Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
Yaron

Yaron

14-09-2015 om 22:54

Feestje groep 8

Onze zoon is jarig geweest en houdt binnenkort z'n feestje. We gaan in ieder geval gourmetten. Maar verder vind ik het lastig, de kinderen komen rond 17 uur en het feestje eindigt om 21 uur. Het zijn, met zoon erbij, acht jongens van 11 jaar. Zoon wil graag een film kijken na het gourmetten en dan het liefst James Bond, maar ik denk dat niet iedereen dat even leuk vindt, het zijn nogal verschillende kinderen. Wie heeft tips voor een leuke film, die de meeste 11-jarigen leuk vinden en ook nog voor één of meerdere extra activiteiten?

Jamie

Jamie

15-09-2015 om 07:43

Ok, dus je bepaalt eerst de tijd en dan pas wat je gaat doen? Lastig, ik zou dat andersom doen.

Maar goed, ik denk dat je inderdaad veel kinderen niet blij maakt met James Bond dus dat zou ik niet doen. Kies een wat oudere film, of liever 5 en laat mensen stemmen: op nr 1 welke film je het liefst wil zijn, op nr 2 de film daarna en dan nog een nr 3.

Verder: wat is er mis met een paar leuke spellen voor wat oudere kinderen? Dat gehang voor die tv...

Bioscoop

Vroeger ging men naar de bioscoop maar dat hoeft tegenwoordig niet meer. Menig verjaardagfeest vindt plaats voor de buis, als er maar veel popcorn en chips is. ( dat is ook goedkoper). Ook al wilt moeder dat de kinderen een spel spelen zoals monopolie, de zoon zql ook gehoord hebben hoe de feestjes bij anderen gevierd worden.

Ik was verbaasd over de keuze van James Bond, maar als zoon dat graag wilt...
Ik dacht meer aan De Transformers of Fast to Furious, maar ik ken de samenstelling van deze kinderen niet.
8 ste groepers kijken ook wel een naar lachwekkende films zoals Porky's Park, het zijn nu eenmaal wel jongens.
Kies een paar dvd's en laat zoon en zijn vrienden daaruit kiezen,

Mikke

Mikke

15-09-2015 om 08:47

Bond

Porky's? Die zou ik voor 11-jarigen niet echt adviseren, ook niet voor jongens Fast and the Furious en Transformers (12+) lijken mij geschikter. Maar van James Bond zie ik de lol ook wel in, zeker de jaren-90 films met veel over-de-top spektakel. Wel allemaal 12+, volgens mij.

Wat mijn kinderen op die leeftijd ook leuk vonden: Back to the Future! En weer helemaal actueel omdat de datum in de toekomst 21 oktober 2015 is Of Ghostbusters, the Mask, alles uit van DC en Marvel, alles van Pixar/Disney (m.u.v Frozen ).

Met kadootjes uitpakken, gourmetten en 'n film is die tijd zo voorbij. Ik zou geen extra activiteiten zoeken, die bedenken ze zelf wel.

Yaron

Yaron

15-09-2015 om 13:17

reactie

Jamie, de uitnodigingen zijn nog niet weg, datum moet zelfs nog bepaald worden, maar het is i.v.m. de sporten van de jongens het handigst om het op zaterdag rond die tijd te doen.

De samenstelling van het groepje is divers, het zijn alle jongens uit groep 8, klein klasje, maar niet allemaal vrienden van elkaar, wel kennen ze elkaar al sinds groep 1. Stemmen op een film gaat zeker gedoe opleveren dus dat doen we niet.

Grappig dat James Bond bij jullie kinderen niet geliefd is, hier zijn beide zonen er dol op, oudste gaat binnenkort naar de nieuwste, samen met klasgenoten. Back to the future, Fast and the furious, transformers en dergelijke films vinden ze juist helemaal niks. Porkys hoeft van mij ook nog niet, maar ook denk ook niet dat het in de smaak zal vallen. We denken nu aan Mister Beans James Bond film, ik denk dat de meeste jongens die wel leuk vinden.

