Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
Katniss

Katniss

28-04-2015 om 22:54

Grappige vragen

Mijn jongste (10) komt vaak op onverwachte momenten met de meest onverwachte vragen. Vanmiddag vroeg ze uit het niets: 'Ben je op je skeelers een voetganger of een bestuurder?'. Toen ik antwoordde dat je dan voetganger bent 'want je hebt geen stuur', vroeg ze 'en als ik op mijn eenwieler ben?' Ja, dat is een goede Ik denk dat het dan helemaal niet verstandig is om aan het verkeer deel te nemen.
Welke onverwachte vraag hebben jullie onlangs gehad van je basisschoolkind?

four

four

28-04-2015 om 23:01

ik vrees dat er niet veel logica in de wegenverkeerswet zit

Met je fiets aan de hand ben je een voetganger. Geleidt je echter een paard dan ben je weer een bestuurder.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

29-04-2015 om 00:39

Eerder?

Mama wie was er eerder: de salamander of het eitje?
En om het af te maken meteen daarna: en hoe komen wij dan op aarde?

6 jaar oud, en ik stond even met mijn mond vol tanden....

Ellen69

Ellen69

23-05-2015 om 22:12

Mijn dochter vroeg

Heeft een zeehond ook schouders?

Elizabeth

Elizabeth

26-05-2015 om 14:51

heel veel

waar is een kin voor of wenkbrauwen of wimpers

waarom is de lucht doorzichtig maar als je naar boven kijkt blauw

Heeft een navel nog nut na de geboorte

Hortensia

Hortensia

26-05-2015 om 15:33

oh ja...

Kind, nadat hij op een nacht is gegrepen door een wolk muggen: "Wat is nou precies het nut van een mug?"

Zelfde kind, als kleuter nadat hij een tijdje eerder de geboorte van katjes (inclusief navelstreng) had mogen meemaken: "Maar waarom hebben honden en katten eigenlijk geen navel?"

En: "Wat heb ik aan tepels als ik later toch geen melk kan geven?"

elizabeth

elizabeth

26-05-2015 om 15:41

Zo had ik een keer met mijn 4 jarige een gesprek in de bus.
Wat zit er achter dat rooster. De motor antwoord ik. waarom is dat rooster dan kapot, omdat het kapot is zeg ik. Gaat de bus dan stuk, nee zeg ik. maar wat als de bus wel stuk gaat. Hij gaat niet stuk vanwege een rooster zeg ik. maar wat als die wel stuk gaat. Zucht, dan gaat die kapot antwoord ik. Gaan we dan dood vraagt dochter, nee dan gaan we niet dood. Maar wat als we wel doodgaan.

Katniss

Katniss

26-05-2015 om 19:33

Puber

Hoe kan het dat Adam en Eva een navel hebben?

Elizabeth

Elizabeth

26-05-2015 om 20:05

Katniss

Goede vraag!!!

Pien

Pien

26-05-2015 om 20:16

Zoon

Zoon van 5 vanmiddag:
Mama, als een blinde komt aanlopen bij een brug die al open is, hoe weet die dat dan?
(Als hier de brug open is, stoppen de bellen met rinkelen).

Pieter

Pieter

26-05-2015 om 20:18

Adam en Eva

Hadden die een navel dan?

Niki73

Niki73

27-05-2015 om 10:21

Navels

Honden en katten hebben wel een navel. Goed kijken!
Wie zegt dat Adam en Eva een navel hadden? Ik geloof er niks van. Maar ik geloof sowieso niet.

Evanlyn

Evanlyn

27-05-2015 om 10:28

nou moe?

Ik googelde die navel van Adam en Eva, bleek een aantal resultaten verwijderd op grond van de Europese regels voor privacybescherming! Dat kan er maar een gedaan hebben...blijkt Hij toch te bestaan

Kunnen bacteriën ook ziek worden??

Ik heb eerlijk gezegd geen idee..

Niki73

Niki73

27-05-2015 om 14:31

Evanlyn, hilarisch!

Ge-wel-dig!

Ad Hombre

Ad Hombre

27-05-2015 om 15:00

Kinderbijbel

Wij hebben een kinderbijbel waarin Adam en Eva inderdaad *geen* navel hebben. Eva had trouwens ook geen tepels, maar dat had wellicht weer een andere reden.

Gehoord deze week:

Zoon 9: Kom je spelen met lego?
Zoon 5: Nee, ik lees in de bijbel.

Ergens moeten we iets fout gedaan hebben.

Hanne.

Hanne.

27-05-2015 om 22:25

jouw zoon

Jouw jongste moet eens met mijn dochter (ook 5) in conclaaf. Die heeft ook besloten dat de bijbel lezen het leukste op aarde is. Wint het met stip van het lezen van de donald duck.

Verder vind ik zulke vragen helemaal geweldig! Kleine filosoofjes en wetenschappers in de dop zijn het allemaal. En het leidt tot zulke leuke en onverwachte gesprekken. Vanmorgen op het schoolplein ging het ineens over zwaartekracht en zwaartepunten. En de kip-ei discussie komt hier regelmatig terug.

Jammer dat ik te weinig vragen en opmerkingen onthoud.

+ Brunette +

+ Brunette +

10-06-2015 om 23:07

Zoon 5 die bijbel leest

Vroeger had ik een kinderbijbel die ik meerdere malen heb herlezen. Niet dat ik een vroom type was of al die verhalen geloofde en mijn ouders waren ook niet religieus maar ik vond het gewoon een spannend boek. Het waanzinnige scheppingsverhaal, moord en doodslag, rare gebeurtenissen zoals een mevrouw die in een zoutpilaar verandert, het merkwaardige leven van Jezus... Smullen!

dc

dc

11-06-2015 om 00:23

rating

Wat is de leeftijdsrating eigenlijk voor die bijbel

Ik ga onze kinderbijbels maar eens weer tevoorschijn halen. Goed idee!
(en als er nachtmerries komen, dan weet ik je te vinden Brunette!)

Pien

Pien

11-06-2015 om 14:10

Bomen

Mijn peuterdochter van 2,5 achterop de fiets:
"Wie heeft de bomen gemaakt?"

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.