Herfstvakantie tip: deze avontuurlijke gezinscamping midden in de natuur is magisch
Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
Norman

Norman

24-11-2015 om 12:16

Hoelang blijft je kind achter iPad?

De titel zegt alles, kind van 10 jarig na school tijd rechts naar de iPad 2 tot 3 uur in Zijn kamer Aan het spelen ,is het normal? Hoelang mag een 10 jarig achter iPad?

Mijntje

Mijntje

24-11-2015 om 12:33

ipad tijden

Mijn tienjarige nooit langer dan 20 minuten achter mekaar, hooguit een half uur. Als hij goed stopt zonder te zeuren mag hij later ook nog wel even, kwartiertje ofzo. Er is ook gewoon geen tijd voor de hele tijd beeldschermen, bovendien lijdt zijn humeur er onder.

Noet

Noet

24-11-2015 om 12:50

wisselend

kan lang zijn, kan kort zijn.
Dochter gebruikt 'm om danspasjes op te zoeken en te oefenen. Daar kan ze zo een paar uur mee bezig zijn. Spelletjes speelt ze er bijna niet op.

Ook gebruiken we 'm bij het leren van bijvoorbeeld topo of engels.
We gebruiken 'm ook als tv om bv het sinterklaasjournaal op te kijken.

Tablets en telefoons komen hier niet in de slaapkamers.
Dat zal wel gaan veranderen op de middelbare school, maar nu nog niet.

lieverdje

lieverdje

24-11-2015 om 14:48

3x per week

een uurtje, op I-pad of pc spelletjes doen. In schoolvakanties soms een keertje extra of wat langer.

Katniss

Katniss

24-11-2015 om 17:08

Niet abnormaal

Ik kreeg van de week een foldertje waarin stond dat het advies maximaal 2 uur per dag is voor basisschoolkinderen. Als ik de reacties hier lees zorgen wij ervoor dat het dat gemiddeld wordt

Sanne

Sanne

24-11-2015 om 18:33

Van 1 tot 12 uur

Per dag. Maar altijd nog minder dan de ouders.
Ik vind wát ze lezen, kijken of gamen belangrijker dan hoe lang.
Ze oefent zo twee uur Engels bijvoorbeeld.

lieverdje

lieverdje

25-11-2015 om 09:11

daarom juist zo weinig

die van mij komen niet verder dan spelletjes van niet al te hoog niveau. Ook als ze bijvoorbeeld minecraft doen haken ze af op het punt dat er iets uitdagends gedaan kan worden. Buiten dat mag er wel extra worden 'geschermd' als de kinderen iets willen opzoeken op internet of bijvoorbeeld rekentuin willen doen.

Sanne

Sanne

25-11-2015 om 22:26

lieverdje

Dan zou ik het ook niet goed vinden. Ik zie haar wel eens uit school iets sufs spelen of kattenfilmpjes kijken en dat vind ik dan goed, maar uren: nee. Ik denk wel eens dat ze de uitdaging die ze op school mist deels op de iPad vindt. Engelstalige filmpjes kijken, dagen lang iets bouwen in Minecraft en dingen opzoeken daarvoor, Klokhuis kijken, jeugdjournaal... Vaak met vriendinnen. Ik moet haar alleen naar buiten schoppen, maar dat moet ik ook zonder iPad.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.