Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
malibu

malibu

30-04-2015 om 16:39

hoelang spelen jullie kinderen op de vakantie dagen buiten?

met mijn zoon heb ik altijd ruzie over de buiten

hij wil de hele dag maar buiten spelen,natuurlijk ben ik daar niet eens

hij speelt vanaf 13 uur tot 16 uur na het eten wilt ie gelijk naar buiten tot 19h30 komt hij weer thuis terug,en is zo moe dat is wil niks doen behalve rusten achter de comp of televisie

en bij jullie hoe gaat het?

guera

guera

30-04-2015 om 16:43

are you serious?

Heerlijk toch? hier hangt het van het weer af en of er kinderen buiten zijn. Ik ben blij als ze uberhaupt lekker lang buiten spelen.
Zolang kind niet aan het 'hangen' is en vervelend is voor de omgeving zou ik denken. Fijn toch?

Hadewich

Hadewich

30-04-2015 om 16:46

huh??

'Natuurlijk' ben je het daar niet mee eens? Hangt er een beetje vanaf hoe oud hij is, maar hij kan toch tussen de maaltijden door naar buiten? Waarom moet hij om 16 uur naar binnen?

Kinderen in deze maatschappij zitten veel te veel achter beeldschermpjes en zijn niet naar buiten te krijgen, en die van jou wil juist hele dagen naar buiten en dat mag niet?

Hanne.

Hanne.

30-04-2015 om 17:09

jaloers

Ik ben spontaan jaloers. Ik ben al blij als ik ze een uurtje naar buiten krijg

Mijntje

Mijntje

30-04-2015 om 17:25

meteen naar bed

Gewoon meteen om half 8 in bed stoppen. Moe = bedtijd.

vlinder72

vlinder72

30-04-2015 om 17:50

Wat?

Wat moet hij dan nog doen om half 8?

Hij heeft 's morgens genoeg tijd om iets leuks thuis te doen.

Nur

Nur

30-04-2015 om 18:01

Zoveel ze willen

Hier mogen ze zoveel en zolang buitenspelen als ze willen. Juist fijn. Prima toch als hij tot 19h30 buiten speelt en dan nog even voor de televisie/computer hangt?

Dendy Pearson

Dendy Pearson

30-04-2015 om 18:29

Geweldig

Tjonge, wat zou ik het fijn vinden als onze jongste de hele dag buiten zou willen zijnDie wil alleen naar buiten als er iemand is om mee te spelen.
Onze oudste van 12 speelt nog steeds graag buiten en als het vakantie is wordt dat ook wel eens laat. Hier geldt dat als het donker wordt ze in de straat moeten blijven en niet meer mogen gillen ivm kleine kinderen die al op bed liggen.

En om half 8 moe betekend lekker douchen en dan in bed.

Barvaux

Barvaux

30-04-2015 om 19:13

hoe oud?

Hoe oud is dit kind en waarom al om vier uur naar binnen? Eten jullie om die tijd ofzo?

malibu

malibu

30-04-2015 om 19:41

de heel dag in het buiten

de probleem is dat ie wilt de heel dag buiten spelen thuis is alleen om te eten et slapen dat vind ik vervelend hij moet ook met zijn broertje spelen puzzelen,boekje lezen...
hij is 10 jaar,
hij is buiten van 12 of 13h tot 16 of 17 uur daarna eten wij rond 17h30 hij eet snel en weer buiten tot hij word erg moe en daarna wilt ie niks doen behalve achter de comp of tv kijken tot 20h30 gaat hij naar bed

maar vinden jullie het normaal dat de kinderen zijn de heel dag buiten,ik bedoel hebben jullie geen afspraak tot hoe laat mogen ze buiten blijven? en wat doen jullie met de huiswerk dan? hoe doen ze dat?de mijn woord moe en zeg ik heb geen zin om te oefen!

Barvaux

Barvaux

30-04-2015 om 19:48

vakantie

Het is vakantie, dus zoveel huiswerk zal een tienjarige niet hebben maar het lijkt me heel simpel: eerst je huiswerk maken en dan naar buiten.

Verder hoeven mijn kinderen hun broertje niet te vermaken, daar zijn ze niet voor op de wereld.

Geniet er van dat hij zo lekker moe wordt in de vakantie, de meeste ouders klagen dat hun kind in de vakantie alleen maar achter de computer zit of voor de tv!