En spel met z'n allen zou ik wel leuk vinden, maar lijkt me niet zo'n succes deze jongens.

Meer tips en ideeën zijn welkom.

Dees

Dees

15-09-2015 om 13:36

Als een film zo'n probleem wordt

https://trotsemoeders.nl/2013/12/slagroomsnoet/

En dat spel als "toetje" dan?

Je zou in plaats van een film een james bond peurtocht kunnen doen. Kids moeten langs verschillende plekken waar ze opdrachtjes kunnen doen. En aangezien het vanaf 17:00 uur is en je eerst wilt eten denk ik dat het dan wel in het donker is en het extra spannend is. Bijvoorbeeld zoeken naar een sleutel van een kist (waarbij ze in een boom moeten klimmen), het pakken van diverse "criminelen" (verklede familieleden) en dan uiteindelijk een kist zoeken. Daar een laag nat zand of aarde in doen en daarin kleine prijsjes die ze eruit moeten graaien. Met onderweg obstakels waar ze langs moeten stunten, ook weer speuren naar een schat.

guera

guera

15-09-2015 om 13:40

ik zou iets gaan doen

Kun je niet om 17 uur bijvoorbeeld gaan bowlen en dan gourmetten thuis en dan nog een filmpje. Of zwemmen tussen 17 en 19 uur en dan eten?
Film geeft altijd gedoe! veel kinderen hebben de meest nieuwe al gezien en niet iedereen houdt van die oude. Zoon van 12 heeft diverse gelegenheden hier gehad maar ook bij vriendjes waarbij de film altijd gedoe gaf.
Houden ze bv nerf? hier altijd een succes, lekker nerf spelen met een hele club bv van 17 tot 19 uur en dan uitgebreid gourmetten.
Zo n speurtocht zouden ze hier met 12 niet meer willen maar ja zoveel mensen zoveel wensen. Jij kent de kinderen....

inderdaad, iets doen!

Leuke ideetjes hier, lijkt me te verkiezen boven een film. Films kijken doen ze al zo vaak.

Yaron

Yaron

15-09-2015 om 15:37

iets gaan doen

Iets gaan doen buiten eigen dorp wordt hem even niet i.v.m. kosten en vervoer. Zoon heeft afgelopen jaar maar één feestje gehad en dat was een zwemfeestje, de andere feestjes die zijn gegeven waren, volgens zoon, game feestjes, naar de bioscoop doen ze bijna nooit met feestjes. Een speurtocht vindt zoon te kinderachtig, zelfs in het donker. Nerf is op zich wel een leuk idee, nemen de kinderen dan hun eigen Nerf mee? En hoe doen ze dat, gewoon ergens heen gaan en dan op elkaar schieten? Hier liggen de Nerfs namelijk werkeloos in de kast.

guera

guera

15-09-2015 om 20:23

Nerf

O hier worden hele battles bedacht met nerf. Hele groep jongens en ter plekke verzinnen ze een spel. Het leukst is een omgeving met schuilplaatsen bv struiken of muurtjes of speeltoestellen. Meestal nemen ze eigen nerf mee maar zoon heeft er 15 dus die worden ook geleend. Meestal doen ze zonder pijlen want die moeten ze rapen en raken kwijt. Het Is gewoon ouderwets cowboy spelen pangpang roepen ze. Te leuk....12 jaar..

helga

helga

15-09-2015 om 20:36

hier

al vaak een film geprobeerd, want dat wilden mijn kinderen graag. (Altijd in aanvulling op iets doen)
Was echt nóóit een succes! De helft vond er niets aan etc. (Wekenlang gezocht naar ideale film!)
Feestjes waren altijd leuk hoor, maar de film dus nooit. Werd echt nooit afgekeken. (Grote verbazing bij mijn kinderen, echte filmfans)

Taalpurist

Taalpurist

16-09-2015 om 13:31

Flanagan

Porky's?? Zou ik niet blij van worden als dat mijn zoon wordt voorgeschoteld.

