Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Hoe moet ik dit zien?

Ik ben zelf nooit zo van het openen van een topic, maar ik kan het antwoord op mijn vraag nergens op dit forum vinden (of ik kan niet zoeken) maar ik weet ook niet waar ik hem anders moet stellen.

Het gaat om het volgende:

Mijn zoontjes (11 & 6) hebben afgelopen maandag op de markt zo'n grote punch ballon gekregen. Die bewaren ze op hun kamer omdat ik niet weet waar ik die dingen verder moet laten.
Nu hoorde ik gisteravond ruim na bedtijd een raar geluid uit de kamer van de oudste komen, door dat de deur nog op een kier stond kon ik net zien wat hij aan het doen was.
Hij lag op bed tegen die grote ballon aan te rijen.
Hij heeft niet door dat ik dit gezien heb, maar ik vraag mij nu wel af hoe ik dit moet zien.
Is dit gewoon spelen of is dit echt zelf bevrediging?
Kan ik hem gewoon zijn gang laten gaan of moet ik die ballon weghalen?

Zelf heb ik of zijn vader hier nog niet echt ervaring mee
Vandaar dat ik de vraag hier stel. 


Bijtje82

Bijtje82

03-06-2022 om 17:39

Ik denk eerlijk dat je er niets achter moet zoeken sexueel gezien. 
Denk eerder dat hij er gewoon op aan het hangen/schommelen was. Bounce zeg maar. 

Ik zou het vooral laten. Hij deed het immers in zijn privéruimte, zijn slaapkamer.

Mirojoth

Mirojoth

03-06-2022 om 17:42 Topicstarter

Bijtje82 schreef op 03-06-2022 om 17:39:

Ik denk eerlijk dat je er niets achter moet zoeken sexueel gezien.
Denk eerder dat hij er gewoon op aan het hangen/schommelen was. Bounce zeg maar.

Nou ja het was wel echt bewegingen maken zeg maar, niet gewoon hangen. Maar misschien heeft u wel gelijk en moet ik er niet te veel achter zoeken.

Beetje van beiden denk ik. 
Wat vind je zelf dat er mee moet?

Volgens mij hoef je er niets mee. Misschien aanvaarden dat hij bezig is zich seksueel te ontwikkelen. 

Mirojoth

Mirojoth

03-06-2022 om 17:48 Topicstarter

Saga schreef op 03-06-2022 om 17:43:

Beetje van beiden denk ik.
Wat vind je zelf dat er mee moet?

Volgens mij hoef je er niets mee. Misschien aanvaarden dat hij bezig is zich seksueel te ontwikkelen.

Zolang het niet schadelijk is heb ik er niet zo'n problemen mee.... 

Ik had de hoop dat iemand kon bevestigen dat dit volkomen normaal is  

Bijtje82

Bijtje82

03-06-2022 om 17:50

Iets wat een fijn gevoel geeft is niet per definitie sexueel of zo bedoeld. 

Mirojoth schreef op 03-06-2022 om 17:48:

[..]

Zolang het niet schadelijk is heb ik er niet zo'n problemen mee....

Ik had de hoop dat iemand kon bevestigen dat dit volkomen normaal is

Op welke manier zou dit schadelijk kunnen zijn?

Wat mij betreft is dit volkomen normaal gedrag. Hij heeft nu een ballon gevonden, sommige kinderen gebruiken hun knuffel, een ander speelgoedje. Allemaal volkomen normaal.

Bijtje82 schreef op 03-06-2022 om 17:50:

Iets wat een fijn gevoel geeft is niet per definitie sexueel of zo bedoeld.

Mwa, misschien niet heel bewust. Dan hoort het nog steeds tot de seksuele ontwikkeling. 

Mirojoth

Mirojoth

03-06-2022 om 17:58 Topicstarter

Saga schreef op 03-06-2022 om 17:51:

[..]

Op welke manier zou dit schadelijk kunnen zijn?

Wat mij betreft is dit volkomen normaal gedrag. Hij heeft nu een ballon gevonden, sommige kinderen gebruiken hun knuffel, een ander speelgoedje. Allemaal volkomen normaal.

Is dat niet meer bij twee/drie jarige? Daar heb ik wel over gelezen.

Bijtje82

Bijtje82

03-06-2022 om 18:03

Mirojoth schreef op 03-06-2022 om 17:58:

[..]

Is dat niet meer bij twee/drie jarige? Daar heb ik wel over gelezen.

Nee hoor, deed dit vroeger zelf ook. Toen was ik echt al wel wat ouder. 

Mag ik u erop attenderen dat u een foto van (naar ik aanneem) uw kind als avatar gebruikt. In combinatie met de inhoud van dit topic en de privacy van uw kind raad ik u toch aan om dat te veranderen. 

Ik deed dat vroeger zelf ook met mijn knuffelbeer in bed. Ik was echt nog heel jong. Ik ging door tot het "lekkere gevoel". 

Mirojoth

Mirojoth

03-06-2022 om 18:37 Topicstarter

er.is.maar.1.Pino schreef op 03-06-2022 om 18:04:

Mag ik u erop attenderen dat u een foto van (naar ik aanneem) uw kind als avatar gebruikt. In combinatie met de inhoud van dit topic en de privacy van uw kind raad ik u toch aan om dat te veranderen.

Het is een foto van de jongste, maar misschien is dit inderdaad wel een goed idee.

Mirojoth schreef op 03-06-2022 om 17:58:

[..]

Is dat niet meer bij twee/drie jarige? Daar heb ik wel over gelezen.

Nou ja, het was natuurlijk ook niet de bedoeling dat je het zou zien waarschijnlijk. 

Hij zal er misschien bij toeval achter gekomen zijn en dan tja, waarom niet. 

Bedoel je dat kinderen boven de 2 a 3 stoppen met zichzelf ontdekken? Of dat ze daar andere manieren voor vinden?

Mirojoth schreef op 03-06-2022 om 17:48:

[..]

Zolang het niet schadelijk is heb ik er niet zo'n problemen mee....

Ik had de hoop dat iemand kon bevestigen dat dit volkomen normaal is

Alleen als de ballon knapt 😝

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.