Herfstvakantie tip: deze avontuurlijke gezinscamping midden in de natuur is magisch
Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Hoe dit uitleggen aan kind? Kinderen slaan en schoppen elkaar

Hi allemaal

Ik heb even een dingetje. Ik doe vaak oppaswerk en werk veel met kinderen.. Wat ik vaak zie is dat jongens en meisjes (4-9 jaar) vaak het leuk vinden om bij andere jongens in hun kruis te slaan/schoppen. Uiteraard mag dit niet.

Hoe kan je dit het beste, op een niet te seksuele manier uitleggen, zodat die van 4 het ook kan snappen. Nu met Pasen zou ik zeggen: "Er zitten twee paaseitjes bij het jongetje verstopt, maar die doen pijn als je daar op slaat." Maar dan zeggen ze straks: "Waar?"

Wie weet raad?

Niet slaan/schoppen.

Sowieso niet slaan en schoppen, welk lichaamsdeel doet er toch niet toe?
Uitleg? Je mag elkaar geen pijn doen.

Tango

Tango

26-03-2018 om 23:58

Serieus?

Is dit een serieuze vraag? Ik sluit me dan aan bij Wil. Je vertelt gewoon dat je niet mag slaan en schoppen omdat je de ander dan pijn doet. Maakt niet uit waar. Verder hoef je dan toch niets over dat lichaamsdeel te vertellen?

@Emma

@Emma

27-03-2018 om 07:30

Paaseitjes?

Kinderen weten echt wel dat daar iets zit dat pijn doet. Noem dat alsjeblieft geen paaseitjes, dan ben je de rest van je leven de oppas van de paaseitjes
Leer ze maar gewoon dat je niet mag schoppen en slaan.

Anke

Anke

27-03-2018 om 09:31

Privé

En je mag gewoon de dingen bij hun naam noemen. Ballen zijn ballen. Natuurlijk mag je elkaar geen pijn doen. Punt. Het kruis is nog gevoeliger en bovendien een privé-gebied, daar blijf je van af zolang je geen toestemming van de eigenaar hebt. Het is belangrijk dat kinderen dat jong leren. Meisjes én jongens.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.