Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
Sanne

Sanne

08-02-2016 om 16:33

Honger!

Nou ja, trek natuurlijk, maar wel praktisch onafgebroken. Dochter van bijna 11 kan sinds een paar weken wel de hele dag eten lijkt het. Eet alleen op school weinig (is geen tijd voor zegt ze), krijgt uit school dan bijvoorbeeld een tosti en heeft dan nog reuzentrek. Nog een peer, nog een banaan, grote bak magere yoghurt met niks en dan daarna veel warm eten en daarna heeft ze na een uur of twee wéér trek. Dan zeg ik 'neem maar een boterham' en eet ze zo nog twee boterhammen.

Ze krijgt niet meer koekjes of snoep dan anders. Ik zie haar wat steviger worden (heeft ze toch al aanleg voor, maar echt niet te dik nu) en weet niet goed wat wijsheid is. Ze heeft echt trek, een banaan vindt ze echt niet lekker, maar eet ze toch als dat het enige is wat ze mag. Maar ik wil haar niet vetmesten. Is dit de aankondiging van een groeispurt?

Noet

Noet

08-02-2016 om 16:38

klinkt wel zo ja

mijn 10 jarige vertoont hetzelfde patroon, gaat veel eten, wordt dan iets dikker en dan in eens plop is ze een paar cm langer en weer goed in proportie.

Heeft ze al haar hele leven zo gedaan.

mijk

mijk

08-02-2016 om 18:02

Dochter hier ook ineens. Nu heeft zij een grote broer dus we zijn het wel gewend. Mijn meisje heeft ook ineens borsten en wat heupen en dat moet ook ergens vandaan komen.

Mijk

Mijn kinderen ook

Van mij kregen ze in die periode een grote kop soep.

Ik he ook weleens de warme maaltijd naar de middag geschoven.

Inderdaad

Soep en wat er over is van de maaltijd van de vorige dag, als ze uit school komen, gaat er ook vaak goed in. Als het maar gezond aanbod is zodat ze niet vervallen tot te zoete en te vette alternatieven. Dat kan ervoor zorgen dat ze de rem, het volgevoel, kwijtraken.

bieb63

bieb63

08-02-2016 om 21:26

idem

een koek/chips is voor het lekkere, niet om honger te stillen. Nu is mijn dochter niet zo'n brood fan, dus na de verplichte boterhammen (hooguit 2....) voor de lunch op school is er voor de honger na school in principe iets wat redelijk aanvaardbaar is zoals een kop soep of een restje van de maaltijd van de vorige avond (of tosti, dat vindt ze dan weer wél lekker, maar in principe wel met het gebruikelijke volkoren brood). Croissantje en dat soort zaken, alleen in het weekend. En wat ze zelf tussendoor koopt, daar heb ik natuurlijk niet zo'n invloed op, moet ook niet, maar als ze uit school roept dat ze honger heeft, dan komt er iets redelijks gezonds op tafel.

Fransien

Fransien

09-02-2016 om 09:13

soep mee naar school?

Dat vindt mijn dochter (11, enorme eter de laatste tijd) erg lekker. Ze krijgt van mij in een grote beker een portie maaltijdsoep mee naast haar boterhammen. Er is een magnetron op de overblijf dus ze kan het warm maken, koude soep is alleen in de zomer lekker.

Noet

Noet

09-02-2016 om 09:16

Fransien

je hebt ook goede thermopots waar de soep heerlijk warm in blijft en je het makkelijk uit kunt eten. Wel prijzig voor een goede, maar zeer duurzaam.

Ik heb deze: http://www.purenature.de/thermobehaelter-fuer-essen?aff=preissuma/google_de&gclid=COnGuOye6soCFeQp0wod8fsBNg

Alleen die lepel eet voor geen meter.

Thursday Next

Thursday Next

09-02-2016 om 09:30

thermos

Ik heb deze:
http://www.greenjump.nl/Product/Eten-en-Drinken/Thermosbakjes/Lekdichte-King-thermos-food-jar-450-ml
Doschter krijgt er geregeld soep of een rest pasta in mee. Ook erg handig als ze liever geen brood heeft vanwege pijn aan de beugel.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.