leukste is als ze er behoorlijk wat van hebben, althans als ze willen bouwen. In het begin gebruikten ze het gewoon naast de duplo.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

17-09-2017 om 16:44

Marjoleine64

Marjoleine64

18-09-2017 om 21:48

Bakvormpjes?

Mijn nichtje heb ik eens een set bakvormpjes gegeven en een leuk schort erbij voor een keukenprinses. Heerlijk samen koekjes bakken!
Ik weet niet meer hoe oud ze toen werd, kan zijn dat ze iets ouder was.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

18-09-2017 om 22:21

Dat is een leuk idee Marjolein

Denk dat het prima kan op die leeftijd. En anders eerst voor in een speelgoedkeukentje.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.