Ben je Rotterdammert?: "Ook al wilt moeder dat..."

Sorry ben ook nog taalpurist en erger me aan "me moeder" en "hij wilt". Een opfriscursus: http://taaladvies.net/taal/advies/vraag/384/hij_wilt_wil/

creabea

creabea

17-09-2015 om 09:10

ha ja, een film

wij hebben ook altijd wel een film achter de hand voor bij een feestje. En inderdaad, er is altijd wel iemand die de film niks vind. Het vorige feestje was een griezelfeest met een (kinder)griezelfilm als afsluiter, en buiten was er vuur voor wie geen film wilde kijken. Sommige kinderen liepen op en neer tussen vuurtje in de tuin en de film, die konden niet kiezen

Tja, verder voor in het (bijna) donker: een vuurtje maken en marshmallows/broodjes bakken, is hier ook bij pubers in de buurt nog een groot succes. Verder heb ik wel eens gehoord dat je lasergame-setjes kunt huren, die je thuis/in de buurt kunt gebruiken. Ik weet niet of het wat is, maar dát lijkt me gaaf. En je hebt ook van die speurtochten met online opdrachten, juist voor wat grotere kinderen. Misschien is dat wat?

guera

guera

17-09-2015 om 10:42

ja creabea hexos

Ofzoiets. Dat is wel een goeie tip. Je wordt dan ook gebeld en moet opdrachten doen. Je hebt er wel zelf wat werk aan om het uit te zetten maar heb er goede verhalen over gehoord! Heet dat zo?Hexos komt nu in me op.

Yaron

Yaron

17-09-2015 om 20:13

Hexos

Dat ziet er wel erg leuk uit, maar jammer genoeg erg ver boven ons budget. Ik ga eens bedenken of we zoiets zelf ook kunnen organiseren. Een film is bijna nooit een succes lees ik uit alle reacties, dus grote twijfel. Binnenkort eerst een datum plannen en kijken wat zoon wil.

notje

notje

21-09-2015 om 10:25

toevallig

Gisteren thuis een feestje gevierd,ik ben er nog moe van .Mijn dochter had draaiboeken op internet gevonden van wie is de mol feestje en wat andere dingen.Wij hebben een Expeditie Robinson feest gedaan.Het draaiboek zat mooi in elkaar,wel voorbereiden maar het is goedkoop en met huis tuin en keukenspullen te doen.Het was een succes.Als je googled kom je het meteen tegen,gewoon iemand die het ooit in elkaar heeft gezet voor haar eigen kinderen.

vlinder72

vlinder72

21-09-2015 om 10:43

Notje

Leuk idee. Ik moet ook nog een feestje voor mijn dochter organiseren. Ik ga eens googlen.

Juno

Juno

21-09-2015 om 11:06

Allebei

Ik zou én iets doen én film kijken. Doen als in iets sportiefs, knotshockey oid. Misschien heeft school wat liggen wat je mag lenen. Voetballen, boogschieten, darten, zoiets. En dan een start met de film, het mooist is als je een beamer kunt regelen, pauze en gourmetten en de film afkijken.
Als het groepje te klein is of het zijn niet van die sportkinderen kun je ook de sausjes laten maken en de groente klein snijden voor de gourmet.
Qua film... Daar kom ik op terug!

Jamie

Jamie

21-09-2015 om 11:10

notje

Je kunt toch gewoon de link geven? Tenzij je iets gaat verdienen aan die link.

notje

notje

21-09-2015 om 11:35

mag dat?

Het is feestklik.nl
Als het niet mag moet forumbeheer het maar weer verwijderen.

Ik was een beetje huiverig,je weet niet echt wat je krijgt maar ik vond het heel leuk en goed in elkaar gezet.Dochter twijfelde tussen missie X en Robinson.We hadden natuurlijk prachtig weer gisteren dus lekker in de tuin om het kampvuur.

