Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Fluisteren

Hallo!

Mijn dochter word in September 7,
Nu is mij opgevallen (heel vaak inmiddels)

Dat als ik wat zeg zoals bijvoorbeeld
Demi ga je nu even je tanden poetsen?

Fluisterd ze heel zacht "tanden poetsen"

Dit doet ze laatste tijd steeds meer en dan ook alleen de laatste woorden.
Als ik haar vraag waarom doe je dat dan zegt ze weet ik niet.

Iemand ervaring mee?

Groetjes !

Pimpelpaars

Pimpelpaars

02-05-2016 om 14:32

The middle

Bij de serie 'the middle' op nickelodeon of zo, zo'n kinderzender, is een jongetje dat dit ook doet.
Ik denk dat je dochter dit gezien heeft en het nadoet?

Ad Hombre

Ad Hombre

02-05-2016 om 18:12

Echolalie

Heet dat volgens mij.

AnderNicky

AnderNicky

04-05-2016 om 09:35

Echolalie

Inderdaad Ad. Mijn oudste doet het regelmatig na eigen uitspraken: hij herhaalt de laatste paar woorden. Hij doet het op normale toon, fluistert dus niet.

Nimbo

Nimbo

04-05-2016 om 11:56

ik zou

het als bevestiging opvatten en niet steeds vragen waarom zij dat doet. het kan een manier zijn om zichzelf erop voor te bereiden dat ze dat inderdaad gaat doen.
Echolalie komt bij autisme voor maar laat je vooral niet meteen wijsmaken dat ze dat heeft. Ik zou me er zeker niet direct zorgen over maken al zou je dat doen.

AnderNicky

AnderNicky

04-05-2016 om 12:21

Info?

Is dat zo, Nimbo? Interessant, oudste heeft wel ASS maar dit is ons nooit verteld. Heb je meer informatie hierover?

Nimbo

Nimbo

04-05-2016 om 16:18

andernickey

Nee, het is iets wat vaker voorkomt bij ASS, maar het is geen vaststaand verschijnsel wat heel vaak voorkomt.
Ik heb er niet meer info over nee, maar misschien als je erop googled wel?

Mijntje

Mijntje

04-05-2016 om 17:31

opnemen

Om wat gezegd is beter in zich op te kunnen nemen, om zich beter te focussen. Ze heeft zo iets meer tijd om wat wordt gezegd te verwerken.
Ik denk dat veel meer mensen dat doen, maar dan in gedachten. Kan goed van voorbijgaande aard zijn, zou het er verder niet over hebben en zeker niet verbieden (kan ook niet).
Echolalie komt idd veel bij autistische kinderen voor, maar om autisme te hebben zijn er veel meer criteria.

bieb63

bieb63

04-05-2016 om 21:05

vraag herhalen

Er zijn ook veel mensen die een aan hun gestelde vragen herhalen. Zoiets als: Wat ga je morgen doen? en dan: Uhm, wat ga ik morgen doen... Dat is vaak ook om even de tijd te hebben een antwoord te formuleren. Net zoiets.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.