Herfstvakantie tip: deze avontuurlijke gezinscamping midden in de natuur is magisch
Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Hoe lang spelen met Lego Boost?

Voor Sinterklaas ben ik op zoek naar een cadeau voor mijn zoon van 6. Hij is dol op Lego en heeft Lego Boost ontdekt. Speelt daar geregeld mee bij een vriendje. Heeft iemand dit speelgoed in huis en hoelang is het leuk om mee te spelen? Ik zag dat er 5 modellen zijn die gebouwd kunnen worden. Is dat het of zijn er variaties die ik zo snel niet heb gezien? 
Hij heeft al 3 of 4 van de modellen gemaakt, begreep ik. Dus ik hoop dat er meer mogelijk is, anders is hij wel snel uitgespeeld. Ik ben benieuwd of anderen me er iets over kunnen uitleggen. Die vooral hoeveel variaties er zijn en ervaringen hoe lang jouw kind zich er mee heeft vermaakt. 

Zijn vriendje speelt er zelf nauwelijks mee dus zijn ouders konden me niet meer vertellen. 
Bedankt! 

Het leuke van Lego is dat er miljoenen mogelijkheden zijn 🙃. Je kan er ook compleet iets anders van maken. 
Op internet zijn genoeg voorbeelden te vinden van wat je er nog meer mee kan maken en in het boek zelf zitten idd 5 modellen. Maar met die modellen kan je ook weer spelen. 

even gegoogled, want ik kende het nog niet. Het is zo te zien een voorloper op Lego Technics?

Vraagje. Is je zoon een "bouwer" of "speelt" hij met de Lego? (fantasiespel).
Mijn eigen ervaring is dat een "bouwer" meestal niet "speelt" met de Lego. Als het project klaar is, is de belangstelling ook weg. Voor een kind wat meer fantasiespel doet is Playmobiel bijvoorbeeld geschikter (die vinden bouwen met Lego vaak minder leuk).

Maar je zoon vindt het blijkbaar leuk, dus voor de Sint is het toch leuk om te krijgen? Dat is toch het idee van Sinterklaas vieren? Dat de Sint helemaal begrijpt wat je graag wil? 

Lego is niet goedkoop, dus de vraag hoezeer het de moeite waard is snap ik wel. 

Ik ken het verder niet maar Google leert mij dat het op de markt gebracht is voor kinderen van 7 tot 12 jaar. Wat dat betreft waarschijnlijk uitdaging genoeg.

PuckvandePletteflat

PuckvandePletteflat

10-11-2021 om 12:17 Topicstarter

Dank jullie wel voor de reacties! Hij is een bouwer en ook wel een creatieve schat ik zo in. 
Ik weet niet of het een voorloper is van LEGO technic. Ik denk het eigenijk niet. Het gaat wat verder: nadat er een model is gebouwd kun je met de ipad of laptop de robot (of wat je ook maakt besturen). Dat maakt het natuurlijk extra leuk, nou ja vindt onze zoon in elk geval. Maar daardoor kan ik niet goed inschatten of je zelf van alles kunt maken en of het besturingssysteem dan nog werkt. 

Ja het is best een prijzig cadeau. En dat geeft niet, maar ergens hoop je dan toch dat hij er wat langer plezier mee heeft. En dat hij niet de resterende 1 of 2 modellen maakt en dat de doos dan in de kast beland. 

Dank ook voor de tip over playmobiel. Daar heeft hij vorig jaar iets groots van gekregen maar speelt er verder niet echt mee. Ook een antwoord voor mij op de eerste vraag of hij een bouwer of speler is. 😀

Mochten er nog ouders zijn door dit soort lego in huis hebben en me willen tippen of het leuk is (wat langer dus) hoor ik het graag. 

wij hebben hier Lego mindstorms voor kind zijn verjaardag gegeven. Heel duur kado geweest waar nauwelijks naar gekeken wordt. Eigenlijk dus een beetje spijt van achteraf dat we dat gegeven hebben.
Lego technic speelt ie overigens wel heel veel mee en bouwt ze vaak om.

Op Bol staan 157 beoordelingen dus daar kan je denk ik wel wat mee. Ik kan alvast verklappen dat de beoordelingsscore  goed is.

PuckvandePletteflat

PuckvandePletteflat

10-11-2021 om 19:15 Topicstarter

RavIvaR schreef op 10-11-2021 om 16:42:

Op Bol staan 157 beoordelingen dus daar kan je denk ik wel wat mee. Ik kan alvast verklappen dat de beoordelingsscore goed is.

Haha, ik heb ze uiteraard gezien. Heel mooie recensies inderdaad! Maar niet helemaal wat ik me afvroeg. Dat het één keer ontzettend leuk is, of een korte periode dat geloof ik zonder meer.

Ik opende dit topic omdat ik benieuwd ben hoe het met variaties zit en ervaringen over langere tijd. 

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

10-11-2021 om 21:29

PuckvandePletteflat schreef op 10-11-2021 om 12:17:

Dank jullie wel voor de reacties! Hij is een bouwer en ook wel een creatieve schat ik zo in.
Ik weet niet of het een voorloper is van LEGO technic. Ik denk het eigenijk niet. Het gaat wat verder: nadat er een model is gebouwd kun je met de ipad of laptop de robot (of wat je ook maakt besturen). Dat maakt het natuurlijk extra leuk, nou ja vindt onze zoon in elk geval. Maar daardoor kan ik niet goed inschatten of je zelf van alles kunt maken en of het besturingssysteem dan nog werkt.

Ja het is best een prijzig cadeau. En dat geeft niet, maar ergens hoop je dan toch dat hij er wat langer plezier mee heeft. En dat hij niet de resterende 1 of 2 modellen maakt en dat de doos dan in de kast beland.

Dank ook voor de tip over playmobiel. Daar heeft hij vorig jaar iets groots van gekregen maar speelt er verder niet echt mee. Ook een antwoord voor mij op de eerste vraag of hij een bouwer of speler is. 😀

Mochten er nog ouders zijn door dit soort lego in huis hebben en me willen tippen of het leuk is (wat langer dus) hoor ik het graag.

Is Meccano misschien iets voor hem? Vond ik zelf altijd erg leuk vroeger. Helaas was het speelgoed van mijn broer.

https://www.meccanoshop.nl/eitech-constructie-toys

PuckvandePletteflat

PuckvandePletteflat

10-11-2021 om 22:41 Topicstarter

Tickel schreef op 10-11-2021 om 21:29:

[..]

Is Meccano misschien iets voor hem? Vond ik zelf altijd erg leuk vroeger. Helaas was het speelgoed van mijn broer

Wat lief dat er veel mensen willen meedenken. Dank! Dat ziet er zeker leuk uit. We hebben zelfs een minisetje in huis, waarvan ik niet wist dat het Meccano was. Ik zet hem op ons/ zijn lijstje. 

Mocht je er niet mee spelen Tickel van jouw broer? Wat rot! 

Wij hebben ook nog Fischer Technik staan. Daar speelde ik vroeger veel mee, net als met Lego. Zag dat je dat nog kan kopen bij oa Amazon. 
Fischer is veel uitgebreider dan meccano en heeft veel meer mogelijkheden met verschillende motortjes ed. 
Nou ja, de Lego blijft altijd leuk. Ben nu veertig en bouw nog steeds vaak met Lego. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.