Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Frustratie en agressie op school

Hallo,

Mijn zoontje van 4 en half heeft al sinds zijn geboorte erg veel last van frustratie. Hij wil alles kunnen en alles goed doen. Maar ook door iedereen geliefd zijn. Dit is echter overgeslagen in agressie sinds hij op de basisschool zit. Hij begrijpt bijvoorbeeld niet wanneer een kindje in de klas niet met hem wil spelen. Hij trekt dit naar zichzelf en weet dan niet hoe hij er mee om moet gaan. Hij uit dit dan in boosheid naar het desbetreffende kind.
Het kan van alles zijn dat zijn boosheid/agressie activeert. Het niet zijn zin krijgen, dat iets anders gebeurd dan in zijn hoofd de bedoeling was, afwijzing en vooral ook plaaggedrag van andere kinderen dat nu aan de orde is omdat hij duwt en slaat op school. Maar ook onterecht behandeld worden kan hem woedend maken.
Thuis valt dit gedrag op zich mee. Hij uit zich wel eens naar zijn zusje van 2, maar in veel mindere mate dan op school. Terwijl ik juist overal lees dat kinderen dit gedrag vaak thuis vertonen.
Er is veel contact tussen mij en de juf en we werken er samen aan, maar tot nog toe zijn er geen verbeteringen. Ik vind het heel erg en als hij zo door gaat ben ik bang dat hij later pestgedrag gaat vertonen.
Iemand die hier ervaring mee heeft of een manier weet hoe ik hier samen met mijn zoon en school aan kan werken?

Vogel

Vogel

25-11-2014 om 21:41

Hulp?

Misschien via de huisarts eens iemand laten meekijken? Kinderpsycholoog?
Ik denk dat jullie wel wat deskundige hulp kunnen gebruiken: je zoontje om te leren omgaan met overprikkeldheid, en jullie om hem te helpen.
Succes!!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.