Yaron

Yaron

30-04-2015 om 19:51

geen probleem

Het is toch juist fijn dat hij de hele dag buiten wil spelen en waarom moet hij spelen met z'n broertje? Hier mag de tienjarige buiten na het ontbijt, dat is in de vakantie meestal half tien of iets later. Als hij trek heeft komt hij om een broodje en wat drinken. Na het avondeten mag hij tot het donker wordt, nu tenminste, buiten. In de zomervakantie hangt het van allerlei factoren af.

En waarom huiswerk? Het is vakantie, als er al eens huiswerk gemaakt moet worden, moet dat eerst en daarna pas naar buiten.

Hadewich

Hadewich

30-04-2015 om 19:52

eh...

Hij móet met zijn broertje spelen, hij móet puzzelen, hij móet een boekje lezen? Okee, dat laatste kan ik begrijpen als hij bijvoorbeeld moeite heeft met lezen, dan is dat belangrijk om bij te houden. Maar huiswerk voor de meivakantie op de basisschool snap ik niet...

Lezen of huiswerk zou ik 's morgens meteen na het ontbijt laten doen, danis hij nog fit en kan hij de rest van de dag spelen. Dat duurt toch ook geen uren? En blijkbaar heb je gewoon een buitenkind, lekker laten gaan en 's avonds is toch juist prima als hij even tv wil kijken of computeren? Wat wou je hem nog laten doen dan? Huiswerk lukt dan echt niet meer.

En verplicht met zijn broertje spelen? Laat ze lekker zelf kiezen met wie ze spelen!

vlinder72

vlinder72

30-04-2015 om 19:55

Malibu

Hij is niet de hele dag buiten. Hij kan 's morgens met zijn broertje spelen. Wij hebben vier kinderen maar onze kinderen zijn niet verplicht om met elkaar te spelen. Natuurlijk vind ik het fijn als mijn 11 jarige zoon of 9 jarige dochter met hun 6 jarige broertje spelen maar ik ga dat niet verplichten.

Buitenspelen mag altijd. Lezen en puzzelen komt weer. Wij doen vooral veel bordspellen in de wintermaanden. In de zomer spring ik mee op de trampoline.

Nur

Nur

30-04-2015 om 20:05

Huiswerk wel, rest niet

Uiteraard moet het huiswerk wel. Daar spreken we een bepaald tijdstip voor af (dat kan 's ochtends in de vakantie bijvoorbeeld). Verder moeten ze misschien een paar klusjes doen maar dat neemt nauwelijks tijd in beslag. Verder zouden ze van mij rustig de hele dag buiten hoeven te spelen. Mijn kinderen moeten niet met elkaar spelen. Dat is geen verplichting. Puzzelen hoeft ook niet. Lezen verplicht ik alleen als iemand uit zichzelf heel weinig leest en ze hierdoor achter lopen bijvoorbeeld. Dan valt het onder de noemer huiswerk.

of

gaat het je er meer om dat hij erg veel tijd uit je zicht is en je niet weet wat hij doet/waar hij precies uithangt/met wie hij allemaal omgaat?

Moni

Moni

30-04-2015 om 21:02

Planning maken

Huiswerk en lezen voordat hij naar buiten gaat.

20 minuten met broertje spelen voordat jullie gaan avondeten of direct erna (laat hem kiezen)
Spelen met broertje is meer een verzoek van jou aan hem.

Na het avondeten weer buiten spelen tot afgesproken tijd.

Nog beter: maak met je zoon een goede planning waar hij ook inbreng heeft. Hij is er oud genoeg voor.

malibu

malibu

30-04-2015 om 21:09

maar toch

nou nee hij is niet verplicht om met ze broertje te spelen natuurlijke niet!!
maar toch soms wil ook dat ie dat doet,hij wilt niet en ik laat hem gewoon buiten spelen hooren savonds is ie zo moe dat ie wilt eten en rusten

en hij kreeg geen huiswerk op vakantie dagen, maar vakantie betekent ook niet dat ie hoeft niks te doen oke daarom is ook vakantie,maar bij boekje wilt ie ook niet lezen!! hij kijk graag naar de films daarna naar bed

en ik woord nu moe met het zelfde liedjes elke avond eerste boekje lezen daarna slapen,hij doet het niet hij zegt ik ben kapot moe mam

ik ben geen streng moederik wil alleen weten wat jullie doen met de kinderen (bij het buiten spelen)en ik heb duidelijke antwoord van jullie dus ik vind jullie mening prima
bedankt iedereen!

Pug

Pug

30-04-2015 om 21:09

Hier helemaal niet

De hele dag in pyjama! Wel druk met vanalles, dat wel.

