Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
soepkip

soepkip

10-01-2017 om 20:35

Fysio

Mijn dochter van 5.5 werd door het consultatie bureau doorgestuurd naar de fysio omdat haar grove moteriek niet goed is, ze valt ook heel veel.

Nu ben ik 3 keer naar de fysio geweest.
De eerste keer voor een kennismaking. De tweede keer voor een test en vandaag zal ik de uitslag van de test krijgen.

En na vandaag ben ik er bijna klaar mee. Ik kom voor de grove moteriek en ze zit een half uur te zeuren over de penhouding. Als ik vraag over de uitslag van de test, zegt ze dat ze inderdaad geen goede moteriek heeft. Als ik vraag hoe vaak ze waarschijnlijk moet komen dan krijg ik geen antwoord. Mijn dochter is ook bezig met afzwemmen en ze is hier eind maart mee klaar. Ik vroeg netjes of de behandeling dan in april kan starten want 2 keer in de week zwemmen en daarnaast groep 3 is al heel pittig. Haar antwoord was NEE! Haar grove moteriek is al 5.5 jaar verkeerd, wat maakt die maanden nou uit.

Ik heb uiteindelijk een afspraak gemaakt op 3 maart.

Mijn dochter vind de fysiotherepeut wel erg aardig en ze zegt dat ze hier mee wil door wil gaan.

V@@s

V@@s

10-01-2017 om 21:24

5,5 en in groep 3?

Dus behoorlijk slim neem ik aan? Waarom plan je de fysio dan niet gewoon tijdens schooltijd?

soepkip

soepkip

10-01-2017 om 21:33

groep 3

Ja ze heeft groep 2 overgeslagen, vandaar dat ze in groep 3 zit.

Van de juf mag ik het niet onder schooltijd doen.

Nastia

Nastia

10-01-2017 om 21:50

Leerplicht

Ik zou het wel onder schooltijd doen. Je dochter is nog niet eens volledig leerplichtig, dus die tijd (5 uur per week, zonder toestemming) kun je nu mooi benutten. Ik weet alleen niet of dit de juiste fysio is, ik heb het gevoel dat het niet echt klikt tussen jullie...

soepkip

soepkip

10-01-2017 om 21:56

schooltijd

Ik zelf wil het ook buiten schooltijd doen, ik werk ook onder schooltijd en ik ga er niet elke week vrij voor vragen.

Het probleem is gewoon dat ze bij de fysio meer aandacht hebben aan de pengreep terwijl dat niet mijn zorg vraag is. De pengreep is inderdaad niet goed. Dit komt ook omdat ze hier op school in groep twee aandacht aan besteden en dit jaar heeft ze dus overgeslagen. Ik heb de juf gevraagd om hier extra aandacht aan te geven en dat doet ze ook. En dat gaat al een stukke beter. Als je naar de dokter gaat voor een gebroken arm dan gaan ze toch ook niet een wrat weghalen of zoiets?

Tango

Tango

10-01-2017 om 22:13

Andere fysio

Ik zou met de fysiotherapeute bespreken dat je graag antwoord wil op jouw vragen (hoe vaak je moet komen etc.) en naar haar benadrukken dat je bent doorverwezen vanwege de grove motoriek en niet vanwege de pengreep want daar wordt op school aan gewerkt. Als ze dit niet begrijpt of je er nog steeds geen goed gevoel over hebt, zeg je dat je liever iemand anders zoekt. Het onderzoek heb je al, dat kan je naar de nieuwe fysiotherapeute meenemen.
Gaat het eigenlijk om een reguliere fysiotherapeute of een kinderfysiotherapeute?
Zoon hier liep destijds bij een kinderfysiotherapeute waar we gelukkig allebei heel blij mee waren. Hij ging altijd met plezier dus een belasting was het eigenlijk niet voor hem, naast de zwemles die hij toen ook nog had. In groep 3 mocht hij ook niet meer onder schooltijd. Ik zou daar dus zeker niet op inzetten. Je wil ook weer niet dat ze op school teveel mist. Bovendien wil je dit zelf niet.

Ik vind het overigens wel bijzonder dat er nu pas uitkomt dat haar motoriek haar hele leven al slecht is. Is dit nooit eerder gezien?

V@@s

V@@s

11-01-2017 om 06:54

ik heb het destijds niet gevraagd

maar gewoon gedaan. Kind had fysio nodig (en de wachttijd voor fysio niet tijdens schooltijd is bij een kinderfysio gewoon heel lang). Mijn ervaring is dat fysiotherapeuten altijd naar het hele kind kijken. Wij kwamen voor de fijne motoriek, maar ik ben erg blij dat de fysio ook een de grove motoriek heeft gewerkt met kind.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.