Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
Zwaan

Zwaan

25-08-2015 om 17:17

fantasiespel

Onze zoon heeft al jaren een prachtige fantasie... volledige filmscenes (zelf bedacht) worden (verkleed) opgevoerd (wanneer hij denkt dat wij niet kijken). Tegenwoordig volledig in camouflagepak in het speelhuis achter het stuur.
Maar... is dit nog normaal met 9 jaar?

Hadewich

Hadewich

25-08-2015 om 19:23

Tuurlijk joh!

Hij is nog maar 9! En bovendien: er zijn zat volwassenen die datzelfde ook nog doen, in een groep en dan heet het larp! Geen zorgen om maken hoor, laat hem maar lekker doen!

Ja hoor.

Misschien doet hij dit over 10 jaar nog en wordt een prima acteur. Leuk dat hij alles zelf bedenkt, creatief kind!

Katniss

Katniss

25-08-2015 om 20:48

Oh ja, LARP

Grappig is dat! Mijn kinderen hebben allebei nooit fantasiespel gespeeld, dus ik herken het alleen maar van anderen.

vlinder2

vlinder2

25-08-2015 om 21:48

ssstttt

Mijn oudste doet het af en toe nog steeds. Hij is dertien. Dan glipt mij de kamer van onze jongste in en gaat daar spelen.

De jongste van zes kan tijden in de tuin rondjes lopen en in zichzelf praten. Hij doet het op de BSO ook. Daar vonden ze eerst wat vreemd omdat ze dachten dat hij eenzaam was. Dat is niet zo. Hij heeft daar soms behoefte aan. Even helemaal alleen in zijn fantasiewereld leven. Grappig genoeg kan onze oudste zo mee doen. Die snapt precies was de jongste aan het doen is.

Dendy Pearson

Dendy Pearson

26-08-2015 om 08:50

Ja hoor

Dochter en buurjongen doen dit al vanaf dat ze kunnen samenspelen. Nu zijn ze 13 en 15 en ze doen het nog steeds. En ook nog in het openbaar achter op straat, waar de kleintjes het van hun overnemen. Wij hebben dus een straat vol kleine en grote superhelden met bijzondere superkrachten.

Ik ben benieuwd of dit nog minder gaat worden. Ik lees alleen maar over pubers die hele dagen op hun kamer hangen. Misschien dat dochter later ook gaat larpen. Ik zou het wel leuk vinden.

Mia9

Mia9

07-09-2015 om 20:13

Hier ook bij zoon van 9

Helemaal hetzelfde, hij speelt hele filmscenario's af in zijn hoofd, begeleid met een scala aan ontploffingen, sjjjjoefff, tsssssssjjjjjjj enz.
Volgens mij vindt zoon het enerzijds een heel fijne manier van ontspannen en Is het ook een manier van verwerken.

creabea

creabea

08-09-2015 om 12:57

gelukkig wel zeg!

ik zie in mijn omgeving wel kinderen van een jaar of 8 die niet (meer) spelen, waarvan ik het vermoeden heb dat de verleiding van schermpjes nogal meespelen. Dat vind ik zo jammer!

Femmel

Femmel

08-09-2015 om 13:49

helemaal gezond

Lekker van genieten en stiekem kijken Ik geniet er enorm van als de oudste dit doet, maar de middelste heeft met 7 jaar nog een fantasievriendje en die wordt helemaal geaccepteerd in de familie, ook door oudste

Amare

Amare

08-09-2015 om 18:30

pubers

hier pubers die, met hun pubervrienden en -vriendinnen, regelmatig scenes uit De Grijze Jager naspelen. Of scenes zelf verzinnen, waarbij iedereen een figuur uit de boekenreeks is. Liefst met cape, boog, jagersmes en onzichtbaar paard. En anders Harry Potter, met cape en toverstokken en onzichtbare hippogrief.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.