Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
12-01-2024 om 09:07
Mijn zoon heeft een Havo VWO advies gekregen, mijn zoon wil havo doen en daar zijn wij het helemaal mee eens. Ik heb wel de vraag bij de juf uitstaan of dit advies wel echt terecht is. Hij heeft super op de iep toets gescoord, haalt hoge cijfers voor begrijpend lezen en woordenschat en taal, maar zijn rekenen is echt een struikelblok. Haalt er krappe voldoendes of zelfs onvoldoendes voor. Hij doet wel pluswerk voor Rekenen en het huiswerk gaat super, en juf gaf aan dat hij tijdens het zelfstandig werken het ook prima en nagenoeg foutloos doet. Op de toetsen gaat het echter steeds mis. Vaak bestaat zo'n toets uit een opdracht of 5 met ieder een opgave of 10. Dan verziekt hij letterlijk 1 of 2 opgaven door onoplettendheid.
Nu vraag ik me wel af, gaat hij dan niet compleet de mist in op de havo?
21-01-2024 om 20:50
Had hij al een school op het oog waar hij graag heen wilde? De meeste scholen hebben toch meerdere niveaus, dus dan kan hij op die school toch gewoon havo/vwo of vwo doen in plaats van havo?
21-01-2024 om 21:01
MamaE schreef op 21-01-2024 om 20:50:
Had hij al een school op het oog waar hij graag heen wilde? De meeste scholen hebben toch meerdere niveaus, dus dan kan hij op die school toch gewoon havo/vwo of vwo doen in plaats van havo?
Klopt maar juf stelde hem voor om eens bij een school te gaan kijken die ook Technasium aanbied.
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.