Taalpurist

Bedankt voor je verwijzing naar de gemaakte taalfout.

Verder valt over het kritiek op Porky veel te zeggen. Dagelijks worden de kinderen beelden voorgeschoteld als tennisspeler Nadal en zijn sensuele onderbroekenreclame of Milner met de blote borsten zonder balkje of nu de Spa met blote bosten en zwangere buiken om vijf uur 's middags in beeld verschijnen terwijl geen mens de afstandsbediening pakt. Dat geldt ook voor de agressiviteit in films als Transformer. Alleen kwam daar geen kommentaar op.
(Of schrijf je kommentaar met een c?)

Ps Toen ik mijn kind in het laatste jaar van de bs wat sexuele voorlichting wilde geven, had ie alles al via de internet.

Femmel

Femmel

21-09-2015 om 17:17

jochem meijer

Die leeftijd? Film voor iedereen? Ik zeg show van jochem meijer aan zetten, adhd of zo. kinderen liggen blauw van het lachen en zullen de sketches nog wekenlang na doen...

Elisabeth

Elisabeth

09-10-2015 om 12:14

film

Ik weet niet of ik het goed schrijf, maar de film : The Goonies, vonden ze hier te gek!
Eten, film, daarna zelf 3 bakken met ijs op tafel zetten en zelf hun ijs samen stellen, muziek aan (hard) buiten een groot oud wit laken ophangen of bij de Action een paar witte schildersdoeken kopen(ik weet je budget niet) een paar spuitbussen en graffiti maken maar!

Of een enorme kuip vol met waterballonnen maken en tegen een schutting/hek met stoepkrijt natuurlijk een doel maken en ze daar even 5 minuten tegen aan laten knallen.(Is zo voorbij, dat wel, kost meer tijd om die krengen te vullen)

Of na de film, muziek aan, vuurkorf of BBQ aan en marsmallows roosteren en zelf fikkie stoken, waar je dan bij zit hè.

Of als ze nog wat willen gamen.....gewoon laten gamen. Leen een gamecomputer bij iemand....

Charis

Charis

12-10-2015 om 10:37

Gymzaal afhuren

Hier kun je voor een voordelig tarief de plaatselijke gymzaal afhuren. Dan laat je ze eerst een uurtje ofzo lekker ravotten en daarna thuis wat eten en een film.

Harde muziek aan in de tuin zou ik trouwens zelf niet snel doen ivm overlast voor buren, tenzij je in de rimboe zit natuurlijk.

loof

loof

12-10-2015 om 11:24

ideeën

ik wilde hetzelfde zeggen als Charis, probeer of je bij de plaatselijke gymzaal terecht kunt. Wij hebben dat ook gedaan, zelf alles opgezet, dikke berta*mat* een deel naar beneden getakeld zodat die als hele grote schommel gebruikt kon worden. Was echt leuk en kost weinig. Daarna voor in de kantine frietjes gehaald (bij frietboer)

Ook eens de plaatselijke blokhut gehuurd. Oude kleding aan, muziek op, wat ballen mee en na een tijd wat vrij gedold (hadden ze onze planning niet bij nodig) grote barbecue aan en grote kampvuurkuil aan waar ze alles opaten. Geen planning gebruikt en hele leuke herinneringen aan.
En dan evt nerf meenemen, vond zoon ook leuk maar was wel later.

Ook niet duur: bedrijfje dat de kinderen mee de bossen innam voor "survival". Kun je zelf ook doen maar waren wij toen te lui voor. Werd een cooperbaan voor gebruikt, zo'n sportief klimparcours ed. Was echt leuk en de kinderen werden flink aan het werk gezet. Daarna professioneel hutten gebouwd.

ps: zoon is ook dol op James Bond maar ook transformers en meer van dat spektakel. Spiderman, Batman, need for speed enz.

Succes.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.