Carla

Carla

30-04-2015 om 21:55

Maak

Maak je niet druk, buiten spelen en lekker moe worden is prima. Huiswerk kan bijvoorbeeld ook voor of net na het eten, of net uit school.
Wij noemden dat op de opleiding: oma's wet.
Eerst de dingen die moeten, dan de dingen die mogen.

Maar buiten spelen: laat maar lekker doen, hij zal in zijn leven waarschijnlijk later meer binnen zitten dan buiten spelen.
Het is gezond, frisse lucht, zonlicht, beweging, spel, spelen met andere kinderen enz.

Amelie

Amelie

30-04-2015 om 22:59

Ook

Mijn zoontje van zes speelt ook de hele dag buiten. Wel in het zicht (wij wonen gelukkig aan een speeltuin en voetbalveld met altijd sspeelkameraadjes), ik zou het niet fijn vinden als hij de hele dag weet ik veel waar is. Ik roep mijn zoontje soms binnen om te eten en drinken of ga met een kan ranja naar buiten en verder mag hij buiten zijn als hij dat wil. Ik haal hem wel altijd een half uur voordat hij naar bed moet binnen om nog even gezellig te kletsen, kort samen iets te doen, eventueel te lezen, even te douchen indien nodig etc.

Mijntje

Mijntje

01-05-2015 om 06:41

Lees voor!

Lees voor, dan leest hij ook. Met voorlezen leert een kind zelfs meer nieuwe woorden dan dat hij alleen leest.Kan het broertje ook met hem buiten spelen of is die nog te klein?
Als je weet waar hij uithangt, laat hem genieten van zijn vakantie met wat hij wil. Huiswerk zou ik 's ochtends doen, voor elven.
En idd wat hierboven gezegd is: maak een planning.

ernie

ernie

01-05-2015 om 08:52

en geniet idd

Hier wordt echt nauwelijks buitengespeeld..

creabea

creabea

01-05-2015 om 09:13

eerst lezen, dan naar buiten?

Nou, dan laat je hem toch eerst een tijdje in zijn boek lezen, en daarna kan hij buiten spelen?

Verder is zoveel buiten spelen eigenlijk alleen maar goed volgens mij, maar ik kan me wel voorstellen dat het minder gezellig is als je je kind helemaal niet ziet in de vakantie hoor... anders ga je eens samen naar buiten, is dat niet een idee?

malibu

malibu

01-05-2015 om 12:58

dat ga ik zeker nu doen!

eerst lezen daarna naar buiten ik vind het prima bedankt iedereen voor het idee

creabea hij wil niet met mee en zijn broertje naar buiten spelen
hij zegt ik vind het saai

ik laat hem lekker met zijn vriendjes spelen

Lusithania

Lusithania

01-05-2015 om 13:14

ochtend?

Waarom speelt je zoon pas in de middag buiten en niet (al) in de ochtend?

mama2

mama2

01-05-2015 om 14:00

Hier ook de hele dag buiten

en ik vind het heerlijk voor hem hoor! Niets is beter dan een frisse buitenlucht!

Hier dus ook een 10 jarige. Hij mag de hele dag naar buiten als hij maar tussen de middag een broodje komt eten en het avond eten is rond 18.00. Daarna mag hij weer naar buiten tot 20.00. De meeste kinderen hier, dus houden wij dezelfde tijden een beetje aan. In de vakantie "moet" hij niets van mij. Daar vind ik de vakantie voor. Hier gaat hij rond 20.30 naar boven en leest hij voor hij gaat slapen nog even.

Hier "moet" hij nooit verplicht met zijn broertje spelen. Wat hebben ze daar tenslotte aan als het met tegenzin gaat. Nu is hier het leeftijd verschil 7 jaar, maar al zou het maar een jaar schelen, ze mogen spelen met wie ze willen. Ik denk dat wanneer je dit dwingt de antipathie alleen maar erger wordt puur omdat het "moet". Ik betrek ze samen in iets...een spelletje of iets anders.

Koentje Koets

Koentje Koets

01-05-2015 om 15:49

oh nou ik snap dat wel

Van mij moeten ze altijd eerst minstens 3 uur op de computer of ps voordat e mogen buiten spelen...

Threeboys

Threeboys

05-05-2015 om 21:34

Wisselend

Overdag mogen ze zoveel als ze willen, mits goed gedrag.
's Avonds tot 20 uur Max, na die tijd komt er vaak rottigheid.

Net als

mama2 en Threeboys.

Oudste van 10 komt thuis voor het eten, tussendoor voor wat drinken of een snoepje en om even zijn hoofd te laten zien, of om door te geven dat hij op een andere locatie gaat spelen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.