Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Gedrag dochter vreemd.

Hoi.

Wij echtpaar hebben een dochtertje van zes. Normale veilige omgeving, gezond en normale ontwikkeling.

Nu is er ierts vreemds.

Onze dochter benoemd steeds alles bv als ze ergens aan zit, zegt ze " ik zit aan de lamp is dit erg?

Ze vraagt contineu bevesting. Bv in een lampje in een joystic dan vraagt ze steeds die ze lamp pijn waarbij ze bv de joystick in je gezicht drukt.
Binnenkort komt jeugd enn gezin.

Herkent uemand dit?

Angela67

Angela67

24-01-2016 om 19:32

als jeugd en gezin komt

waarom komen zij dan? hebben jullie dit zelf gevraagd?
gr Angela

Joh

En dan komt Jeugd en Gezin?
Op de basisschool zei de juf van mijn dochter, die voortdurend bevestiging vroeg, dat doen meisjes allemaal op die leeftijd.
Mijn dochter heeft een vorm van autisme en vooral onder stress kan ze het nog weleens extreem doen, bevestiging vragen. Is ook vrij angstig en faalangstig. Maar dan heeft ze die bevestiging gewoon nodig.
Nu mijn dochter ouder is kan ze ook, al jaren hoor, in goede tijden, zichzelf goed bevestigen. Ook gewoon omdat ze die tekst en die bevestiging gewoon van mij en haar omgeving gekregen heeft. Daar heeft ze van geleerd.
En dan vraag ik natuurlijk ook weleens: wat denk je zelf? Waar kun je nu uit kiezen? En klopt dat?
Net waar het over gaat.
Zoek snel, via de huisarts, een vrijgevestige kinderpsychiater of orthopedagoog, nu ze er hopelijk nog zijn, want jeugd en gezin lijkt me een riskant geval. En bovendien geen idee of deskundigheid.
Ik ken een kind met het probleem verwerkingstijd, altijd traag met werkjes maar presteert prima, waar de ouders het kind op het voortgezet onderwijs naar een Vrije School hebben gedaan, er zelfs voor verhuisd.
Wat deze kinderen soms ook nodig hebben is rustige een op een uitleg, zeker als ze daarom vragen, maar ook als attentiepunt. Om teveel vragen te voorkomen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.