Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
Erwin

Erwin

29-08-2017 om 11:37

gymschoenen

Ik vroeg me af wat andere ouders uitgeven aan gymschoenen voor hun kinderen. Ik ben stiefvader geworden van een jongen van 11. Hij zit in groep 7. We wilde gymschoenen kopen die hij gebruikt voor schoolgym en freerunnen.

Jasmijn

Jasmijn

29-08-2017 om 11:51

ligt er aan

Ligt natuurlijk ook een beetje aan jullie budget. Ik heb voor zoon voorheen ( t/m een jaar of 16) voor gym altijd hele simpele gekocht bij de Scapino, maar dat was meer omdat die schoenen echt alleen maar voor gym werden gebruikt, dus 1 of 2 keer per week. En het moesten zaalschoenen zijn, dus moesten we op de zolen letten (geen zwarte zolen)
Ik vraag me af of je het voor beiden mag gebruiken trouwens, schoenen waarmee je buiten loopt (freerunnen) en daarna weer in de sportzaal.
Voor 'gewoon' heeft zoon leuke adidas en nikes, de ene die gebruikt hij als gewone schoen en de nikes om echt mee te hardlopen (buiten)
Kosten : de adidas iets van 100,- , de nikes 80,- en de zaalschoenen 25,-

verschillend

Voor schoolgym zo min mogelijk. Daarvoor kopen we meestal bij de scapino of zo'n soort winkel voor hooguit een paar tientjes eenvoudige gymschoenen. Die schuif ik ook gerust door naar het volgende kind.

Maar voor sport (in jouw geval freerunnen, dus dan heb je een buitenschoen nodig ipv een binnenschoen die voor school nodig is) vind ik toch net wat anders. Hier lopen de kinderen bijvoorbeeld veel hard, en dan is een goede schoen geen geheel overbodige luxe denk ik.

Dus hier hebben ze allemaal 1 paar goedkope gymschoenen (voor binnen) en 1 paar dure (buiten) hardloopschoenen. Keer 4 (want 4 kinderen) en dan als het meezit niet na een paar maanden weer nieuwe...

Vervelende is gewoon dat die kinderen zo groeien

Vesta

Vesta

29-08-2017 om 11:51

hangt er vanaf

Voor schoolgym ongeveer € 10-15 bij de Decathlon.
Voor badmintonschoenen € 85 - 150 bij de badmintonspeciaalzaak
Voor buitensporten (komt niet zo vaak voor) € 10-15 bij de Decathlon

Ze groeien er snel uit en schoolgym is in vergelijking met badminton niet heel intensief en het vereist ook geen speciale ondersteuning/aanpassingen, daarom doen we die goedkoop.

De badmintonschoenen worden intensief gedragen en belast daarom heeft mijn dochter ook 2 paar die elk seizoen vernieuwd worden. (3-4x per week trainen en toernooien in het weekend)

Je zult dus moeten kijken wat de behoeften zijn bij het free-runnen, of dat speciale eisen stelt aan de schoen (soepeler of juist wat stijver)

Erwin

Erwin

29-08-2017 om 11:58

Gymschoenen voor in de gymzaal

Bedankt voor jullie reacties. Het Freerunnen is ook binnen in de gymzaal. Dus het moeten schoenen voor in een gymzaal zijn. Ik dacht aan €35,- is dit een rieële prijs of moet ik eerder aan €60,- denken?

Vesta

Vesta

29-08-2017 om 12:05

niveau

Of het een reeele prijs is is afhankelijk van zijn niveau en trainingsintensiteit en en de eisen die daarbij komen kijken.

Zoals je bij ons kunt zien is het voor een badmintonschoen die intensief belast wordt en waar specifieke eisen aan gesteld worden niet mogelijk.

Toen dochter begon kochten wij de schoenen ook bij Scapino / Decathlon, maar nu gaat dat niet meer.

Erwin

Erwin

29-08-2017 om 12:21

Beginners niveau

Als ik het lees zou het misschien een goede oplossing zijn om 2 paar schoenen te kopen:

- zaalschoenen met zachte zolen die hoeven niet zo duur te zijn.
- buitenschoenen met harde zolen die zullen wat meer kosten maar die kan hij dan ook full time dragen. Als ze dan een training buiten hebben kan hij die gebruiken.

Even voor mijn duidelijkheid. Buitenschoenen mag je niet binnen in de zaal gebruiken?

Vesta

Vesta

29-08-2017 om 12:47

Nee

schoenen die buiten gebruikt zijn mag je niet meer binnen gebruikt worden. Er zit zand en andere viezigheid aan, dit kan de vloer beschadigen en is niet fijn voor de sporters die oefeningen op de grond doen of een duik maken bv bij volleyball.

Binnen/buiten.

Nee, dat mag niet en binnen moeten de zolen wit en schoon zijn.
Je zou ook even kunnen kijken bij een sportoutlet bijvoorbeeld. Heb je kwalitatief gezien misschien betere schoenen voor 35 euro.

Lang leve de opruiming

lieverdje

lieverdje

29-08-2017 om 15:20

hier zelfs gym op blote voeten

dus dat is helemaal voordelig
Verder geef ik voor de basisschool zo min mogelijk uit aan gymschoenen, die dragen ze toch maar 2x per week een uurtje en ze zijn er zo weer uit gegroeid.

Lente

Lente

29-08-2017 om 16:38

Vraag eerst na wat nodig is voor binnen freerunning

Dat is toch veel springen en zo. Dan is demping belangrijk denk ik.

Decathlon is sowieso een goed idee. Dan heb je het meeste waar voor je geld.

Hier een link naar zaalschoenen heren van Decathlon (heeft hij al een volwassen schoenmaat?)
Dan zie je dat er basketbal, volleybal, voetbal, badminton, etc schoenen zijn. Dan kun je bij de freerunning club vragen welk type schoen je het beste kan kopen voor in de zaal. En die gebruikt je zoon dan ook voor gym op school.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.